Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SteniX

#1
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
mandag 06. desember 2021, klokken 21:47
Jeg hadde ikke sånn lyd når mine sensorer røk. Det er definitivt noe mer som krangler nede i der.
#2
e-Golf / Sv: Mail fra We-Connect Teamet
mandag 06. desember 2021, klokken 19:17
Sorry. Personlig så synes jeg at appen var for dyr, for dårlig, for ubrukelig, og for utsabil til at jeg ønsket å bruke penger på den. Vi er nok mange VW eiere som padler rundt i samme båt  som ikke abbonerer på tjenesten og ikke fikk denne mailen.  :)

Men som jeg tolker mailen er det enkelttjenester som blir fjernet i forbindelse med GDPR (EUs personvernsregelverk). Dette betyr at eier ikke skal få innsyn i hvor de som låner bilen kjører, og hvor fort de kjører. Om tjenestene kan innføres igjen på en sånn måte at de tilfredstiller GDPR gjennstår å se.
#3
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
mandag 06. desember 2021, klokken 18:58
Hadde samme utfordring i høst da det ble kaldt. Da var det en softwarefeil, og som oftest fikk jeg varem tilbake ved å skru av og på varmeapparat. Mulig styreenheten for varme blir overvelmet av alle feilmeldingene. Bilen var inne til reprogrammering hos Møller for litt siden. Noen ganger opplevde jeg også lunk i dysene, særlig når temeraturskalaen gikk ned til null. Usikker på om det er kun varmepumpa og ikke PCTen som genererte varme da, men kan ikke nok om dette til å være sikker.

Sensorer ble byttet i fjor. Alle eGolf fra før mid -17 har nok kommet med "dårlige" sensorer. Så har man en førstegenerasjons eGolf er det nok bare et tidsspørsmål før disse ryker.

During har jeg ikke opplevd. Så det kan tyde på at det er noe mer i gjære enn bare sensorer.
#4
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
tirsdag 16. november 2021, klokken 19:01
Da har vår eGolf vært hos Møller igjen. Denne gangen var det en programvareoppgradering av styreenheten som trengtes (Ett år etter at den var inne sist). Møller tok det på sin kappe.

Nå blåser det endelig varm luft igjen. Jeg tror VW sliter med alt som heter  programvare. VW Connect Appen er jo helt ubrukelig. Ganske tydelig at dette IKKE er et teknologiselskap ;)
#5
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
tirsdag 12. oktober 2021, klokken 20:03
Så da er vi her igjen. Temperaturen faller ned mot null og egolfen er like kald som kona.

Mindre enn ett år etter at jeg betalte 25.000 for å få alle sensorene byttet. Vi har vært gjennom en regnperiode nå så det kan ha gjort utslag. Møller var ikke henrykt og har først fått time om litt over en måned.
#6
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
tirsdag 19. januar 2021, klokken 23:13
Sitat fra: Spojen på mandag 18. januar 2021, klokken 15:47
Vår 15 E-Golf har akkurat fått feil på alle 5 sensorer..

Pris vi fikk var 16000. Er allerede betalt, men er alltid aktuelt å være med å flere skal klage dette inn.
Da antatt at dette er en servicebulletin som har gått rundt i USA, og gjort gratis.

Var dette hos merkeverksted eller hos tredjepart?
#7
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
onsdag 13. januar 2021, klokken 20:53
Sitat fra: Oddaa på tirsdag 12. januar 2021, klokken 23:26
Har fått problemer med varmen i vår 2017 pre FL de siste ukene. Noen turer blåser varmeapparatet varmluft, noen turer kun kaldluft (målte minusgrader i innblåsingslufta her om dagen, selv om termostaten var stilt på HI). Det kan noen ganger hjelpe å stoppe og starte bilen igjen.

Er det grunn til å tro at det er dette problemet vi har fått?

Skal på verksted 8. februar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Antar dette er problemet med stor sansynlighet desverre.


Sitat fra: Bower på onsdag 13. januar 2021, klokken 17:35
I forbindelse med saken lurer jeg på følgende:

1. Er det noen som vet om ovennevnte feil er dekket av maskinskade forsikring til forsikringsselskapene?
2. Burde ikke Møller tilbakekalt modeller hvor denne feilen er kjent? Mener å ha lest et sted at dette ble gjort på e-golf i statene. Evt. gi utvidet garanti/reklamasjon på kjente feil ved varmeanlegg.
3. Har noen forsøkt å ta kontakt med forbrukerrådet?
4. Er dette en feil som det er mulig å reparere selv dersom en er litt bilkyndig?
5. Anbefalte verksteder i bergensområdet.

2. Merkeforhandler har vistnok tilbakekallt noen biler. Vår var ikke på denne lista
#8
e-Golf / eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:13


eGolf har en svakehet i sensorene på varmeanlegget som medfører inntrengning av fuktighet. Dette medfører at sensorene slutter å fungere. Som vist på bildet er denne sensoren full av irr.

Det finnes 5 stykker av disse på anlegget som har sittet i biler frem til 2017. Dette er vistnok et hyppig problem ut fra alle trådene i dette forumet.




