Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - godjul

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Død bil - 12V batteri
mandag 27. desember 2021, klokken 12:22
Fikk 12v batteri-varsel samme dag som vi overtok bilen fra forhandler.
Måler det ofte og da ligger det på rundt 12,3 volt. Har klaget flere ganger, men de sier at det er i topp stand..
Jeg har fått flere advarsler om lavt 12 v batteri. Tror at de fleste 12v-batteriene i ioniq45 har fått seg hard medfart på sin lange tur med dertil lang ventetid i Drammen. Batterier blir varig svekket når de over tid har spenning under 12,4 volt. Dette burde importør ta inn over seg og forberede seg på kostnadsfri byttings av batteriene.
Måten mitt verksted sjekket mitt batteri var amatørmessig. Ba meg om å starte bilen for så å måle.
Da starter også dynamoen sitt virke. Ett batteri mener jeg måles best hvis det har stått "alene" i et par døgn for å tilnærme seg sin hvile-spenning..og selvsagt belaste det for så å måle det da.
#2
Har fått samme feil på min 2014 modell. Har kjøpt nytt batteri men ikke byttet det ennå, men håper at det er noe annet enn vannpumpa som må skiftes. Muligens sensorer men å finne dem er litt vanskelig.
Har vært litt uheldig da vi har hatt denne siden ny og like etter garantiutløp og 80000 km gikk ladeporten i vranglås. Kjent feil. Måtte skiftes. Har nå byttet begge lagrene over fjærene foran. Disse må byttes på alle I3 med jevne mellomrom trur eg. Leketøyskvalitet på disse. Aircon har det vært feil på hele tiden men de klarer ikke å reparere.
#3
BMW i3 / Sv: Rust på "bremsene"
tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:14
Eu-sjekk i høst. Skivene foran er rustet i filler på innsiden. På utsiden var de skinnende blanke. Fikk svar om at  alle i3 som kommer inn på eu-kontroll må skifte skiver og klosser foran. Mener at dette er konstruksjonsfeil med dårlige calipere.
Bak er det bra med kraftigere skiver. Etter vask ta en liten ryggings og brems hardt. Da får du dratt av rust-dannelsen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA