Hvordan er det med feste til sidene? Ser på bildene at sidene festes med stropp opp til håndtakene i taket. TM3 har jo ikke slike. Hvordan er bredden i forhold til en TM3?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Dag K på mandag 24. juni 2019, klokken 22:03
Hentet ut min M3 i dag. Stort sett feilfri ved gjennomgang, noen små ting på lakken.
Noe jeg ikke testet, men oppdaget etter å ha kommet hjem var at høyre bremselys ikke lyser. Er det slik at jeg må inn på SC for å få dette fikset, eller er det en enkel sak å gjøre selv? Håndboka til bilen nevner ikke bremselys i det hele tatt...
Sitat fra: v1sper på fredag 14. juni 2019, klokken 00:39
Hentet ut min 3 i dagFy flate for en bil!
Hadde VIN 291xxx. Prøvde å fiske frem fra de ansatte der (Tesla Drammen) om de kunne finne ut hvilken HW-versjon og/eller hvilken Autopilot-versjon bilen min ble levert med, men de skjønte ikke helt spørsmålet (trodde jeg snakket om firmware-update). Dro derfra uten å bli noe klokere på det, men jeg har slått meg til ro med at HW2.5 eller HW3 ikke er så himla viktig for meg så det var aldri noe tema å ikke ta i mot bilen.
Sjekket nå i kveld via API kall mot bilen og fikk ut følgende option_codes:Sitat[option_codes] => AD15,MDL3,PBSB,RENA,BT37,ID3W,RF3G,S3PB,DRLH,DV2W,W39B,APF0,COUS,BC3B,CH07,PC30,FC3P,FG31,GLFR,HL31,HM31,IL31,LTPB,MR31,FM3B,RS3H,SA3P,STCP,SC04,SU3C,T3CA,TW00,TM00,UT3P,WR00,AU3P,APH3,AF00,ZCST,MI00,CDM0og ser da at den har APH3 som etter sigende betyr HW2.5.
JajaDu får se om du, bno, klarer å få noe vettugt ut av de som leverer ut bilen din. Etter min opplevelse med Tesla Drammen så tror jeg ikke at du får noe svar på det.
Jeg tror/antar at bilen min ble produsert 21.4.19 (telleren i GUI viser denne datoen som første tellepunkt) i Fremont/California, så info som kom i våres om at Model 3 produsert etter 12.4.19 ble montert med HW3 kan da ikke stemme helt om dette er korrekt.
Edit: Det ser ut som at API-kall mot Tesla.com viser option_codes for bilen man har fått tildelt. Kanskje man kan hente ut dette for biler før de er ulevert? Usikker! Om man ikke vil/kan gjøre API-kall selv så er det mulig å gjøre dette på TeslaFi
Sitat fra: bno på torsdag 13. juni 2019, klokken 21:24320xxx. Hentet den for en uke siden. Så kan være din er produsert på et senere tidspunkt.
Hvilket VIN har din 3 første siffer. Min har 343***
Sitat fra: bno på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:18
Det tror jeg ikke noe på. Man må skille ellers blir det dårlig struktur. Fake news. Det man må be om er produksjonsdata. Når jeg drev med import fra Tyskland så var det mitt første spørsmål før pris etc. Måtte vite hva jeg hadde å forhandle om. Hvorfor skal jeg åpenlyst sette meg i en dårlig forhandlingsposisjon ved ikke å få data for bilen herunder produksjons dato. Hardware 3 har da som de fleste vet option code APH4 i motsetning til HW 2.5 APH3
De prøver nok å selge ut early production biler med APH3 først på bestilling. Gjelder også inventory (selvsagt). Jeg har ikke tenkt å ta imot bilen hvis den ikke har HW3. Har jeg ventet i 3,5 år venter jeg litt til. Betyr lite..
Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 13. juni 2019, klokken 18:47Sitat fra: jpg på torsdag 13. juni 2019, klokken 16:38Har dessverre ikke noe lenker, men patenten beskriver grundig hvordan det hele fungerer. Om en bil bruker kamera til skiltgjenkjenning, er det åpenbart at de må ha lisens fra Mobileye.
Det der skjønner jeg ikke. Det finnes tusenvis av programmer som klarer bildegjenkjenning. Så hva er det Mobileye har patent på? De kan umulig ha patent på skiltgjenkjenning, da det er noe jeg har sett andre bruke som eksempel på hva deres programmer klarer. Og det er sannsynligvis ikke mulig å patentere en spesifikk bruk og si at man har patent på å bruke skiltgjenkjenning i bil. Det høres ut som at det vil være for allmenngyldig til å kunne patenteres.
Så da gjenstår at de har patent på sin måte å drive skiltgjenkjenning på, og da er det åpent for konkurranse fra andre som har lyst å prøve å få det til raskere og med enda bedre treffsikkerhet. Som Tesla f eks.
Sitat fra: Kiuhek på fredag 07. juni 2019, klokken 07:53
Hvor er plassert VIN på sidekilde da?. Jeg finner bare "null" VIN og "ignore" på accept delivery...
{
...
"showInsuranceBlockInNextSteps": false,
"vin": "5YJ3E7EB0KFxxxxxx",
"insuredVIN": null,
"vinHasChanged": false,
....
}
Sitat fra: Kiuhek på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:31Sitat fra: espenfjo på torsdag 06. juni 2019, klokken 19:27
Ser at Prometheus Leader kom med et relativt stort lass i dag. Alle bilene som er synlige på kamera8/pos11 kom med det skipet.
Min bil som blir utlevert i morgen (7.6.19) ble levert med båten som kom 30/31.5. Så de har greid å gjøre klar, og levere på en uke. Jeg fikk ikke beskjed om leveringen før to dager før (i går). Så da er det håp for resten av dere også
Når bestilte du bilen da?
Jeg bestilte min LR AWR (Rød/hvit) den 28.Mai og har ikke noe VIN eller noe og har ikke hørt noe fra Tesla...
Billånet med banken er ok så jeg venter bare på at Tesla kontakter meg
Gratulerer for din bil, forresten!
Sitat fra: Kiuhek på onsdag 05. juni 2019, klokken 19:46
Er det noen som vet hvor mye tid må man vente til at Tesla tar kontakt?
Sitat fra: ReDeR på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:53Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.
Hvor på konto dukket dette opp? på FI eller ute der hvor det står:
Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon.?
Sitat fra: Killingen på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:42Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.
Hva har du bestilt?