Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Ladeklof

Sider: [1] 2
2
Sitat:
The new BMW boss Oliver Zipse continues the production of the electric model i3. After sales director Pieter Nota had said in September that there were no plans for a successor to the i3, Zipse now put a stop to rumours of a possible production stop.

He made it clear to the local medium Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung: “The i3 will continue to be produced, no question about it. The car is already an icon today. Which car can claim this after only six years? Icons tick according to a different logic, they don’t have a classic successor, they always remain true to themselves in essence.” Today, the i3 is more in demand than ever and will “make another leap in battery and operating concepts”.

“We are growing with the i3 every year – in Europe this year by around 20 per cent. The investments have been written off, we earn money with every i3. Why in God’s name should we give up this car, which is now at the height of its time? We are sure that the i3 still has great potential,” says the BMW CEO.

4
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: fredag 18. oktober 2019, klokken 20:50 »
https://www.bimmertoday.de/2019/10/18/bmw-i3-produktions-verlangert-weiteres-akku-update-bestatigt/

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/bmw-baut-den-i3-weiter-16439609.html?fbclid=IwAR01tdrKpJyuxDtSGm98p_goX7XxDQsdwwRJQ9n0M-NsADBDVSDpL-08L-c



Da bekrefter Zipse i dag at i3 fortsatt vil produseres, og best av alt: Det blir en teknisk oppdatering, også på batterifronten! Høyere ladehastighet også kanskje? Bimmerpost mener å tro tro at den minst produseres i tre år fremover.

Ellers er det interessant at nyheten tidligere i høst om at i3 ikke får en etterfølger, ble tolket i internasjonal presse som at bilen ville gå ut av produksjon. I intervjuet med Zipse sier han at det ville være galskap å slutte å produsere en bil som øker sitt salg for hvert år og som BMW tjener gode penger på. Med ny oppgradering sier han at bilen teknisk vil være overlegen ID.3.

5
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: søndag 13. oktober 2019, klokken 02:04 »
Vertriebsvorstand Pieter Nota sagte am Freitag in München, bei elektrifizierten Autos habe BMW das breiteste Angebot im Wettbewerb. Der seit sechs Jahren in Leipzig gebaute vollelektrische Kleinwagen i3 war lange ein Ladenhüter, ist aber laut Nota inzwischen «extrem erfolgreich und wird uns daher auch in den kommenden Jahren begleiten».

I München på fredag (11.10.19) sa altså Nota at salget av i3 er svært godt og at bilen vil produseres også i de kommende år. Endring i planene kan jo gi håp om nye oppgraderinger av bilen?

6
Kjøpe elbil? / Sv: El-bil til pendling Trondheim-Stjørdal. Hva anbefales?
« på: lørdag 12. oktober 2019, klokken 22:49 »
Kjører daglig den samme strekningen som trådstarter med i3 60Ah, uten mulighet til å lade på jobb. Problemfritt året rundt. Og en veldig gøy bil. Kjøp brukt 60Ah eller 94Ah med resterende nybilsgaranti, så er du godt innenfor budsjettet.

8
Slutt på gratis lading nå eller?

9
BMW iX3 / Sv: Har du reservert / avbestilt etc?
« på: onsdag 11. september 2019, klokken 16:57 »
I Frankfurt i dag nevnte Zipse i det minste IX3 i sin tale. Da betyr det vel at den lanseres som planlagt vil jeg tro?

"Nehmen wir den BMW iX3 mit unserem eDrive System der fünften Generation:

Wir werden im Elektromotor keine seltenen Erden verwenden.
Wir kaufen unser Kobalt direkt von Minen in Australien und Marokko.
Den Strom für die Produktion gewinnen wir größtenteils aus erneuerbaren Energiequellen. In Europa ist unsere Produktion bereits jetzt CO2-neutral."

10
BMW iX3 / Sv: Har du reservert / avbestilt etc?
« på: tirsdag 10. september 2019, klokken 00:07 »
Kommer det noen nyheter om bilen på utstillingen i Frankfurt?

11
EQA / Sv: EQA
« på: lørdag 07. september 2019, klokken 20:31 »
Er det noen som vet noe mer om EQA? Er det ikke på tide med litt informasjon snart dersom bilen skal produseres allerede neste år?

12
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
« på: onsdag 04. september 2019, klokken 23:13 »
Versjon 10.3.1 kom for en uke siden. Fungerer foreløpig godt!

13
BMW i3 / Sv: Slutt på BMW i3?
« på: fredag 16. august 2019, klokken 16:24 »
På tyske forum jeg følger litt med på virker det som om de fleste mener at dagens i3 ikke vil bli oppgradert før den trolig fases ut i 2022. Batteripakken på 150ah skal BMW visstnok ha besluttet å ikke implementere. Hvilke kilder de har for dette kommer ikke klart frem, men BMWblog som har gode kilder normalt sett, skriver at det ikke kommer noen endringer på 2020-modellen. Så kan man jo spekulere i om salgstallene siste halvår kan bringe håp for videre utvikling av modellen før pensjonist-tilværelse...

14
BMW i3 / Sv: Ryktene om i3 med enda større batterikapasitet - sannsynlig?
« på: tirsdag 30. juli 2019, klokken 11:27 »
Da har det vel kommet litt håndfaste planer om fremtiden til i3. Den ser ut til å produseres frem til 2022, når erstatteren skal væreklar. Dette blir en konvensjonell bil løst basert på neste generasjons X1. Denne forventes å bli levert med 38- eller 76Kwh batteri.

Da blir det kanskje annonsert en siste oppgradering av i3 neste år? (men det sier artikkelen ingenting om...)

https://www.automobilemag.com/news/whats-going-on-bmw-future-strategy-products/

15
Trøndelag Elbilforening / Sv: Bompeng i Trondheim for elbil?
« på: tirsdag 23. juli 2019, klokken 23:14 »
Er det noe nytt på dette feltet? Går det fortsatt mot bompenger for elbil i Trondheim? Hvem mener hva i disse valgkamptider?

Sider: [1] 2