Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - sveander

Sider: [1] 2 3 ... 23
1
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
« på: Fredag 08. Mai 2020, klokken 11:01 »
Jeg sendte mail til Skoda i går for å få en oversikt over ventelisten. Den er de veldig hemmelig om. Det liker jeg ikke. Jeg spurte om de har ryddet i køen og om vi kan få vite reell køplass

Her er svaret;

"Vi har dessverre ikke anledning til å gå inn i detalj over hvor mange som har forhåndsbestilt, men vi kan si at kønummeret ikke nødvendigvis gjenspeiler når en får levert bilen ettersom kønummeret kun sier noe om når en får bestilt bilen. Så avhengig av hvilket utstyr man velger så kan en med kønummer 2000 få sin bil før kønummer 1, dersom nummer 1 bestiller en mer utstyrt bil."


2
e-up! / Sv: E-Up 2014-2015 rekkevidde motorvei
« på: Onsdag 29. April 2020, klokken 12:28 »
Bare en siste ting fra meg. Det å kjøre en elbil økonomisk er en slags sport for meg og mange av oss.
Det er fullt mulig, og ofte er det slik i starten at man kjører uvørent og aktivt. Da blir det mer strømforbruk.


3
e-up! / Sv: E-Up 2014-2015 rekkevidde motorvei
« på: Tirsdag 28. April 2020, klokken 10:04 »
På sommeren bruker jeg ca 1.1-1.2 kw per mil. Da kjører jeg i 100
På vinteren opp mot 1.5 kw per mil , men det er veldig avhengig av temperatur , vind og føre (slaps og snø, regn) , varme i bilen , osv.

Så å kjøre 100 km selv på vinteren er mulig.

4
Skoda ENYAQ / Sv: Reservasjon Skoda Vision iV
« på: Mandag 20. April 2020, klokken 11:21 »
Jeg venter og tar gjerne en 2wd. Jeg kan ikke huske sist jeg trengte en 4wd.

Jeg har også bedt om å få pengene og det er en fin gest når BOS har minst 40 mill i banken som er våre.

Jeg hadde en rar drøm i helgen. Jeg hadde ikke lest det med liten skrift og ved å be om penger sa jeg fra meg levering de første 2 årene. Jeg måtte logge på når jeg våknet for å sjekke, heldigvis var det bare en drøm.

Det jeg venter mest på er ikke utseende, men plass til et hundebur bak. Og om det er nivåforskjell når baksetet legges ned slik det feks er på E-niro

5
e-up! / Sv: Knirk og klunk fra forstilling
« på: Mandag 20. April 2020, klokken 11:15 »
Jeg har også den litt skrapende lyden. Men aldri lang tid av gangen . Det kommer og går.
Det høres ut som et stag er løst og skraper i asfalten, noe det ikke gjør. Men det er lyden.
Jeg lever med det så lenge det kommer og går og varer så kort tid

6
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Torsdag 19. Mars 2020, klokken 10:38 »

Nå angrer jeg igjen på at jeg valgte å beholde bestillingen, og kunne helst sett meg om etter annen seriøs aktør.

Har det skjedd noe mer?
Jeg har nå betalt faktura , men saken er ikke avsluttet for jeg mener jeg har fått et produkt som ikke gir den funksjonalitet som Circle k lovte. Forbrukerrådet har nå saken så får vi se hva som skjer. 

7
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Torsdag 27. Februar 2020, klokken 16:41 »
Og i dag kom inkassovarsel.

Uten noen svar på mine innvendinger og bestridelse av at varen er komplett.
Slik er det bare man er stor 

8
Lade hjemme / Sv: Komplett hjemmelader
« på: Fredag 14. Februar 2020, klokken 09:20 »
Jeg skal flytte inn i nytt hus hvor det er opplegg til en lader. Hva er rimeligste lader komplett med installasjon nå? Ser at 15.000 er fastpris noen har.

Hva betyr opplegg for lader?
Siden huset er nytt har du nok overspenningsvern som er påbudt.
Men kjøper du de enkleste laderne har de ofte ikke  jordfeilbryter

Det er noen variabler her...

Svein-Tore

9
e-up! / Sv: Vil ikke lade
« på: Fredag 14. Februar 2020, klokken 09:15 »
Så bra, men har Møller gjort rett her? Jeg stusser på at de fraskriver seg ansvar for å ordne opp

Hva mener vi om det?

10
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Mandag 10. Februar 2020, klokken 10:31 »
Hei

Easee Home laderen som Circle K leverer, er identisk med den Tibber leverer. Ladestasjonen har et innebygget simkort og aktivt mobilabonnement som skal dekkes inn av månedskostnaden. Ladestasjonen trenger OK dekning, eller bedre, for å fungere bra. Dersom det er dårlig 4G dekning, kan den kobles opp på lokalt WiFi.

Alle Easee Home ladestasjoner kommuniserer med Easee sin cloud-tjeneste. Så kobler Circle K, Tibber, e-fuel og andre seg mot easee sin cloud for å kommunisere med laderen.

Easee satte dette først opp mot Tibber med en proprietær kommunikasjonsløsning, mens Circle K, e-fuel og andre bruker systemer som krever OCPP. Det har vært mye ustabilitet med OCPP fra Easee sin side, men det jobbes med dette og bare de siste 24 timene har ting blitt mer stabilt. Circle K er ikke fornøyd med den tjenesten vi har levert, og har derfor heller ikke innført betaling for denne tjenesten. Easee home er en fantastisk ladestasjon med mange muligheter fremover, og det vil komme mye spennende løsninger i årene fremover, selv om vi er "et stykke unna" i dag.

Det er fullt mulig å bytte leverandør av app. Har du kjøpt ferdig installert ladestasjon av Circle K, er det ingenting i veien for å gå over til Tibber, og omvendt. Gå inn på easee.cloud, registrer deg som bruker og velg hvilket selskap din ladestasjon skal være koblet opp mot. Husk å ta kontakt med gammelt selskap for å si opp avtalen, slik at du ikke risikerer å måtte betale for et abonnement du ikke har sagt opp. Ta kontakt med ny tjenesteleverandør og si at du vil bli kunde.

Lars
Circle K

 

Takk Lars for at du bryr deg. Dette er mye bedre enn de tomme svarene man får på kundeservice. Beklager å si det

Jeg har stusset på dette med 4 G for de har sagt noe om det til meg også. Jeg har logget på laderen og der ser jeg at det er full dekning for 4G . Jeg har også prøvd ved å kople til hjemmenettverk . Men det er bare ikke stabilt. Jeg har tro på denne forklaringen med OCPP. Nå falt det også en brikke på plass mht nettverket som vi er tilkoplet. Det er egentlig Tibber sin cloudløsning.

Nå håper jeg på bedre app og at ting skal funke. Det gode er at Circle k har stilletiende godtatt at jeg har bestridt faktura siden den ikke er stabil. 

11
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Mandag 10. Februar 2020, klokken 10:24 »
  i bunnen på neste side finner man et telefonnummer.
22962400 eller 81001800 ?

12
e-up! / Sv: Hvordan stopper man info
« på: Mandag 10. Februar 2020, klokken 10:21 »
Det har lyst service hos meg også en stund.
Hvis jeg skulle sette den inn hos feks Møller , hva ville de gjøre med den ? Hva er servicen?
Den har gått godt over 30000 nå

13
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 22:50 »
I kveld virker den ikke. Den er offline
Så nå lader jeg med vanlig lader til bilen

Ser på app at den er offline som den var i helgen også. Den ber om brikke for å lade , men  det hjelper ikke

Edit ; oppdatering 5/2 . Ringte kundeservice i dag og de visste ikke om noen problemer. Men han ordnet nå så jeg ikke er avhengig av nettverket som disse laderne står på. Håper det gjorde den enda dummere og at nå kan jeg lade uansett hva Circle k gjør. 

14
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 12:52 »
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Statlig? Circle K er da ikke statlig? Eier er firmaet Couche-Tard i Canada.

Det har du helt rett i. Beklager

15
Lade hjemme / Sv: Erfaring med Easee ladeboks, formidlet av Circle K.
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 12:07 »
Hei

Nei appen virker ikke , det har Circle k innrømmet til meg direkte. De jobber med en ny.

Men nå krangler jeg med dem for jeg  vil ikke betale faktura før alt virker. Selvsagt.
De prøver seg med at når den er installert så er varen levert. De ser bort fra at funksjonalitet som skal gjøre den intelligent ikke virker. Jeg kunne jo da heller ha kjøpt en dum lader for mye mindre penger.

Jeg har også koplet inn Forbrukerrådet så får vi se hva som skjer.
Jeg er egentlig skremt av at et stort statlig firma gjør slik.
Hadde de advart ved bestilling at app ikke virker så kunne jeg hatt et valg.
De har også problem med 4G som sitter i boksene. De skal komme med en annen løsning.

Jeg er redd at en ny app tar lang lang tid og da vil ikke jeg betale full pris. Jeg har tilbudt delbetaling

Sider: [1] 2 3 ... 23