Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Martin Ofsthus

#1
Kønummer:65xx

Utleveres onsdag 10.7

Dark Knight, skinninteriør

Opprinnelig Q3 2019
#2
Er det strøm på batteriet er krankmotor klart best (god modulering av kraft, motor blir sjeldent overbelastet).
Navmotor trives dårlig i svært bratte/lange bakker, overoppheting/at motoren skrus av automatisk, er ikke uvanlig. Elmotoren mangler som sagt gir.

Er det ikke strøm på batteriet er navmotor best.  Som å sykle vanlig sykkel med 10-12 kilo "overvekt", ikke noe
problem.
Med krankmotor er det mer krise, for hvert tråkk dras motoren rundt et par ganger, og det blir veldig "seigt".

Når du prøver elsykkel, prøv å sykle uten strøm.  Ved lange sykkelturer er det ikke utenkelig at du går tom.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA