Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fanntomas

#1
Okei  :+1:   Er det sånn at hvis jeg skal bruke varmeapparatet så starter bensinmotoren uansett?
#2
Hva gjør ladesystemet når en aktiverer kupevarmeren og jeg har fulle batterier?
Typisk er vel å lade over natta, forhåndsinnstille kupevarmer med start på morgenen (mens ladekabel står i bilen)...Starter den lading av batteriene med en gang slik at batteriene er fulle hele tiden?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 17:38
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 14. mai 2019, klokken 16:06
Vi har en 2019 av denne. Kona kjører den og når vi fikk den klarte den fint 55 km på ren el. I vinter veldig varierende fra 0 km til 20 avhengig av temp. Nå i vår ca 35 -40 km.  Jeg er ikke imponert,men kona ville ha den pga ladeangst og da ble det slik. Snittforbruk så langt er ca 0.3,men det meste av dette er da vinterkjøring og enkelte lange turer.Det er forsåvidt ok. På langtur (40 mil ++ uten lading underveis,men fullt batteri ved start) er forbruket ifølge bilen 0.53-0.56.

Okei. Hørtes jo ut som den ikke tåler vinteren veldig bra, mtp kjørelengden.
Har du instyle+ ? Modellene under har ikke batterivarmer etter det jeg har fått oppgitt, det er Instyle + og modellen over. Ellers synes jeg ikke det var så galt ift forbruk.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 11:09
Sitat fra: espenri på tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:34
Det er dynamisk 4wd, med mindre du har ekstremt krevende pendlervei vil det være tilstrekkelig og du vil for det meste kjøre 2wd.

Eventuelt kan du låse den i 4wd og skru av ESP, men da bruker du endel mer strøm ja :)

Akkurat! Vil det si at hvis jeg setter den på feksempel snow, så vil den trekke på bare fremhjulene og sette inn bakhjulene der bilen føler behov?
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 11:07
Sitat fra: Speeder på tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:35
Sitat fra: fanntomas på tirsdag 14. mai 2019, klokken 09:23
Jeg lader på jobben, så det er ingen problem. Regner med å klare 42 på sommer uten 4wd når rekkevidden er 54, hadde jeg håpet i hvertfall ;)
Da skal du kjøre meget pent. ca 30km er min erfaring på landevei. I god fart på motorvei kanskje 20km.

Hørtes ikke bra ut, og det er med 19 modellen eller?
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 2019 og 4wd
tirsdag 14. mai 2019, klokken 09:23
Jeg lader på jobben, så det er ingen problem. Regner med å klare 42 på sommer uten 4wd når rekkevidden er 54, hadde jeg håpet i hvertfall ;)
#7
Mitsubishi Outl. PH / 2019 og 4wd
mandag 13. mai 2019, klokken 22:41
Vurderer å kjøpe den nye 19 modellen, men lurer litt på diverse ting.
Jeg har 42km fra bosted til jobb, bilen opplyses å ha en rekkevidde på 54km.
Det er ca 38km med landeveg, opp og ned og svinger om hverandre hele veien, så ligger mellom 60 og 90 til vanlig. Resten er bykjøring.

Hvor lang rekkevidde har dere på vinteren med landeveiskjøring?
Og er det mulig å kjøre med 4wd hele vegen? Eller vil 4wd slå seg ut når batteriet er så å si tomt?
Er det noen som har gjort seg noen erfaringer i vinter?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA