Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - alibaba

#1
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
fredag 27. august 2021, klokken 08:33
Tjaa. Bruktverdien for modell 3 er ekstrem høy. Til og med Tesla gir veldig god innbyttepris. Jeg hadde 16% verditap på en 2 år M3P på innbytte fra Tesla.
16% er normalt sett ikke 1års verditap på en annen biltype.
#2
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 14. august 2021, klokken 14:13
Sitat fra: IbizaMan på lørdag 14. august 2021, klokken 11:16
Sitat fra: alibaba på lørdag 14. august 2021, klokken 11:01
Ser det er flere på Facebook grupper som og rapporterer at det virker nå. Har dere vært i kontakt med Tesla for oppdatering, eller har det bare skjedd «av seg selv»?

Nice. Det funker her og 😃

Du finner oppskrift her: https://elbilforum.no/index.php?topic=57235.0
#3
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 14. august 2021, klokken 11:01
Ser det er flere på Facebook grupper som og rapporterer at det virker nå. Har dere vært i kontakt med Tesla for oppdatering, eller har det bare skjedd «av seg selv»?
#4
HW3 kom vel rundt Juni 2019. Min forige 3P fra Juni 2019 hadde HW3. Så alle 2020 har ivertfall 3
#5
Model 3 / Sv: Priser på TM3P er høye på finn.no?
mandag 09. august 2021, klokken 13:26
Modell 3 holder seg ekstremt godt i pris. Selv Tesla ga meg 430K etter 2 år i innbytte på min 3P (fikk beholde vinterdekk).
#6
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 07. august 2021, klokken 13:23
Min er juni 2021
#7
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 07. august 2021, klokken 13:19
Lastet ned 2021.12.25.7 nå. Kan avkrefte at man får 11kW med twc. Fremdeles 7,4 og fasene viser 19/19/28, samme som før.
#8
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
torsdag 05. august 2021, klokken 13:03
Og du har 230IT nett og bilen/app viser 11kW mens du lader og ikke bare 28A?
#9
Anbefaler Conti VC7. Kjørte første sesongen på Nokian haka 3, men de er altfor myke sidevegger på.
Conti har mye stivere sidevegger og det blir derfor ikke så mye "båtfølelse"
#10
Polestar 2 / Sv: Reell rekkevidde og ladehastighet
lørdag 24. oktober 2020, klokken 11:38
Sitat fra: Chimp på lørdag 24. oktober 2020, klokken 11:09
Sitat fra: Skuggis på lørdag 24. oktober 2020, klokken 09:13

Jeg hører hele tiden dette argumentet med å "komme seg frem til hytta". Jeg tenker i dag at de aller fleste dagene i året kjører man ikke på hytta. Heller ikke tur retur Oslo-Trondheim. Og er det virkelig så plagsomt å toppe med litt lading en halvtime underveis når man skal på en slik tur? Regner med at det finnes særtilfeller der ute hvor folk pendler 70 mil om dagen og er helt uenig. 

Hadde det vært nok ladere til å betjene hyttefolket hadde jeg vært enig. Men bare vent til vinteren kommer og alle skal på fjellet, det er kø til laderene og fredag kveld. Kona og ungene blir irriterte, du blir irritert. Men du må lade for å komme frem. Hadde aldri giddet prøve det engang.
Nå sier jeg ikke at polestar ikke klarer den turen, snittet bor vel maks 250 km fra hytta og 900 høydemeter. Det bør vel gå med 100% batteri. For min del hadde det vært hovedkriteriet for å kjøpe bilen, selvom jeg reiser på hytta maks 1 gang pr måned.

