Hei.
Hvordan er lyden i standard anlegg?
Hvordan er lyden i standard anlegg?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: RJK på torsdag 20. august 2020, klokken 17:55Sitat fra: Oddaa på torsdag 20. august 2020, klokken 17:01Hovedgrunnen er jo å øke totalsalget, og sånn sett tjener mer totalt. Må ikke se seg blindt på fortjeneste per bil, om totalfortjenesten lider av det.Sitat fra: RJK på torsdag 20. august 2020, klokken 16:06Selvsagt, men de tjener like fullt mindre pr bil og saken er ikke sammenlignbar med avgiftstilpasninger etter mitt begrep.Sitat fra: Oddaa på torsdag 20. august 2020, klokken 15:10Sitat fra: turfsurf på torsdag 20. august 2020, klokken 14:52Med hk tilpasset avgifter så var det råd å forstå at det ble stor prisforskjell/ besparelse. Staten ble den tapende part. Her selger de vel egentlig det samme produktet til en lavere pris? Produsenten blir den tapende part.Sitat fra: chargedup på torsdag 20. august 2020, klokken 14:29Dette er jo akkurat det samme som vi så med HK avgift tilpassede modeller. Samme bil, men elektronisk begrenset. Folk valgte stort sett den billigste. Vi ser jo at de fleste aksepterer en tregere bil for 100-150k kroner. Salget av etron 50 beviser jo greit dette, der er jo og rekkevidden vesentlig dårligere.
Jeg tror Jaguar vil slite med å selge EV400 i Norge til 750' så lenge EV320 er i salg.
150k er godt betalt for 1,6 sek dårligere aks, 20km/t lavere toppfart og 200Nm mindre dreiemoment.
Men det frister ikke å bytte, etter 4 biler på rad med 0-100 på <= 5 sek...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Som flere skriver over, de taper ikke om det fører til tilstrekkelig salg. Kunsten er alltid å finne det prispunktet der de selger mest, og samtidig tjener nok per bil, til at fortjenesten blir større pga det ekstra mersalget, Dette er basic kunnskap fra bedøk på VGS-nivå.
Jaguar har nok regnet godt på dette, og funnet ut at dette kan de tjene penger på. Samtidig differensierer de modellene, slik at de likevel kan selge en god del biler til den tidligere prisen, og da med høyere DB per bil. Så lenge de koster så godt som det samme å produsere, så er nok dette lav risiko, så spørsmålet er vel mere hvor mange biler ekstra de kommer til å selge, iforhold til der de tror det vil lande.
Den eneste grunnen til å innføre den nye modellen må jo være at noen likevel vil velge å betale fullpris for full-effekt versjonen. Ellers kunne de like gjerne satt ned prisen på den...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Samtidig, noen vil alltid betale mye for det lille ekstra, så hvorfor ikke gi dem muligheten, om alt egentlig er SW og et litt annet dekal på bakluka og kanskje noe annet visuelt men billig "bling"? Se på MB og AMG-modellene. Er så mange varianter nå, med litt endret styling og noe mere krefter presset ut fra et par-tre forskjellige motorer, og den billigste AMG-modellen er fort halve prisen av den dyreste, om ikke mere.
For meg er det utrolig hvor mye folk er villig til å betale for "ubetydelig" mindre forskjell i ytelse.
Sitat fra: JorgenM på søndag 25. august 2019, klokken 12:13
De fleste passer nok. Bilen er f.eks 5 cm bredere i baksetet enn Model S (som vi også har).
Vi har 2 bilstoler på 44 og ett på 41 cm bredde. Problemet er uansett selen i midten, den er svært vanskelig å feste og foreløpig har jeg ikke klart å finne noen forlenger eller adapter.
Sitat fra: daktari på lørdag 14. september 2019, klokken 22:22
En annen sak er at baksetet på eldre Model S (pre Sommer 2017) er som en benk og egner seg godt for 3.
E-tron, og I-pace i enda større grad, har 2 bøtteseter+midtplass bak. Bredden er topp, men utformingen er ikke optimal for 3 barneseter.
Q7 mye bedre valg med 3 individuelle bakseter når barna er så små.
Sitat fra: daktari på lørdag 14. september 2019, klokken 21:24
Man måler selv så godt det lar seg gjøre!