Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - phillipj

#1
Model 3 / Sv: Brett på sete
fredag 10. april 2020, klokken 23:46
Samme hos meg.

Selv om passasjerene jeg har på hvor dette skjer, kan regnes som brede, er det irriterende.

Som nevnt av andre allerede blir merkene mindre synlig om det ikke brettes igjen, men jeg kan fortsatt se hvor det har skjedd tidligere, så ikke like heldig som på bildet postet tidligere i denne tråden.
#2
Model 3 / Sv: Levering av biler bestilt juli?
mandag 28. oktober 2019, klokken 13:02
Ikke utlevert, men kanskje verdifull info for noen uansett;

Vet om en bestilling som ble gjort 31. august. Fikk VIN i kildekode og final invoice 15. oktober. Invoicer sier "tentativ utlevering" 15. november, mens Delivery på mail har sagt midten / slutten av november.

EDIT: vedkommende fikk ny mail etter jeg skrev det over, 10. - 17. november er Delivery sitt estimat nå.
#3
Model 3 / Sv: Levering av biler bestilt juli?
tirsdag 24. september 2019, klokken 22:11
Sitat fra: phillipj på torsdag 12. september 2019, klokken 14:47
Min historikk for bestilling av hvit/svart performance:

8. august: opprinnelig bestilling
21. august: oppringt av Tesla selger som spør om jeg har referral tilgjengelig -- første bestilling blir derfor kansellert og ny bestilling gjenomført av Tesla selger med riktig referral på plass
23. august: VIN synlig i kildekode
10. september: leveringsdato mottatt, i utgangspunktet 19. september, endret til 20. september etter eget ønske
11. september: final invoice mottatt
16. september: regnr og midlertidig vognkort mottatt på epost
18. september: fikk telefon fra Tesla Delivery som ønsket bekrefte leveringstidspunktet, med epostbekreftelse etter samtalen
20. september: utlevert i Drammen

Med andre ord virker det å være veldig viktig å ha referral på plass ved bestilling. Jeg innbilte meg at de greide fikse det i ettertid, eks ved utlevering, men virker ikke som de helst vil unngå det.

Hentet denne på fredag 20. september som avtalt.

Det positive kort oppsummert; uten tvil en imponerende bil! Veldig artig å kjøre, selv for en som har kost seg stort med motorlyd og eksos, både på motorsykkel og fossilbiler for entusiaster.

To negative ting som har skuffet meg; utvendig finish og lite info om at det finnes superchargere Model 3 ikke kan lade på.

Min største utfordring med utvendig finish er nok at jeg sammenligner med tyske premiummerker, er en stor Audi-fan fra tidlig av. Ved utlevering ga jeg beskjed om spesielt en glippe på venstresiden av bagasjelokket var for stor, mens den var fin på andre siden. De tok den med til teknikere for å undersøke nærmere, men kom tilbake med beskjed om at dette var innenfor deres standarder. I ettertid har jeg også lagt merke til skraper/riper på B-stolpen.

Har innsett at jeg må senke mine forventning et hakk, og heller se på det slik at man kjøper andre kvaliteter ved å kjøpe en Tesla, som svært få / ingen andre bilmerker er i nærheten av å levere.

Fikk også et inntrykk av at de helst ville rushe meg gjennom. Både mtp eposten jeg fikk på forhånd som sier at man får 10 minutter, og at leveringsassisten var nokså stressa fordi de var litt bak skjema den dagen.
#4
Model 3 / Sv: Levering av biler bestilt juli?
fredag 13. september 2019, klokken 22:07
Jeg har heller ikke tatt kontakt med dem angående bestillingen. Har bare sjekket kildekoden innimellom..

I mitt tilfelle endte det opp med at en Tesla-selger kansellerte & lagde ny bestilling for meg. Vet ikke om han hadde noen triks i ermet som gjorde at jeg fikk matchet bil fortere enn vanlig.
#5
Model 3 / Sv: Levering av biler bestilt juli?
torsdag 12. september 2019, klokken 14:47
Min historikk for bestilling av hvit/svart performance:

8. august: opprinnelig bestilling
21. august: oppringt av Tesla selger som spør om jeg har referral tilgjengelig -- første bestilling blir derfor kansellert og ny bestilling gjenomført av Tesla selger med riktig referral på plass
23. august: VIN synlig i kildekode
10. september: leveringsdato mottatt, i utgangspunktet 19. september, endret til 20. september etter eget ønske
11. september: final invoice mottatt
16. september: regnr og midlertidig vognkort mottatt på epost
18. september: fikk telefon fra Tesla Delivery som ønsket bekrefte leveringstidspunktet, med epostbekreftelse etter samtalen
20. september: utlevert i Drammen

Med andre ord virker det å være veldig viktig å ha referral på plass ved bestilling. Jeg innbilte meg at de greide fikse det i ettertid, eks ved utlevering, men virker ikke som de helst vil unngå det.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA