Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bzzlink

#1
Skoda Citigo iV / Sv: CITIGO e iV Online tjenester
lørdag 09. desember 2023, klokken 08:40
Landet her når jeg forsøkte å finne ut om Skoda Citigo 2020 modell har 4g modem.

Jeg kontaktet forhandler og forhørte meg om abonnementet på online tjenester. 3 år var inkludert. De hadde ikke noe svar om når jeg måtte begynne å betale.

Nå er bilen snart 4år og de har fortsatt ikke noe svar...

Det betyr vel at de håper garantien skal gå ut før 2g nettet legges ned...
#2
Model Y / Sv: Ny bil bestilt - hva trengs av tilbehør?
onsdag 16. februar 2022, klokken 10:25
Sitat fra: Fjeldern på tirsdag 15. februar 2022, klokken 17:11

Lurer litt på garasjeåpneren også, men usikker på om det noen gang vil bli brukt.. (sprett ny garasje, så ikke noen erfaringer der ennå)


Jeg synes det å ha garasjeportåpneren på skjermen er helt genialt, og absolutt verdt pengene. Du kan sette garasjen til å åpen automatisk, ellers så kommer det opp en knapp på skjermen når du nærmer deg garasjen.

Du får også knapp i appen for å åpne garasje, som da fungerer fra hvor som helst.

Tips til matter
Thansen har til de andre modellene til fine priser, så kan jo håpe at de tar inn til Model Y snart også, verdt å følge med på.
https://www.thansen.no/soeg/?query=tesla
#3
E-HS9 / Sv: Hongqi E-HS9
mandag 17. januar 2022, klokken 13:35
Sitat fra: Paradigm på torsdag 13. januar 2022, klokken 17:54
Noen som har prøvekjørt ? Jeg har fått audiens i morgen kl 13 i Haugesund.

Hvordan gikk prøvekjøringen?
Lokale Motorforum her visste ikke når de skulle få inn bilen.

Synes bilen så veldig bra ut live, mye bedre enn på bilder.
Sto en i avgangshallen på OSL, men den var låst så fikk ikke kikket inni.
#4
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
søndag 26. desember 2021, klokken 11:34
Jeg er i samme sits som deg. Min mai '19 LR har gått 50000km nå.

Ser for meg at den «må» selges nå iløpet av våren. Jeg har 2 små barn, så trenger samme plassen, eller helst bedre enn Model 3. Jeg er glad i å kjøre så sportslig bil som livssituasjonen tilsier.

Eneste konkurrenter jeg ser er Model Y. Men den er egentlig litt høy, og av det største savnet i Model 3 min er at jeg ikke kan slå av ESP på banekjøring / isbane. Har pleid å stikke på bane noen ganger i året i tidligere biler. Slik jeg skjønner det så er det ikke trackmode på Model Y performance.

Jeg kikket også på BMW i4, men den har altfor liten plass. Enig i at Taycan cross turismo er fin. Jeg kjørte Panamera før jeg byttet til Model 3, og Porsche er noe helt eget. Inkludert prisnivået dems på alt fra ekstra utstyr til service, det er ikke tilpasset vanlig lønnsmottagere....

Tror jeg har funnet ut av det ultimate for meg er en base performance. Jeg trenger hengerfeste for å kjøre på dynga, og trekke mc. Noen som aner hvor mange det ble solgt av de? Det er en stund imellom de som annonseres.
#5
Model 3 / Sv: Varmluft i fotbrønn på sjåførsetet
mandag 22. november 2021, klokken 21:58
Nå er det kaldt igjen, og jeg har lett forbrenning av rista på høyrefoten.

Noen som har fått det rettet av Tesla?
#6
Model Y / Sv: Kjøpe nå eller vente?
lørdag 02. oktober 2021, klokken 09:16
Sitat fra: DeepFu på lørdag 02. oktober 2021, klokken 08:45
Jeg venter. Hentet ut en TMY for noen uker siden, men har solgt den nå. Og det var ikke planen. Men etter en langtur med noen landinger på V3 konkluderte vi med at ladefart og ladekurve var helt uakseptabel for VÅRT bruksmønster. Hadde vi hurtigladet bare noen få ganger i året, så hadde vi ikke brydd oss, men når vi drar på ferie hurtiglader vi mye på relativt kort tid, og den tiden er viktig for oss. Heldigvis hadde vi reservert så tidlig at vi kom greit ut av salget. Bestiller på nytt når jeg vet hvilke batterier som blir brukt, og hvordan ladekurve ser ut på TMY - MiB.

Du sammenligner da med Model 3 skjønner jeg fra signaturen din. Kan du utdype hvor mye tregere Y er?

Jeg er også av de som synes forflytningshastighet er helt på grensen for dårlig i en Model 3
#7
TAYCAN / Sv: Tester og medier
fredag 10. september 2021, klokken 10:36
Spent på om Porsche klarer å ta tilbake rekorden på Nurburgring.

https://twitter.com/elonmusk/status/1436086743720251394
#8
Det må vel kunne anføres som en vesentlig mangel, når man ikke kan lade på natta?

#9
Ser ut som om fixen ikke fixet det, så man må fortsatt parkere ute og ikke lade om natta.

https://www.theverge.com/2021/7/14/22577757/gm-chevy-bolt-fires-recall-fix-software-update-not-working

#10
Model 3 / Sv: Avriming kamera i frontrute?
mandag 22. februar 2021, klokken 08:31
Slå på sentry mode, så avrimes området.
#11
Model 3 / Sv: Livet med en TM3
lørdag 31. oktober 2020, klokken 23:07
Gratulerer med meny bil!

Jeg har hatt model 3 i 1,5 år nå, har som deg lading i borettslaget. Ved at man kjører opp og parkerer på de plassene over natta når man trenger å lade. De er på 7kW.

Tror jeg lader 1-2 ganger i uka. Setter den på lading når jeg har % på 30 tallet et sted, og lader til 80%
Kjører 20000km i året ca.

Hurtiglading er kun på langtur. Sørg for å alltid ha over 20% på batteriet, så vet du at du alltid kommer deg til superlader uansett hvilken retning du skal på spontantur i.
#12
Model 3 / Sv: Min første elbil
fredag 23. oktober 2020, klokken 23:08
#13
Polestar 2 / Sv: Tilbakekalling av samtidlige solgte Polestar 2
søndag 04. oktober 2020, klokken 06:44
Sitat fra: stefse på lørdag 03. oktober 2020, klokken 10:16
Pussig strategi å slippe produktet først, også si at OTA kommer etterpå. Det er jo i begynnelsen det er mest bruk for OTA.

De rushet bilen uferdig ut i markedet for å rekke å få nok salg til å redusere EU bøtene for flåte CO2 utslipp.
#14
Jeg synes Enyaq'en ser veldig bra ut, og som flere sier her så får man en veldig godt utstyrt bil til 570'

Jeg havnet på 538' når jeg utstyrte den slik jeg ville ha den. Av bildene ser den mye mer premium ut inni enn Model Y. Og av erfaringer er VAG flinke (topp 2 i verden) på seter og interiør. Liker designet inni godt. Utenpå så er den litt «meh».

Hvorfor kjøre noe annet enn Skoda, nå da?
Av det jeg kan se av karosseriform, WLTP og ladehastighet, så oppfyller dette ikke kriteriet om at den skal kunne brukes som eneste bil uten å være irriterende. Jeg har model 3 LR nå og den er helt i grenseland.

Med -2 og slaps i motorveihastighet så klarer ikke Enyaq 20mil etter mine beregninger, med mindre de har gjort noe magisk med den i vindtunnel.
#15
Model 3 / Sv: SR+
søndag 30. august 2020, klokken 13:18
Sitat fra: Kires på søndag 30. august 2020, klokken 09:43
Takker for svar folkens. Er kandidat til å erstatte i3'en så rekkevidde er mer enn bra nok uansett.

Er det mulig å begrense antispinn slik at man kan ha det litt morsomt på vinteren?😃

Ja! Søk på dynomode. Hysterisk morsomt på glatta

Det er kortere garanti på sr+ på batteri og drivverk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA