Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Teslalita

#1
Polestar 2 / Sv: Erfaringer med standard lys?
lørdag 20. november 2021, klokken 22:09
Svært gode Volvo lys uten matrix. Vet ikke om de er bedre, eller bare mere hightech? Lyser høyt og langt og auto blend funker perfekt. Lysbildet er godt definert. Kan ikke kreve noe mer.
#2
Vi valgte forhjulstrekk og håper det vil funke bra i vinter. Det er ikke alle sjåfører som har godt av å ha 450 hk for å kjøre på Kiwi for å handle. Halvparten er mer en nok, raskere en en superbil for 15 år siden....
Trenger du det ikke så trenger du det ikke. Har aldri kjøpt bil for å spekulere i hva den kan selges for igjen :-)
#3
Polestar 2 / Er det mulig å ikke varme batteriet på småturer?
fredag 19. november 2021, klokken 19:39
Strømforbruk er jo et gjentagende tema for Polestar og xc40 og sikkert mange flere. På minst en av konkurrentene er det mulig å velge å ikke bruke masse strøm på varming av batteri.
Hva gjør ECO mode annet en at kupeen er kald :-) ?

Mulig dette står beskrevet noe sted ?
#4
Polestar 2 / Sv: Ettermontering av hengerfeste
fredag 19. november 2021, klokken 19:33
Har fått pris på ettermontering på 18000 !! hos Bilia. Noen som har fått tilsvarende gode tilbud? :-)

Vurderer å gjøre det selv men vet foreløpig lite om elektronikken.

#5
Polestar 2 / Sv: Vinterdekk til Polestar 2
fredag 01. oktober 2021, klokken 10:31
Ny vinter, samme tema. Jeg er i tenkeboksen og føler 245 er alt for bredt på vinter. Skal ha best grep, ikke kjøre i 110 ofte.
Har hverken bil eller v.hjul enda :-)
Ser jeg kan gå ned til 215/55/18 og ha innpress på 50. Lastindeks/rulleomkrets og innpress er da ivaretatt.
Noen tanker om dimensjon?
#6
Gratulerer med ny bil :+1: Ser det jeg etterspør har vært mulig tidligere men de har vel lukket muligheten nå.
#7
Hei. Det kommer visst en ganske stor bulk med biler i oktober. Tesla fanatikerne finner masse info om bilen deres er på hvilken båt og hva skipperen spiste til frokost og slike nyttige ting.
Kan Polestar trackes om en f.eks har et vin nummer? Eller har noen info om hvor denne båten befinner seg? Mange som gleder seg til å få ny bil  :)
#8
Model 3 / Sv: Keramisk coating vs folie
onsdag 18. november 2020, klokken 11:21
Synspunktene i tidligere poster trenger ingen videre kommentarer.
MEN de som sverger til foiering sier ingen ting om at disse 30k som du bruker på dette må gjentas om kanskje 2 år. Folie er ikke evigvarende. Lite fokus på det i slike diskusjoner.
Du kan selvsagt ha folie som ser pen ut lenger men det er ingen selvfølge er min erfaring.

Og skal du foliere må du bruke matt. Blank foliering ser aldri så bra ut som lakken din. Min mening :-)
#9
Finnes det noe oppskrift for rengjøring her? Hvor de er og hva som må demonteres?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Summelyd når bilen er i std.by
tirsdag 21. april 2020, klokken 09:58
Dette gjelder antagelig ikke alle modeller. Har det ikke på min 2019.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Summelyd når bilen er i std.by
mandag 20. april 2020, klokken 20:45
Noen mener det kom med 2020.12.5. Sirkulasjonspumpa går hele tiden ved over 75? ladenivå.
#12
Tesla SW og AP / Sv: Rapportering av fantombremsing
mandag 13. april 2020, klokken 16:20
Kanskje greit å skille mellom uønsket bremsing pga møtende biler eller lokale forhold som bilen misforstår og bremsing pga skilt varsler som bilen oppfatter? Logikken er jo forskjellig.
Jeg antar at tilfeller av fantombremsing er.likt enten su er i autopilot mode eller fsd?
#13
Tesla SW og AP / Sv: 2020.8
torsdag 02. april 2020, klokken 23:18
Sitat fra: Lynet på torsdag 02. april 2020, klokken 22:24
Hensikten med TACC er jo at man skal ha litt mer avslappende kjøring. Selvsagt følge med hele tiden. Men å måtte sitte på vakt for hver eneste litt større bil man møter er ikke holdbart når man kjøper en bil til nær en million.
Håper på betydelig forbedring med HW3.
Men har du ikke HW3 da med 2019 modell? Eller er den for for tidlig produsert?
#14
Tesla SW og AP / Sv: Status for autopilot i 2020?
søndag 29. mars 2020, klokken 21:41
Det er synd med disse fantombremsingene men Tesla vi aldri "få skylden" juridisk siden det alltid er bilene bak som plikter å kunne bremse ned. Derfor finnes 3 sekunders regelen. Overholdes den smeller det ikke.
Min 2019 S (HW3) er også noe ustabil. Men den bremser aldri så hardt som jeg selv ville gjøre om det oppstod en kritisk situasjon. Det mest vanlige er ved møting av lastebiler/busser og om det er metallrekkverk langs veien.
Jeg har ikke pakken med selvkjørende egenskaper.
Det mest irriterende for egen del er ved kjøring på cruise gir den blaffen i fartsgrensene som vises på displayet. Aktiveres den i 90 holden den 90 i alle andre soner. Aldri skjønt logikken når bilen registrerer andre fartsgrenser men lar være å justere.
#15
Har sett på dette hengerfeste og det står i manualen  noe om at Tesla må programmere noe. Er det fordi alt er likt som på X og at S har software for henger? Uten at jeg vet hva det innebærer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA