Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eirikmik

#1
ID.4 / Sv: ID4 og software / oppdatering
søndag 11. februar 2024, klokken 10:50
Sitat fra: daktari på lørdag 10. februar 2024, klokken 21:19
Sitat fra: eirikmik på lørdag 10. februar 2024, klokken 20:11Ja, føler meg i høyeste grad "lurt" - men kanskje mest av meg selv. Var sikker på at i det minste forvarming ville komme til min 2022-modell, men nå tviler jeg på det. Har mottatt fem-seks "oppdateringer" OTA i løpet av mitt eierskap uten at det har kommet noen nye funksjoner. Og med ny hardware for infotainment i de nyere årsmodellene virker det som at en to år gammel bil er utdatert og avleggs.

Ble faktisk så skuffet at bilen ble solgt tilbake til Møller fredag. Fikk heldigvis en relativt fornuftig pris for den.

Ellers enig med trådstarter i at bilen er bra; har ikke hatt noen problemer med den utover at jeg savner noen ting jeg hadde håpet skulle komme via oppdatering etterhvert.
Solgt tilbake; mener du heving eller et vanlig innbytte?

Jeg har fortsatt tro på at forvarming kommer, men først vil de prøve å selge litt av nye modellen.

Tesla kom først med forvarming i en oppdatering ca 2018, det var 5 år etter første modellen var levert.

HW for infotainment er heller ikke så dårlig, så potensialet er stort.

Slik jeg leser planen nå så er det først å få ut oppdatering til 3.5. Så neste 3.7, så får vi se.

Ikke innbytte, men Møller kjøper pent brukte biler til en ok pris (fikk ca 20000 under det jeg ser tilsvarende årsmodell/utstyr/km ligger ute for privatsalg på Finn).

Når det gjelder forvarming så svarte jeg på en eierundersøkelse fra Volkswagen for et par uker siden angående hva jeg savnet mest, der forvarming og bedre infotainment var blant alternativene. Det kan jo tyde på at de har tenkt til å gjøre noe...
#2
ID.4 / Sv: ID4 og software / oppdatering
lørdag 10. februar 2024, klokken 20:11
Ja, føler meg i høyeste grad "lurt" - men kanskje mest av meg selv. Var sikker på at i det minste forvarming ville komme til min 2022-modell, men nå tviler jeg på det. Har mottatt fem-seks "oppdateringer" OTA i løpet av mitt eierskap uten at det har kommet noen nye funksjoner. Og med ny hardware for infotainment i de nyere årsmodellene virker det som at en to år gammel bil er utdatert og avleggs.

Ble faktisk så skuffet at bilen ble solgt tilbake til Møller fredag. Fikk heldigvis en relativt fornuftig pris for den.

Ellers enig med trådstarter i at bilen er bra; har ikke hatt noen problemer med den utover at jeg savner noen ting jeg hadde håpet skulle komme via oppdatering etterhvert.
#3
ID.4 / Sv: Takstativ
fredag 03. februar 2023, klokken 14:16
Sitat fra: eirikmik på lørdag 14. januar 2023, klokken 09:25
Sitat fra: Krokstein på onsdag 11. januar 2023, klokken 17:44
Sitat fra: eirikmik på onsdag 11. januar 2023, klokken 11:54
Jeg sliter med at jeg ikke finner noen posisjon på Thule-stativet der det ikke plystrer noe inni :o rundt 50-60 km/t. Hører gjerne andre sin erfaring med dette på Thule vs VW sitt stativ.
Hvilket stativ er det du har? Edge eller Evo? Står det riktig vei - og er gummilistene lagt inn riktig i forhold til hvilken som skal være foran og hvilken som skal være bak?

Har WingBar Edge Flush Rail (7206). Var nøye ved montering; men bør nok dobbeltsjekke om gummilistene er riktig montert - takk for tipset!

Har omsider sjekket listene; de er montert riktig. Må nok eksperimentere litt mer med plasseringen på takrails og se om jeg klarer få bort denne irriterende lyden.
#4
ID.4 / Sv: Takstativ
lørdag 14. januar 2023, klokken 09:25
Sitat fra: Krokstein på onsdag 11. januar 2023, klokken 17:44
Sitat fra: eirikmik på onsdag 11. januar 2023, klokken 11:54
Jeg sliter med at jeg ikke finner noen posisjon på Thule-stativet der det ikke plystrer noe inni :o rundt 50-60 km/t. Hører gjerne andre sin erfaring med dette på Thule vs VW sitt stativ.
Hvilket stativ er det du har? Edge eller Evo? Står det riktig vei - og er gummilistene lagt inn riktig i forhold til hvilken som skal være foran og hvilken som skal være bak?

Har WingBar Edge Flush Rail (7206). Var nøye ved montering; men bør nok dobbeltsjekke om gummilistene er riktig montert - takk for tipset!
#5
ID.4 / Sv: Takstativ
onsdag 11. januar 2023, klokken 11:54
Jeg sliter med at jeg ikke finner noen posisjon på Thule-stativet der det ikke plystrer noe inni :o rundt 50-60 km/t. Hører gjerne andre sin erfaring med dette på Thule vs VW sitt stativ.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: 2019.12.1 med 150 kW!!! Europa også??
torsdag 02. mai 2019, klokken 09:22
Sitat fra: Vhagar på onsdag 01. mai 2019, klokken 21:13
Brukte du navigasjonen i bilen til å navigere til superchargeren slik at batteriet ble klargjort til mest mulig optimal lading da? Eller bare droppet innom? Eller har du noen formening om batteriets temperatur var optimalt for lading? Og ved hvilken batteriprosent fikk du 111kW?

Jeg kjørte med navigasjon mellom Lørenskog og Hamar; tenker batteritemperaturen var optimalisert. Jeg fulgte dessverre ikke veldig nøye med på utviklingen i løpet av ladingen.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#7
Min  X75D ladet på 111kW på Nebbenes i går etter oppdatering til 12.1.1; men fikk ingen informasjon om forbedret superlading i "Release notes".
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA