Bytta den sikringa selv i sommer. OK å få ut konverteren, men plundrete å åpne opp. Kosta en drøy hundrings for sikringene, og et par hundre for tetningsmiddel.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: MadsV på lørdag 06. mars 2021, klokken 17:18Pga høy km-stand. Emmc byttes vel ikke på garanti over 160k km (eller noe sånt)
Jøss ble det såppass? Har lest folk betale rundt 5000kr for LTE oppgradering.
Hva kom det av at din ble så dyr?
Sitat fra: EBjørnen på torsdag 11. februar 2021, klokken 11:01Hadde et lignende problem da min skjerm var i svart (også datterkort-problem). Fikk samtidig feilmelding på luftfjæring i lilleskjermen og kompressoren gikk ofte, bilen seig når parkert, og en ventil ga høy lyd en gang i blant, som en dumpventil på en turbobil. Verksted mente det var kompressoren som hadde ulyd og sang på siste verset.
Sitat fra brukermanualen: "Hvis Model S har luftfjæring, justerer den seg
automatisk, selv når strømmen er slått av." Hovedskjermen min gikk i svart og jeg måtte få byttet daughterboard. (minnekortet). I perioden jeg ventet på verkstedstime sank bilen ned foran i løpet av natten. Når jeg skulle ut å kjører blåste den seg opp til riktig høyde. Ba Tesla om å se på dette samtidig som de skiftet minnekortet. Konklusjonen var lekasje i begge demperne foran. Da de ikke hadde dempere på lager måtte jeg vente på de. Og jeg venter fremdeles i over en måned, men med nytt minnekort og alt vel så sluttet lekasjen. Så jeg regner med det fungerer som det skal iht. maunualen. Jeg tror ikke det er smart å kjøre med lekasje, da dette systemet er i utgangspunktet fylt med nitrogen for å holde fukt og frost vekke. En eller annen gang går trykket i nitrogen tanken under grenseverdien og begynner å bruke luft som ikke er tørr. Hvor lenge lufttørkeren i kompressoren holder stand kan vi jo bare spekulere i.
Sitat fra: Rævedilter på torsdag 14. januar 2021, klokken 07:35For min del, manglet jeg også blinklys i perioden med svart skjerm. I tillegg fungerte ikke de utvendige lysene (drl foran) unntatt ved kjøring i tunnel eller når det var mørkt. Fjernlys fungerte heller ikke. Bremselys fungerte.
Det er kun lyden av blinklyset som mangler, men det må være manglende styring av ventlasjonsystemet som er største problemet. Eg kjørte 7-8 veker uten i haust uten å kunne stille på ventilasjonen, med været vart ok så det gjekk greit, hadde ikkje gått nå.
Men Tesla påstår dette som eg er uenig i, og eg fekk beskjed om at eg ikkje skulle kjøre med svart MCU fra Tesla:
" Dette påvirker ikke kjørets funksjonalitet og kontrollerbarhet, og vi kjenner ikke til skader eller kollisjoner som skyldes denne feilen."
https://www.tesla.com/no_NO/support/warranty-adjustment-program
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mars 2020, klokken 09:17Syns det er rart at den tørker bremsene like etter oppstart etter å ha stått i garasje i 10c. (Dette gjør den også ved kjøring inne på garasjeanlegget/borettslaggarasjen)Sitat fra: Bonnis på mandag 09. mars 2020, klokken 22:44Helt klart
Har det med temperatur å gjøre?
Sitat fra: Muffinman på søndag 24. november 2019, klokken 15:46Og det hadde du helt rett i! Hentet bilen i går kveld på Rud, der den ble levert på torsdag. En uke brukte de, og jeg fikk låne en 75D som lånebil i mellomtiden. Godt fornøyd med servicen til Rud, både på SMS, i skranken, og i ventetid.
Tenker det er stor sjanse for batteribytte her