Jeg skrev at de har vurdert det lenge, som du kan se i kildene jeg oppga.
Men da skjønner jeg det slik at du ikke har noe å utsette på tidslinjen jeg kom med? Og at du er enig i at Tesla har vurdert å fjerne radar i mange år? Fint om du kan prøve å diskutere selve saken her fremfor å ty til personangrep.
Utfordringen din "emurof" er at du ikke er i stand til å sammenstille informasjon fra flere kilder og gjøre en god uavhengig analyse av innholdet og hva dette faktisk betyr. Jeg har lest mange av kommentarene dine og min konklusjon er at du hverken har tilstrekkelig innsikt i teknologien eller vilje/evne til å ta til deg informasjon som fraviker fra ditt verdensyn. Det betyr at det heller ikke er noen vits i å prøve å hjelpe deg til å forstå og selv om jeg har både lyst og motivasjon til å hjelpe deg videre lar jeg det heller ligge.....
Til alle andre:
Tesla ønsker nå å gå bort fra Radar og bare bruke kamera som sensor. Dette gjelder ikke bare for FSD men også for andre trafikksikkerhetsfunksjoner (slik jeg har forstått det). Jeg tror ikke de får lov til dette i EU og slik sett tror jeg aldri FSD basert på dagens HW og Vision kommer til Norge (for FSD basert på radar/lidar er jo dødt hos Tesla).
Da kommer vi i en situasjon hvor en Tesla ikke klarer å stoppe for objekter som ikke er synlige for kameraene. Og ja, dette er noe vi VET kommer til å skje av den enkle grunn at det er forskjell mellom de ulike sensorer og hva de kan fange opp. Kamera har fordeler i noen situasjoner mens rader/lidar har fordeler under andre forhold. Dette er fysikk og ikke AI eller annen type SW du kan gjøre noe særlig med.
Musk sitt hovedfokus (eller funksjon om du vil) er at bilen MÅ klare å STOPPE for en gitt hindring som kan forårsake en ulykke. MEN, han går nå bort fra å bruke sensorer som er i stand til å gjøre dette bedre enn hva et kamera kan klare under visse forhold.
Da kommer spørsmålet, hva er egentlig viktigst for Musk, folks sikkerhet eller Tesla sitt mål om selvkjørende biler?
Og enda et, hvilken bil kommer du til å kjøpe neste gang? Bilen som kan stoppe for hindringer under stort sett alle forhold eller bilen som kan "kjøre av seg selv" noen utvalgte dager i året?