Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kewetķnerten

#1
Hei, da er batteriene koblet fra og de er målt, ser ikke så verst ut, så hovedmistanken går mot de med størst forskjell antar jeg?
#2
Nei visste ikke at det var noe der også?  Jeg fikk tips om å bruke elektriker hansker og visir som HMS så har ikke startet ennå.

#3
Ikke antydning til dugg engang!  Må jo av med oransje kabler ser det ut som, er det samme hvor jeg begynner?
#4
Uhu her er det knusk tørt under lokket vertfall.
#5
Jeg bøyer meg i støvet for alt dere kan om disse tingene!  Ja har sett videoen og nå på ny.  Godt tips det med kabelen for litt krøkket den kontakten.  Jeg fikk jo utskrift fra verkstedet med coomtool så der er første utfordring for får jo ikke bilen til dem nå...

Her er fronten av kassen, ganske fin med unntak av litt rust langs flensen.  Men først ta av lokket.  Dette kan kanskje bli en lavterskeltråd for Rlec  :)

Det blir senere i dag etter jeg har sandblåst og primet et 63 år gammelt panser - en forståelig jobb!

God lørdag!
#6
Etter en del "tjafs" er batteripakka ute!  Nesten utrolig hvor ren og fin den er under, jeg kan ikke forstå at den bare skal kastes pga noe elektronikk voodoo ting!  Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre annet enn å ta av lokket og se om det er noe fuktighet?
#7
Ah takk! Jeg trodde de skulle av hver for seg.  Da er batteriet koblet fra, men selvfølgelig manglet noen cm på at batteriet gikk klar av bukken så da må bilen jekkes opp...
#8
Heia, det spesialverktøyet du brukte for å utløse kontakten på hovedkabel, er det noe jeg kan få målene på?   :)
#9
Da er jeg i gang med å ta ned batteriet, alle skruer og bolter kom ut fint. Jeg leste om den i Hammerfest, men dette spesialverktøyet for å løsne ut hovedkabel, er det noe jeg må ha?  Er det noe som går inn i sporet i forkant av kontakten og er det safe å sette inn f.eks. en tennpluggføler e.l.?  Det er litt krøkket å komme til for jeg turde ikke ha det digre batteriet på noen klosser på liften så nå står det på noen bukker på gulvet og tenkte jeg kunne heise bilen opp etterpå, men det krever jo at jeg klarer å løsne connektoren.  Tips noen?   :)
#10
Tidlige: Buddy / Kewet / 2 "nye" batterier til Buddy Citijet
mandag 20. mai 2024, klokken 21:28
Heia, vår grønne Buddy er ikke frisk, 2 batterier er kaputt, er det noen som har noen ok liggende? Skal til Vestfold 1 uka i juni og kan hente på veien :-)
#11
 :+1: takk for svar!  Jeg bor i Rogaland, men skal til Tønsberg å hente en hardtop då da kjører jeg kanskje forbi noen som kan noe sånt :-)

Jeg skal lese det jeg finner på forum.  Jeg har traversjekk på ruller på bukken så ser for meg noen 2x4 som pakken kan dras ut på når jeg har senket bilen ned.   Pakken ser ganske høy ut og går selvfølgelig ikke mellom kjørebanene så må kanskje jekke opp bilen etterpå, skal ikke være lett.

Mener verksted sa at det virket som cellene var ok, men nå har den allerede stått siden i fjor vår uten lading...

Bare å komme i gang.

#12
Hei, endelig har jeg fått Blåmann på bukken og klar for å ta ned batteripakken.  Verksted sa at flere av disse kortene antakelig må byttes, men dette er ikke noe jeg har greie på.  Er det noen som kan påta seg en slik jobb?  Jeg skal til Larvik i juni og kan ta pakken østover?  Fant han i US som selger slike kort eller er det andre som har?  Vedlagt er målingene som er gjort, men de sier ikke meg noen ting...

Og til slutt, hva veier en slik pakke og hvordan få den ned på en sikker måte?

Takk for alle gode tips, vi savner å bruke den og har lite lyst til å gi opp siden den er så fin og god å kjøre!
#13
Hea, ja nå ble det sikkert litt mange vedlegg.  Elektrolux vil ikke ha den inn, da tar jeg ned batteripakken og setter den på tørk, så kjører jeg Buddy i mellomtiden :-)

Er det noen bruksanvisning for å ta ned batteriet?
#14
Jeg klarer ikke laste opp png bildene av statusrapportene.  Kommer opp et vindu som ber om URL, men hva når det er på PCen allerede?

Verkstedet har notert " feil på celleverdier i modul 02,03,05,12 og 14.  Stor sannsynlighet for fuktighet i batteri.  Moduler må balanseres etter rep og hvis den har stått lenge så er det fare for skade i PCU" 

Nå har den stått siden påsken.

Skal prøve å få en prat med Elektrolux! :-)Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. 
#15
Hei gode hjelpere, dette er greske greier for meg som fortsatt holder på med SU og Webere og 98 oktan :-) Det er Rlec jeg skal ha og de kunne leveres fra Elbilmek ennå såvidt jeg forstår, men til en pris.   Marsto, er et lokalt MECA med flinke folk og opplæring på Think fra de var nye.
Er jo synd å gi opp hvis batteriene fortsatt er gode som alt tyder på såvidt jeg forstår.

Jeg prøver meg gjerne på å ta ned batteripakken hvis det er mulig å berge den til en overkommelig pris.  Dere nevner vått inni, men nå har det jo vært brannfare i flere uker, blir fuktigheten stående i ett tett rom inni der?   Hvordan får jeg utskriftene fra verkstedet inn her?  Kommer jo bare opp noe URL greier?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA