Fikk 12v batteri-varsel samme dag som vi overtok bilen fra forhandler.
Måler det ofte og da ligger det på rundt 12,3 volt. Har klaget flere ganger, men de sier at det er i topp stand..
Jeg har fått flere advarsler om lavt 12 v batteri. Tror at de fleste 12v-batteriene i ioniq45 har fått seg hard medfart på sin lange tur med dertil lang ventetid i Drammen. Batterier blir varig svekket når de over tid har spenning under 12,4 volt. Dette burde importør ta inn over seg og forberede seg på kostnadsfri byttings av batteriene.
Måten mitt verksted sjekket mitt batteri var amatørmessig. Ba meg om å starte bilen for så å måle.
Da starter også dynamoen sitt virke. Ett batteri mener jeg måles best hvis det har stått "alene" i et par døgn for å tilnærme seg sin hvile-spenning..og selvsagt belaste det for så å måle det da.
Måler det ofte og da ligger det på rundt 12,3 volt. Har klaget flere ganger, men de sier at det er i topp stand..
Jeg har fått flere advarsler om lavt 12 v batteri. Tror at de fleste 12v-batteriene i ioniq45 har fått seg hard medfart på sin lange tur med dertil lang ventetid i Drammen. Batterier blir varig svekket når de over tid har spenning under 12,4 volt. Dette burde importør ta inn over seg og forberede seg på kostnadsfri byttings av batteriene.
Måten mitt verksted sjekket mitt batteri var amatørmessig. Ba meg om å starte bilen for så å måle.
Da starter også dynamoen sitt virke. Ett batteri mener jeg måles best hvis det har stått "alene" i et par døgn for å tilnærme seg sin hvile-spenning..og selvsagt belaste det for så å måle det da.