Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Brisken

#1
Audi e-tron / Sv: Rekkevidde E-tron 50
lørdag 09. juli 2022, klokken 22:09
Har selv en e-tron 50 som vi kjør mye Stavanger-Lyngdal, (183km til hytten) og av og til østover på tur.

Jeg ville snudd på det og sagt at til Larvik vil du for det meste lade 2 ganger, enten fordi du må eller fordi det uansett er raskere og tryggere å lade 20-80% enn 0-100%.

Gjetter meg til at 15min ladestopp i Lyngdal og 15min i Bamble, begge veldig näre veien, så tar du deg frem året om.

Ett ladestopp kan gå under ideal-forhold hvis du kjör pent.
#2
Audi e-tron / Sv: Klikkelyd fra passasjersiden
torsdag 13. januar 2022, klokken 15:31
Hei, vi har fått dette klikkelydet, kommer fra fremfor passasjersetet, på vår e-tron 50, 2020-modell nå.
Har fått tid hos møller 26 Jan for feilsøking.

Har prøvd alle forskjellige instillinger i AC-anlegget og dørhåndaget og.
Har noen av dere andre fått løst det?
#3
Audi e-tron / Sv: Første service
onsdag 03. november 2021, klokken 16:25
betalte akkurat kr 6200 for service på Møller Stavanger, fikk tilbud fra Gumpen Lyngdal på 5500kr og.

Fikk for øvrig først tilbud fra møller Stavanger på 9200kr, der var noe mer de la med der, husker ikke hva dog.

Gikk så via "mitt bilhold" appen, der kan en for øvrig sammenligne serviceprisene enkelt mellom verksteder, og fikk kr6200 prisen..
#4
Yey, det fungerer, kjøpte biltema 20A-kabel og nå lader jeg på 4,2kW.

Raskt nok og bra dimensjonert ifht sikringene på hytten.
Takk for hjelpen allesammen.
#5
Sitat fra: Amatøren på torsdag 13. mai 2021, klokken 21:06
Å regulere med ladekabel skal alle ladere gjøre for ellers kan man jo få svidd/brent kabel med for stort strømtrekk hvis bilen vil ha/kan ta 32 A.

Ja riktig, men jeg forstår det slik at noen ladere "regulerer" ved å ikke virke i det hele tatt med for lav speccet kabel, istedenfor å nedjustere strømstyrken. Men tenker jeg skal pröve det uansett
#6
Takker for svar, testet via switch og uten hell, det står
"Manufacturing use only" i instruksjonsboken for min lader om den rj45-porten.

Jeg tror du har rett i at min boks ikke har mulighet for oppkobling/konfigurering med nettverkskabel.
Lurer på om jag skulle kontakte Schneider for å bekrefte.

Hovedspor nå er som nevnt enten 20A-ladekabel eller å få satt den i "power limitation mode" som den skal ha funksjon for ihht intruksjonsboken.

Redd at laderen er "for dum" til å akseptere 20a-kabel.

Er for lading på hytte dette, angrer litt på at jeg var gjerrig og ikke gikk for Easee först som sist slik jeg har hjemme. Men fikk denne nokså rimelig på finn så bare jeg får löst det nå så går det jo, kjekt å lære seg litt mer om dette og.

#7
Hei og takker for svar, sikringen løser mystisk nok fortsatt ikke ut.

Ønsker nå uansett å Stelle inn laderen på 20A helst, prøvde å koble inn med RJ45 idag men får ikke kontakt med den. Blinker ikke ved siden av kontakten som det pleier, hverken på datorsiden eller ladersiden.


Jeg ser 2 andre mulige løsninger;
1 - kjøpe 20A-rated kabel (feks Biltema) kan noen her bekrefte at laderen da automatisk kun vil gi 20A ut?
2 - Ihht brukermanualen fra Schneider

finnes det en "conditional input" som hvis aktivert settter den opp i 16A "limited power".
Er det riktig forstått at hvis jeg kobler på en kabel med med 230V in på E6 så er den fast aktivert?
Hvor kan jeg hente det fra tro?
#8
Oppdatering her, har fått installert laderen nå.
Testet å lade uten å endre noe som helst instillinger, og det virker!


Litt rart nesten for det er en 32A lader men den er sikret med 25A med tanken om att jeg ska sette ned den i instillingene til 20A.

Men har som sagt ikke gjort det og den har stått på 2h og e-tronen min melder 6,8kw som tyder mer på 32a enn 25a.

Burde ikke sikringen slå ut?
Skal uansett pröve koble inn meg med nettverkskabel og stelle den inn på 20A da.

#9
høres supert ut, går du inn på pkt P: Rj45 Only for Manufacturer use  ?
(Rart det står sånn igrunn.)
kobler opp mot valgfri dator og slår inn hvilke IP-nummer i webbleseren?
#10
Takk for bra link! Virker som at den går å sette ned til 16A ved hjelp av å gi 24V på en inputkabel.
Har kjöpt litt feil boks for å ha på hytten merker jeg,heh, vil ikke ta ut 32A da det er samme som hovedsikring og 16A er lavt og klönete med måten det settes opp på denne laderen.

Jeg har lest en plass at ladere selv regulerer strömmen ihht minste felles nevner på bil,ladekabel og lader.

Hva om jeg kjöper en 20A-ladekabel, vil den da automatisk maks gi det ut?
#11
Ok, takker for svar!
Er det noen instillingsmuligheter på denne type Lader hvis en kun vil bruke feks 20A?

Har 32A trefas 230V på hytten for øvrig.
#12
Brukererfaring Ladeutstyr / Schneider Ev-link med rare sikringer?
torsdag 29. april 2021, klokken 20:57
Hei, kjöpte en Schneider elbillader til å ha på hytten. Fant den ubrukt i eske på finn till god pris så slog til. Den kommer i en pakke med både B-vern og sikring. Men ihht databladet er begge disse 40A, hvordan gir det mening da laderen selv er max-ratet til 32A?

https://cdn2.elektroskandia.no/medias/sys_Norway/sheets/sheets/hd6/h2b/10475477270558/1502387-da.pdf
#13
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
søndag 18. april 2021, klokken 00:10
Jeg tror en skal være veldig forsiktig, rentav la være, å trekke konklusjoner på en bilmodells evt kvalitetsproblem utifra internettforum. Til det er datagrunnlaget altfor tynt og urvalget en finner på forum minst sagt skeivt.


#14
Audi e-tron / Sv: Forsikring E-tron 55
torsdag 15. april 2021, klokken 12:47
Vi har Enter, 7200kr i året for deres beste, med 20.000km kjørstrekning. Stavanger.

Ingen andre forsikringer med dem. Hade hellre bytt til noen av de selskapen jeg bruker fra før, men ingen klarer å matche Enter så langt.
#15
Jeg synes det er kampanjer hele veien allerede jeg?
Vi kjöpte vår advanced business ( B&O, elstoler,akustikkglass,vinterdekk,matrix, keyless) for 640 for et år siden , hva koster dem nu tro. Cirka samma vel?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA