Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - monsenroger

#1
Fikk mail fra Møller Bil i dag med informasjon om at min 80x (med CF) blir satt i produksjon i uke 39. Samme mail kom også med følgende tilleggsinfo:

"Det vi opplever etter at bilene er ferdig i produksjon, så blir de satt på lager i påvente av montering av disse chipene som det er mangel på."

Ikke fått noe svar fra selger hvor lang tid dette kunne ta.


#2
Skoda ENYAQ / Sv: Tester av ENYAQ
tirsdag 11. mai 2021, klokken 12:02
SitatJeg mente at Kona blir som 80X i akselerasjon. Absolutt ikke lydnivå. Der er Enyaq mye bedre. Går selv for 19". Da blir det enda bedre oppgradering i forhold til lydnivå enn det som vises i tabellen.

Kona            70,92 dB
Enyaq 21"    68,01 dB.   

Edit: en økning i 3 dB vil si en dobling av lydnivået.

Hehe da henger jeg med 8)
#3
Skoda ENYAQ / Sv: Tester av ENYAQ
tirsdag 11. mai 2021, klokken 08:39
Sitat fra: batterimannen på mandag 10. mai 2021, klokken 22:08
Ser at noise test ligger i google shiiiiiiiiiiiet
Enyaq gjennomsnitt: 68,01

Bilene som ligger over og under er:
VW ID3 82 kWh   68,17
DS 3 e-tense   67,98

Litt rart at de gir han en bil med 21 og ikke 19" når de vet at han kommer til å måle støy, som påvirkes mye av dimensjon på felg.

Akselerasjon
VW ID4 1st 82 kWh   8,13
Skoda Enyaq iV80   8,38
Peugeot e-208           8,49


Som personlig referanse: Hyundai Kona 64 kWh   6,80 (Nexen dekk).
80X blir nok ganske likt som Kona jeg har i dag.

Det håper jeg ikke. Jeg kjører selv Kona og venter på iv80x. For meg er støynivået i Konaen noe av det som irriterer meg mest i en ellers helt super bil. Jeg ser desibel-målingene er noe under Kona, men har ikke lagt særlig merke til at støy kommenteres særlig i tester og håper det blir en del bedre. Når Konaen først kom ble det påpekt i så å si samtlige tester.
#4
Skoda ENYAQ / Sensorer i rattet
lørdag 01. mai 2021, klokken 22:36
Leste i dag testen til Teknisk Ukeblad, og de ble irriterte over noe jeg ikke har fått med meg før (https://www.tu.no/artikler/skoda-enyaq-er-en-romslig-familiebil-med-god-rekkevidde/509423):

SitatEnyaq har tilsynelatende sensorer øverst på rattet (ti-på-to-grep). Holder du nede på rattet vil bilen støtt og stadig minne deg på å holde i rattet.

Dette er spesielt irriterende på motorvei, når man gjerne har god oversikt, og holder hendene nede på rattet. Hører du på høy musikk og har øynene på veien og ikke instrumentpanelet, er det lett å gå glipp av denne advarselen. Bilen vil til slutt nappe i setebeltet og bremse, noe som ved et par anledninger gjorde at vi skvatt skikkelig til.

Jeg må innrømme at jeg har ikke kjørt med ti-på-to-grep siden jeg hadde oppkjøringstime for 20 år siden - er det da sånn og forstå at den begynner å varsle hele tiden på landeveiskjøring med fil-assist? Eller kommer dette i tillegg til dersom den ikke merker bevegelse i rattet, slik som det er på Kona? Noen som har erfaringer på dette?

Har fortsatt mulighet til å trekke meg fra en 80x og landevei er noe jeg ferdes mye på  >:(
#5
Noen som har bilde av en bil med skvettlapper foran og bak?
#6
Skoda ENYAQ / Sv: Prøvekjøring av Škoda Enyaq
onsdag 07. april 2021, klokken 13:42
Fikk mail om at alle som har bestilt bil hos Møller Bil i Trondheim vil få tilsendt en link om mulighet til svimlende 20 min prøvekjøring i neste uke.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA