Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - steffone

#1
Skoda ENYAQ / Sv: Ladested fungerer ikke
tirsdag 07. desember 2021, klokken 08:11
Jeg opplever tidvis det samme problemet. Var ei uke hos svigers for en stund siden, hvor jeg la deres ladepunkt til som ladested første gangen jeg forsøkte dette. Da fungerte det plettfritt. Dernest la jeg til ladepunktet hjemme som ladested, men bilen vil simpelthen ikke ta i mot noe strøm her på natten. Dette er hovedregel (hvor den i natt faktisk ladet).

Har besluttet å gi det noen forsøk til før jeg kontakter forhandler, da jeg mistenker at det foreligger en grad av brukerfeil et sted.
#2
ID.4 / Sv: Streken under batterisymbolet på liten skjerm
lørdag 02. oktober 2021, klokken 13:08
Jeg antar dette har med batteritemperatur å gjøre. Opplever dette selv på Enyaqen ved driftsstart, da er det tidvis begrenset regenerering i disse tider. Ved kjøring blir vel batteriet varmere, og regenereringen øker tilsvarende?
#3
ID.4 / Sv: Regenerering
onsdag 11. august 2021, klokken 10:12
Sitat fra: ENTO på tirsdag 10. august 2021, klokken 00:30
Lyser bremselysene når man slipper gasspedalen og bilen kjører i ''B'' ?

Tror unik42 er inne på noe. Enyaqen min utløser bremselys relativt kjapt ved å slippe gassen. På e-Golfen min kunne jeg kjøre med regenerasjonstrinn 3 uten at bremselysene ble aktivert når jeg lettet på gassen. Når jeg satte den i "B" ble bremselysene aktivert raskt, som i Enyaqen.
#4
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq på verksted..
fredag 30. juli 2021, klokken 19:26
Veldig kjedelig, men du er ikke helt ensom i båten: https://elbilforum.no/index.php?topic=56728.0
#5
Skoda ENYAQ / Sv: Noen som har fått bekreftet produksjon?
tirsdag 29. juni 2021, klokken 20:00
Ja, det var pinefullt! Men, mulig de har fått opp tempo nå som de har fått øvd seg noen uker ...?
#6
Skoda ENYAQ / Sv: Noen som har fått bekreftet produksjon?
tirsdag 29. juni 2021, klokken 18:45
Det tok godt over to uker fra klargjøring i Oslo til bilen ble levert ut i Bergen.
#7
Skoda ENYAQ / Sv: Unresponsive screen
tirsdag 29. juni 2021, klokken 12:22
The solution for the frozen screen was simply to press the on button beside the screen, wait until it turns black, and the system turns on again with everything working.
#8
Skoda ENYAQ / Sv: Unresponsive screen
tirsdag 29. juni 2021, klokken 09:42
We are also having what seems to be the same issues. In addition, as I wrote in another topic, we have problems with the app, where it does not get contact with the car prior to charging over night.

I really did hope these types of issues were resolved by now. We are supposed to drive quite far this summer, but without navigation, radio, the possibility to see SOC in percentage and CarPlay is simply less fun.
#9
Skoda ENYAQ / Sv: Bil utilgjengelig i app
onsdag 23. juni 2021, klokken 14:29
Privat modus skrur seg på automatisk
#10
Skoda ENYAQ / Bil utilgjengelig i app
onsdag 23. juni 2021, klokken 10:23
Jeg har nå til min fortvilelse oppdaget at bilen går i offline-modus (privat modus) av noe slag når den lader over natt, som ligner på en dvaletilstand. Dette medfører at bilen ikke er tilgjengelig i appen til morgenen. Appen sier at jeg ikke får tilgang til bilen på grunn av personvernshensyn, noe jeg finner underlig og utvilsomt besværlig.

Vi har ikke noen faste tidspunkt vi skal ut av døra på morgenen i hverdagene, så det er svært kjedelig å ikke ha mulighet til å kunne forvarme kupé når jeg ønsker det. Faste avreisetidspunkt vil da være å fyre for kråka, noe jeg vil unngå.

Har noen andre opplevd samme problem, eller enda bedre, funnet en løsning?
#11
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
mandag 21. juni 2021, klokken 16:34
Takk, var det jeg fryktet. I følge prislisten som var publisert ved bestillingstidspunktet skal Sportline terskelbeskyttere være inkludert som en del av Sportline utvendig pakke
#12
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
søndag 20. juni 2021, klokken 15:14
Er det noen som har fått Sportline som kan bekrefte at det er terskelbeskyttere montert?
#13
Skoda ENYAQ / Sv: Elektrisk bakluk med sensor? Styr unna!
lørdag 19. juni 2021, klokken 17:58
Sitat fra: JohnMartin på fredag 18. juni 2021, klokken 13:25
Liker fortsatt bilen, men begynner å bli mer og mer unødvendige irritasjonsmomenter som drar ned helhetsinntrykket.  ::)

Hvilke andre momenter er det som drar ned helhetsinntrykket?
#14
Skoda ENYAQ / Sv: Leveringstid fra ferdig produksjon?
torsdag 17. juni 2021, klokken 10:05
Jeg kan ikke gi deg fullstendig svar, men bilen vår ble sendt fra fabrikk 11. mai, og "klartgjort" (hva enn det betyr - noen som vet?) 8. juni. I dag fikk jeg e-post fra Skoda, ikke selgeren, om at "Bilen din er ikke langt unna, men skal gjennomgå kontroll og klargjøring før du kan få den utlevert".

Bilen klargjøres tydeligvis to ganger ...

Da lurer jeg på hvor lang tid det har tatt fra dere mottok nevnte e-post til dere fikk utlevert bil?
#15
ID.4 / Sv: Id4 Gtx Range test
mandag 14. juni 2021, klokken 10:19
Sitat fra: hELgenen på mandag 14. juni 2021, klokken 09:46
Raskere 0-100 er vel som å ta med seg våpen på byen - føles sikrere for den som bærer med seg våpen, men all statistikk viser at det totalt sett blir verre. Mao. store fartsressurser gir større sansynlighet for ulykker - og det er vel helt i tråd med hva forsikringsselskapene ser - er det ikke?

Jeg tror dette er en svært god analogi. Det å ha ressurser tilgjengelig som har potensialet til å øke prevalensen av risikofylt atferd, har nok vesentlig større sannsynlighet til å gjøre nettopp dette: Øke risikofylt atferd. Mangler en skytevåpen vil en sannsynligvis ty til mindre risikofylt atferd, e.g. håndgemeng. Mangler en fartsressurser, så kjører en ikke like fort. Nå er vel dette noe også politikerne etterhvert har skjønt, og det er vel sannsynlig at det vil være fartssperre på alle nybiler i framtida? Kanskje det også vil settes grenser for andre former for prestasjoner for framkomstmiddel?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA