Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Rosstopher

Sider: [1] 2 3 ... 45
1
Tesla / Sv: Battery Day. Alle nyheter?
« på: I dag kl. 09:44 »
Som flere har påpekt er et fullt mulig å bytte deler av bærende konstruksjon både på biler og motorsykler uten å kassere hele kjøretøyet. Ramme på biler er ofte festet med bare 4 store bolter, og det at karosseriet ikke er selvbærende betyr ikke at det kollapser under sin egen vekt om man demonterer det.

Ta det helt med ro. I verste fall trenger SC en spesiell bukk eller jigg for å utføre jobben.

2
Tesla / Sv: Hva mener vi om Tesla sitt ladenettverk?
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 22:28 »
En kan ikke som i kommunisstater ha egne filer for partiledelsen.

Den uttalelsen (blant flere fra deg) gjør at jeg lurer på om du skjønner hva Teslas ladenettverk er. Det er ikke en egen fil på veien betalt av det offentlige og som gir mindre fremkommelighet for andre, det er et privat nettverk som ett firma har investert stort i. Skal du sammenligne det med en vei kan du heller sammenligne det men en miljøfiendtlig egoist som bygger sin egne private vei for sine egne penger der andre ikke er interessert i å bygge. Så kommer det noen som er misunnelige og som mener at denne private veien som den miljøfiendtlige egoisten har investert stort i bør åpnes for alle bare fordi denne egoisten var den eneste som gadd å investere i vei...

3
Tesla / Sv: Hva mener vi om Tesla sitt ladenettverk?
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 13:41 »
Hvis argumentet er endret til at det er utbygging av strømnettet som er problemet så er jo ikke løsningen å tillate flere biler å lade på samme lokasjon samtidig. Da burde (i hvertfall i mitt hode) forslaget være tvungen lastbalansering på hver lokasjon.

4
Tesla / Sv: Hva mener vi om Tesla sitt ladenettverk?
« på: Mandag 28. ſeptember 2020, klokken 11:00 »
Skulle likt å se tall på hvor mye natur som er bygd ned i Norge for å sette opp ladestasjoner. Jeg tipper det er mindre areal enn skogen vi planta på gården i fjor.

Frem til det kommer noe konkret er det vel best å bare se helt bort fra det argumentet.

5
Tesla / Sv: Hva mener vi om Tesla sitt ladenettverk?
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 22:44 »
Ja,jeg personlig mener det er galskap å bygge ned mer natur enn nødvendig for å få til en fungerende infrastruktur for alle.

Det kom argumentet igjen om nedbygging av natur. Hvor er det naturen har blitt bygd ned for å sette opp SuC-stasjoner? Mulig du vet noe jeg ikke vet, men på de 15 SuC-stasjonene langs rutene jeg kjører er det bare bygd ned parkeringsplasser og industritomter...

6
Tesla / Sv: Battery Day. Alle nyheter?
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 21:41 »
VW presenterte ID.4 her i går - du kan få bilen i Januar.

ID.4 ble først vist i 2017. Produksjonsbilen ble vist bare noen måneder før levering ja. Tesla har vel ikke vist frem noen produksjonsmodell av Plaid?

7
paller kunne nok en truck satt inn.

Tja. Bakluke som åpnes oppover gjør det mindre praktisk (men ikke nødvendigvis umulig) å laste inn paller med truck.

8
Tesla Pickup / Sv: Mindre utgave av Cybertruck
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 22:50 »
Wolverine - kan det være et stikk mot Badger?

9
Model S / Sv: Model S Plaid
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 22:30 »
Det er snakk om 15 mm. Er det virkelig så umulig å få til det? Er det mulig de sparer litt på høyden av å ikke ha cellene i moduler?

10
Model S / Sv: Model S Plaid
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 12:01 »
Husk at det er EPA range det er snakk om her. WLTP-rekkevidde for Plaid blir nok godt over 900 km, mot over 700 km for LR+ (den som per i dag bare selges i USA).

Jeg har mine tvil om at LR får rekkevidden til Plaid. Plaid er jo en fin halo car for å vise at Tesla fortsatt lager den elbilen med lengst rekkevidde og raskest akselerasjon, men for de aller fleste forbrukere vil økningen fra 700+ til 900+ kilometer rekkevidde være lite nyttig, og føre til uforholdsmessig stor prisøkning.

11
Andre Elbiler / Sv: Rivian R1T elektrisk Pickup
« på: Mandag 21. ſeptember 2020, klokken 12:58 »
Har det kommet noen signalet fra Rivian om at den skal selges i Europa?

12
Lade hjemme / Sv: Tiårets mest meningsløse dings?
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 22:45 »
Artikkelen TB linker til er gammel, fra tiden da dette produktet var en skjøteledning. Når de skjønte at det var et ulovlig produkt (eller skjønte at folk skjønte det) endret de det slik at den er for fast tilkobling. Se følgende tekst i linken din ovenfor, RJK:
Sitat
KOKONG EV is intended for fixed installation by an electrician (not included).

13
Lade hjemme / Sv: Tiårets mest meningsløse dings?
« på: ſøndag 20. ſeptember 2020, klokken 14:28 »
Nei, nå har de jo endret på den så den skal monteres av elektriker, og ikke kobles i en ekisterende schuko. Så da er det ikke lenger noen skjøteledning, men fortsatt en meningsløs dings.

14
Model S / Sv: Merkelig hendelse MCU1
« på: Fredag 18. ſeptember 2020, klokken 20:49 »
Jeg lagde en lik tråd når jeg ville høre på "First we take Manhattan" og MCU restarta hver gang jeg kom til "firs"...

15
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til 240km motorvei-pendling
« på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 09:36 »
Både SR+ og S90D skal klare den strekningen fint uansett vær. De fleste(?) lader til 80 prosent i hverdagen fordi det sliter mindre på batteriet. 230V 16A enfas bør holde hvis bilen står parkert i 12 timer, men mulig det blir knapt hvis hun kommer hjem sent og det er kaldt og mye snø. Da blir spørsmålet hvor mye det er verdt å slippe å stoppe i Lier i 5 minutter på de aller verste dagene.

Sider: [1] 2 3 ... 45