Spot on.
#11
Polestar 2 / Sv: Reell rekkevidde og ladehastighet
fredag 23. oktober 2020, klokken 23:00
Du prøver på samme taktikk som enkelte andre fanboys gjør på Polestar gruppene på Facebook ja?
«Admin kan du kaste ut alle som ikke snakker kun positivt om bilen?»
Meldte meg ut av nevnte grupper siden det var så mye sutring og klaging hver gang noen prøvde å komme med litt info rundt både faktisk rekkevidde og feil på biler.
Og før noen sutrer her over jeg har en tesla model 3 og ikke Polestar, så kan jeg nevne at jeg hadde tenkt å bytte til Polestar pga det er i mine øyne en
Finere bil. Etter rekkevidde rapporteringer og alle feil som bilen har, har jeg valgt å droppe det. Heldigvis så har mange rapportert dette både på Facebook grupper samt her, så jeg ikke gikk på en kjempesmell med kjøp, så takk til alle som har kommet med ærlige tilbakemeldinger rundt det.
#12
Polestar 2 / Sv: Bilder og media
fredag 23. oktober 2020, klokken 15:15
Sitat fra: Tafsern på fredag 23. oktober 2020, klokken 13:42
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:31
Sitat fra: oivindg på torsdag 22. oktober 2020, klokken 20:38
Sitat fra: MOV på torsdag 22. oktober 2020, klokken 20:16
Uansett er det Polestar som har valgt å markedsføre sitt produkt med 470 km rekkevidde. Om det er WLTP eller EPA produsenten velger å bruke i sin markedsføring, spiller egentlig ingen rolle, slik jeg ser det, for kunden må jo kunne forvente en rekkevidde som er tilnærmet det produsenten velger å markedsføre for sitt produkt. Polestar er etter min oppfatning den elbilen som har en reell rekkevidde som er desidert lengst ifra avertert rekkevidde, og følgelig har Polestar 2 kjøperne her ikke fått den rekkevidden de hadde grunn til å forvente.
Jeg lurer på en ting, hvor er feilen i følgende resonement?: Polestar lover kundene at Polestar 2 skal få en rekkevidde i henhold til WLTP-testen på 470km. Så gjennomfører de WLTP-testen og får et resultat som viser at de har en rekkevidde på 470km. Polestar har dermed ikke lovet mer enn de kan holde.

Polestar har også lagt ut en rekkeviddekalkulator, som skal gi deg realistisk rekkevidde under gitte forhold. Den er ikke i nærheten der heller, for å si det pent.

Du jobber hardt inne på forumet her for å kommentere alt ned om Polestar.

Kan vel se ut som du jobber tilsvarende hardt for det omvendte?
#13
Model 3 / Sv: Ikke HUD, men noe mye, mye bedre for Tesla Model 3
tirsdag 20. oktober 2020, klokken 20:24
Skjønner rett og slett ikke hvorfor «alle» vil ha instrument cluster bak rattet.
Fungerer helt genialt med km/t visning øverst til venstre på hovedskjermen.
Er mye lettere å se hastighet der enn feks på min tidligere bil, Audi A3.
#14
Polestar 2 / Sv: Reell rekkevidde og ladehastighet
mandag 12. oktober 2020, klokken 13:26
Tesla gjør hva de kan for å booste EPA tallene. Dette forklarer hvorfor Tesla sine EPA tall anses som for høye sammenlignet med konkurrentene.
[/quote]

Telsa model 3 long range EPA er vel satt til 518km, noe som er langt under faktisk rekkevidde. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med at Tesla "booster" EPA tallene sine?

#15
ID.3 / Sv: We-charge prise klare
lørdag 12. september 2020, klokken 20:48
Tror ikke man skal holde pusten mens man venter på dette skal skje. Tesla tilbydde mange andre fabrikanter å være med fra starten på utbygging av SC, men det takket alle høflig nei til. Er vel lite sannsynlig tesla har noe som helst å tjene på å åpne opp for det når de har slått fullt gjennom og pøser ut med biler selv nå.
At det fungerer for andre biler med ccs å lade når systemet for å linke bil mot lader er nede er vel heller ingen overaskelse?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA