Kvifor er det ei dårleg løysing?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: knute på søndag 11. september 2022, klokken 10:01
På parkeringsplassen rett utenfor Hønefoss kirke, så har Kople fått satt opp en haug med AC-ladere, og en par hurtigladere. Totalt 8x CCS, ingen Chademo.
Igjen har Kople satt opp litt spesielle ladere. En fra Siemens, som ved Norefjellsporten, og tre fra StarCharge som jeg aldri har sett noen andre steder før.
Sitat fra: TomEri på tirsdag 21. juni 2022, klokken 03:29
GPSen lever sitt eget liv. Den følger ikke med hvor man kjører, hopper vilt rundt og den viser ikke riktig. Noen flere som opplever dette? Hvis du har opplevd dette: Hva har du fått gjort? Funker det i dag?
Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. mai 2021, klokken 11:32Sitat fra: Tut tut på fredag 07. mai 2021, klokken 19:13Det er absolutt ikke tryggere å ligge i 60 på motorvei enn på landevei. Da blir hastighetsforskjellen stor, og er trafikken tett nok vil du få en flaskehals der folk må bytte fil for å komme forbi deg. Dermed må folk begynne å bremse opp, og man får trekkspileffekt bakover, og potensiell kjedekollisjon.
Men eg meiner at det er tryggare å liggja i 60 km/t på motorveg med 110-grense, fordi det er så lett å køyra forbi.
Å uttale noe slikt viser total mangel på forståelse for dynamikken i trafikk på motorvei. Det er ikke uten grunn at på mange motorveier er det forbudt for saktegående kjøretøy i de ytterset filene, og innimellom minimum anbefalt fart.
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 22. januar 2021, klokken 16:15Sitat fra: Tut tut på fredag 22. januar 2021, klokken 15:06
Motorveg er den vegtypen det er minst problematisk å liggja under fartsgrensa på. Dei som kjem bak kan berre leggja seg til venstre med ein gong og susa forbi. På vanlege vegar med mange svingar er det vanskeleg både å køyra forbi og å sleppa fram.
Min erfaring, etter litt for mange langturer med 24kWh Leaf er at å ligge i 70km/t der det er 90km/t er et sted mellom ubehagelig og farlig
Unntaket er hvis du finner deg en trailer/lastebil å ligge bak.
Sitat
Likevel stiller [Enova] spørsmål om behovet i fremtiden vil være det samme som i dag. De peker på at flere av dagens elbiler har en helt annen rekkevidde enn bare for noen år siden.
– De fleste elbilene som skulle ha ladestasjoner i 2015 hadde en rekkevidde på mellom 80 og 160 kilometer. Dette har forsterket seg drastisk. Nå ser vi biler som har en rekkevidde på opp mot 700 kilometer.