Lista for å fikse dette er lang hos merkeforhandler. Vi var så uheldige at problemer oppsto 2 måneder etter garantiutløp så totalsummen kom på over 25.000,-

Vurderer du en brukt egolf sjekk om sensorene er byttet (Mange ryker før garantiutløp).  Om ikke vurder nøye om du er villig til å ta denne risikoen.
#9
Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 26. juni 2019, klokken 23:10
Kan ikke noen lage en app som gitt bilmodell og batteri % sier hvor det lønner seg å lade?  8)

Er ikke noe god appcreator men har laget en simpel beregningsmodell i Excel som viser differansen på ny og gammel prismodell hos GK. Finn en typisk ladeøkt i appen og fyll inn gule felt for å se hva omleggingen betyr for deg. Rød diff er høyere pris og grønn lavere. Allerede utfylte verdier er en 1. Gen eGolf.

https://www.dropbox.com/s/a62wj282g9s2b3s/GK_prismodell.xlsx?dl=0
#10
e-Golf / Sv: Hvad lader jeres E-golf (gammel model) til ved 100%?
søndag 30. juni 2019, klokken 00:09
2015 - 68K viser 165KM nå på sommeren ved fullading. Antar at 10-15KM forsvinner når bilen startes opp og før  jeg er ute av parkeringshuset.

Jeg har 18KM mellom bosted og jobb og antar at telleren tikker ned omlag 30-35KM på denne turen i rushtids-fart.
#11
AC fleksilading / Sv: Fortum prisreduksjon type 2 lading?
torsdag 20. juni 2019, klokken 22:07
Da er det betydelig mer aktuelt å benytte GK med sakte AC ladende elbiler. GK har forøvrig åpnet stasjon på parkeringen til nabolagets lokalsenter så dette blir bra!

#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Erfaringer med Fortum
fredag 14. juni 2019, klokken 19:06
En liten oppdatering. Fikk kontakt med en fra Fortum via Youtube og fikk endelig svar på henvendelsen etter omlag en måned. Noe tungvindt kundeservice men det løste seg.

---

Da vi er tilknyttet fjernvarme fra Fortum via sameiet bruker vi bare 5000 KWh per år i strøm så jeg har ikke lagt så mye energi inn i å finne rimeligere hjemmeleverandør. Lader på jobb i ukedagene, men trenger å toppe opp i helgene da vi har en egolf 24 KWh. Fortums ladeanlegg har vært nærmest hjemme til nå men i disse dager setter GK opp noe som er enda næmere. Så får vi se hvor vi mest plugger inn i fremtiden.
#13
AC fleksilading / Sv: Fortum prisreduksjon type 2 lading?
tirsdag 11. juni 2019, klokken 19:24
Sitat fra: Electrix på fredag 22. juni 2018, klokken 08:58
Jeg bruker noen ganger GK sine AC ladestasjoner noen ganger for å toppe opp når batteriet allerede er oppe over 70% hvis jeg likevel skal være der en stund pga mat eller shopping. Da betaler jeg ca 3kr pr kWh.

Betyr dett at om en egolf tar 3,6 KW så koster en time 3,6x3=10,80. Eller har GK andre måter å beregne dette på?
#14
Ladeplasser og ladekabler / Grønn Kontakt + Coop ladbonus
tirsdag 04. juni 2019, klokken 19:09
Er du Coop medlem kan nå registrere GK profilen din på Coop medlemssiden og få 8% bonus på toppen av GK volumrabatt:

https://coop.no/medlem/medlemsfordeler/gronn-kontakt
#15
Ladeplasser og ladekabler / Erfaringer med Fortum
mandag 20. mai 2019, klokken 23:00
Lurer på om det er noen som har erfaringer med Fortum som leverandør av strøm hjemme og ladeoperatør. Jeg lot meg friste av lovnader om strøm og elbillading på samme faktura, samt 15% ladebonus da jeg planla å kjøpe elbil i fjor så jeg byttet allerede til Fortum da som strømleverandør hjemme. Da elbilen var på plass i år byttet jeg til ladebonus og fikk aktivert brikke.

Leveranse av produktene har vært upåklagelig, men samlefaktura og ladebonus har vært så som så. Faktura har kommet tett som haggel den siste tiden:

27.03.19: Faktura strøm i heimen for februar. Ingen fakturering av elbillading.
24.04.19: Trodde dette var strømfaktura for mars da den sammenfalt i tid med husfaktura og hadde sånn omtrentlig samme beløp. Ved nærmere ettersyn i ettertid viser det seg at dette er ladefaktura uten 15% ladebonus for noe av ladingene jeg har gjort. Ja ja tenkte jeg. De bruker vel litt tid på å komme igang.
10.05.19: Husfaktura for mars.
21.05.19: Husfaktura for april + resterende lading den siste perioden. Uten 15% ladebonus.
23.05.19: Faktura på hele kroner 0,-
24.05.19: Husfaktura for april + resterende lading den siste perioden (Eksakt samme faktura som har frist 21.05.19). Bare denne gangen med 15% ladebonus.

Har sendt henvendelse om dette sist uke, men Fortum virker å ha norges minst motiverte kundeservice så vi får se når svar kommer.

Er det noen andre som har utfordringer med Fortum? Går det på skinner for dere andre?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA