Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Cougar

Sider: [1] 2 3
1
ID. 3. / Sv: Tre store barn i baksetet?
« på: Lørdag 21. Mars 2020, klokken 00:15 »
Id3 er da ikke ment for langtur med familie på fem. Det tror jeg man kan slå fast med sikkerhet. De færreste såpass små biler er jo det.
De færreste store biler er vel det og. Utenom Tesla X finnes det jo ikke MPV type elbiler. Dvs biler som har tre eller flere likeverdige seter bak. F.eks en stor bil som etron er fremdeles 4+1 seter.

Helt enig der, selv i Mondeoen min (som er 10 cm bredere enn ID3) er det ikke behagelig å sitte 3 i baksetet over lengre tid.

2
E / Første E registrert i Norge i dag
« på: Onsdag 11. Mars 2020, klokken 13:11 »
Ser ut som om den første Honda E ble registrert i dag i følge elbilstatistikk.no  :+1:

[attachment id=0 msg=885989]

3
ID. 3. / Sv: Toppmodellen med 550 km rekkevidde vil kun ha fire seter
« på: ſøndag 08. Mars 2020, klokken 16:00 »
Prøver å huske sist jeg hadde 3 personer bak...  Må være mange år siden   :)
Får håpe at den da kommer med ett baksete som er lagd for 2, og ikke bare standardsetet minus belte i midten.
Det burde kunne gi bedre plass og komfort til de som skal sitte der   :+1:

4
Hyundai Ioniq / Ioniq får lastekrok, også forrige modell
« på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 15:21 »
Om det stemmer som tek.no skriver, så kommer det lastekrok for sykkelstativ til Ioniq, både forrige og dagens modell. Sikkert noen som venter på det.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kJOwJX/hyundai-kona-og-ioniq-far-lastekrok
Prisen var jo ekstrem da, 12.500 kr, antar at dette er inkl. montering.
(Kjøpte akkurat komplett hengerfeste inkl. elopplegg til en av de andre bilene mine for 2300)

5
e-Golf / Sv: Batterikapasitet - Kan dette være riktig da?
« på: Fredag 14. Februar 2020, klokken 10:39 »
Sjekket cellespenning og høyeste celle var 4.06 og laveste var 3.58V
Om du har en celle med 3.58V ved tilnærmet fullt batteri må noe være galt med den/de cellen(e).
Når jeg sjekker på min bil (Ioniq) så har alle cellene tilnærmet lik spenning, variasjonen har vært innenfor ± 0,02 de gangene jeg har sjekket.

6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kan dette være bekreftelsen på at Seiling er tryggere?
« på: Torsdag 13. Februar 2020, klokken 09:10 »
Foretrekker seilemodus på Ioniq'en, en-pedal minner meg om å være stuck i førstegir på en fossilbil  :)
Kan sikkert være avhengig av hvor man kjører; jeg kjører mest utenfor tettbygd strøk og det er mulig at en-pedal er bedre i bykjøring.
Om seiling er tryggere eller ikke vet jeg ikke, men det er kanskje tryggere å kjøre slik at man føler det mest behagelig?

8
Elbiler i media / Sv: Elbillading kan bli dyrere – om ettermiddagen
« på: ſøndag 09. Februar 2020, klokken 13:38 »
Pleier å ende på rundt 4,60 på Fortums 75kWh lader (2.00/min + 2.50/kWh)
Nå lader jeg vanligvis bare 30-80% omtrent, men da er de fortsatt billigere enn Circle K (for meg og min bil og lademønster, YMMW)
Kan forsøke i dag på 50kW-laderen deres og se hva det blir der

9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Karantenplass for elbil
« på: Fredag 07. Februar 2020, klokken 08:44 »
Tesla har en fryktelig lett tilgjengelig nettside med manualer for "first responders", til og med på norsk:

https://www.tesla.com/no_NO/firstresponders?redirect=no

Sliter med å finne tilsvarende for andre produsenter?

Det finnes for Hyunday Ioniq iallefall, men ikke på norsk (så vidt jeg vet)
https://www.nfpa.org/-/media/Files/Training/AFV/Emergency-Response-Guides/Hyundai/Hyundai-Ioniq-EV-2017-2018-ERG.ashx?la=no

EDIT: Ser nå at du linket til alle disse i innlegget ditt  :)

10
Ikke at det har noen betydning, men det er i alle fall ikke en i3 (pga splitt i bakdørvinduer og hodestøtte i midten bak).
Ser veldig ut som en Ioniq, syns jeg (jeg har en)

11
Hyundai KONA / Sv: Omlegging av dekk
« på: Fredag 25. Oktober 2019, klokken 10:46 »
Mitt tips er å kjøre bilen på dekkhotell som skifter, vasker og oppbevarer hjulene  :P
Har aldri sett ett dekkhotell som vasker felgene ordentlig.

12
Oppdaget at staten Missoury i USA har kommet på noe lurt, og nært opp til det som denne tråden handler om:
Special Fuel Motor Vehicle Decal!
Dvs. at om du har ett kjøretøy som ikke går på bensin eller diesel, må du kjøpe en oblat som skal klistres på bilen for å vise at du har betalt avgift for å bruke alternativt drivstoff!
Lurer på om noe slikt kan dukke opp i flere land etter hvert..

Her er link til videoen hvor eieren av en Wheego Electric forklarer hvordan det virker (fornøyelig bilfyr forresten)
https://youtu.be/XiSm2d_Edr0?t=538

13
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
« på: ſøndag 08. ſeptember 2019, klokken 12:07 »
Ser ikke ut til at det er noen fare for at bruktverdien på Ioniq 28 raser pga den nye i alle fall  :)

14
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020?
« på: Mandag 26. August 2019, klokken 22:20 »
Den kurven var ikke mye imponerende (om den er riktig), når man ser på kurven for dagens modell (fra sidene til Fastned i Nederland, som forresten har kurver for de fleste elbiler, interessant å se)

https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/360029243414/Fastned_ChargeCurve_Ioniq_.png

15
Hyundai Ioniq / Sv: Tysk Ioniq?
« på: Mandag 26. August 2019, klokken 22:14 »
Ja, der var det jo ganske tomt. Antar at det ikke ble noen handel da.

Sider: [1] 2 3