Fikk tilbud på innbytte fra Tesla for min Volvo V70 2008-modell...kr 46 000,-. Valgte å prøve på Finn. La den ut til 70 000,- + reg. med skiboks og takstativ. Solgt for kr 67 000,- etter 2 dager, men da uten skiboks/takstativ. 21 000,- tjent.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: t bob på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:12
Lite USB-tips: Man kan kjøpe en stor minnepinne (jeg har 128Gb) og lage to partisjoner på den. Den ene bruker man til TeslaCam, den andre kan man putte musikk på. Bilen kjenner igjen dette som separate minnepinner, og man sparer en USB-port som man kan bruke til lading f.eks.
Minnepinnen må formateres med FAT32 etter partisjonering. Nyere Windows har en begrensning på 32Gb, men man kan bruke forskjellige gratisverktøy for å formatere partisjonene til FAT32 på en stor pinne uten problemer.
Hadde bare satt av 6 Gb til Dashcam, så nå som jeg har 3 kameraer og Sentry-mode må jeg nok lage en ny pinne hvor halvparten er til bil og halvparten til musikk. Sentry-mode skriver ikke over gamle filer, så når det er fullt stopper Sentry og Dashcam å virke.
Sitat fra: Remyi3M3 på fredag 15. mars 2019, klokken 14:43
Reservert: Nei
Bestilt: 10/2-18
AWD eller Performance: Performance
Lakkfarge: Midnight Silver Metallic
Interiørfarge: Sort
Final invoice: Ja - 28/2-19
Fått vin : Ja - 28/2-19 (men lavt nummer...196XXX). Antatt lev.dato 15/3-19! iflg. FI.
Fått SMS om utlevering : Ja, men ikke bekreftet utlevering. Kun beskjed estimert 14/3-27/3-19. Denne ble mottatt 25/2-19.
1/3-19: Mottok beskjed om oppgradert til FSD
Sitat fra: geirci2 på mandag 18. mars 2019, klokken 19:17Sitat fra: trykkertor på mandag 18. mars 2019, klokken 18:32
Tja....jeg hadde avtale om utlevering klokken 10:00 Minde, Bergen.
Ble vel tatt imot ca 9:58.
10:05 var det tydelig at de ville ha meg og bilen ut for å gjøre klart til nye utleveringer.
Spurte om jeg kunne få litt tid til å gå over bilen da jeg er nøye på lakk.
10:08 var det HELT TYDELIG at nå var det dags for å komme seg avsted.
"Vi har mange biler som skal rulles ut til neste kunder og trenger plassen."
Mitt svar i samme tilfelle ville ha vært følgende:
"Kom deg vekk lille kanin. La meg få gjennomgå MIN bil for feil/mangler i MITT tempo. Du kan ta deg en bolle mens du venter".
Sitat fra: RuneW på lørdag 16. mars 2019, klokken 20:46
Tror det var en tidligere i tråden som spurte, men kan ikke huske å ha sett noe svar.
Er det noen som vet hvilke bokser som støtter ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg ?
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. mars 2019, klokken 10:31Sitat fra: Remyi3M3 på lørdag 16. mars 2019, klokken 08:49Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. mars 2019, klokken 08:38Sitat fra: eraser på lørdag 16. mars 2019, klokken 02:46
Har en Wall Connector, fått netteier til å oppgradere til 50A hovesikring, hvilken kabel bør jeg gå for? Har fått anbefaling om 32A 1 fase. Alt dette er helt gresk for meg.
Jeg ville lagt ut en 32A 3-fase kurs og stilt inn Wall Connector på 25A. Da får du 9,5kW, og mer enn 25A på en 50A hovedsikring kan fort skape trøbbel.
Kabel ut i dette tilfellet bli PFXP 4G10 eller evt. 4G6 om det er innafor (beregnes av elektriker).
Bør/kan jeg da som har 63A hovedsikring legge 32A 3-fas til lader? Har ingen varmeovner i huset. Fyrer med varmepumpe og avlaster med ved i ekstra kalde perioder.
Jeg skal montere 2 ladere. 1 for Model 3 og 1 for I3 (første utgave). Noen anbefalinger?
Vil eventuelt Model 3 klare å få 11 kW med alle type ladere?
Jeg ville lagt ut en 3-fase 40A kurs (4G10 kabel) og koblet på 2 ladestasjoner med lastdeling innstilt på 32A. Da får Model 3 11kW når kun den lader og 6,2kW når begge bilene lader. i3 får 7,4kW når den lader alene og 3,7kW når begge bilene lader.
Du _kan_ bruke Tesla Wall Connector, men siden den ikke har integrert jordfeilbryter type B og det er krav om separat jordfeilvern pr. ladestasjon blir det en litt knotete installasjon med fordelerskap i garasjen med to stk. jordfeilbryter type B i. Derfor er det enklere å bruke ladestasjoner med integrert jordfeilbryter type B, for eksempe EcoLite som jeg selger.
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. mars 2019, klokken 08:38Sitat fra: eraser på lørdag 16. mars 2019, klokken 02:46
Har en Wall Connector, fått netteier til å oppgradere til 50A hovesikring, hvilken kabel bør jeg gå for? Har fått anbefaling om 32A 1 fase. Alt dette er helt gresk for meg.
Jeg ville lagt ut en 32A 3-fase kurs og stilt inn Wall Connector på 25A. Da får du 9,5kW, og mer enn 25A på en 50A hovedsikring kan fort skape trøbbel.
Kabel ut i dette tilfellet bli PFXP 4G10 eller evt. 4G6 om det er innafor (beregnes av elektriker).
Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:22
Henter bil på fredag. Bilen er allerede registrert på meg. Data fra Kjøretøyregisteret.
Registreringsnummer
EV52599
Merke og modell
TESLA Model 3
Kjøretøygruppe
Personbil (M1)
Registreringsår
2019
Antall seter
5
Farge
Svart
Understellsnummer
5YJ3E7EB3KF221761
Registrert første gang i Norge
06.03.2019
Reserverte 4/4-16, bestillte 6 eller 7/12-18.
Sitat fra: ladov på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:55
De sier '7 dager før utlevering' så du kan drøye betaling minst 2 dager.
Jeg skal hente min til fredag, hadde egentlig tenkt å betale forrige fredag men det havnet midt i bråket rundt standard range og 'gratis' oppgradering til FSD så jeg ventet til støvet hadde lagt seg og betalte på mandag.