Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EivindS

#1
Takk for gjennomgang!

Jeg har et spørsmål for hvordan jeg kan få fornuftig nettleie med følgende forhold:

  • vi er i BKK sitt nett
  • Easee Charge 8 ladere, tilrettelagt for 17
  • hovedsikring 80A, 3 fas IT. Laderne er fordelt på tre kurser

  • Effektanalysen viser at kun noen få timer i måneden går over 10kWh

  • Det er også en kurs med lys som ifølge effektanalyser ser ut til å bruke 0,78 kWh


Jeg kan tenke meg at vi forsøker å holde oss under 10kWh, intill behovet eventuelt endrer seg, slik at vi holder nettleien nede.

Hvordan løser vi dette i praksis?
#2
Sitat fra: Wisd0m på torsdag 01. april 2021, klokken 09:13
Betinger at noen adminstrer RFID-brikker virker det som. Hvis vi skal administrere det selv blir det nok åpne bokser hvor vi bare gir boksene navn i clouden. Det er det Easee kundesupport mente ville gi minst administrasjon.
Administrerer et Easee Charge anlegg med 8 ladere. Alle brukerne har lagt til brikker som knyttes til deres bruker i appen selv. Kan velge laderapport med bruker eller ladepunkt. Stilt inn med Easee som operatør, som vel er det valget som gjør at en styrer mest selv.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV + IFTTT
torsdag 28. november 2019, klokken 20:53
Virker dette for noen? Eller er det tatt ned slik siste kommentar sier? Jeg har ikke fått det til med lenken.
#4
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
fredag 12. juli 2019, klokken 10:02
Parkeringsplassen er etter det jeg forstår driftet av EasyPark, skulle da tro appen deres tok høyde for alle avgifter for og stå på den plassen, men det er ikke så lett og forstå seg på reglene her nede...

Siden elbilforeningen har samarbeid med Eon(?), kunne som sagt benyttet brikken, burde kanskje de kunne svare, men dette er kanskje ikke riktig plass for «offisielle» spørsmål/svar?
#5
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
onsdag 10. juli 2019, klokken 16:47
Er i Danmark nå, og har noen spørsmål og erfaringer.

Ladet på Eon i Skagen i går. Stod på parkeringen ved Super Brugsen, der er det også parkometer. Først koblet jeg meg på med brikken fra Elbilforeningen, og det startet fint, så at sesjonen kom opp i Cirkle K appen. Avsluttet fordi jeg ble usikker på hvordan det ble med parkeringsavgift for og  stå på plassen via denne løsningen. Startet greit med EasyPark-appen, og fortsatte ladingen i 3-4 timer. Følte likevel meg ikke 100% sikker på at dette dekket parkeringsavgiften, men fikk ikke bot (så en p-vakt som forlot plassen idet jeg kom tilbake).
Noen som vet hva som gjelder? Hva hadde skjedd om jeg var koblet på via CirkleK/Elbilforeningen?

Tenkte jeg skulle hurtiglade litt på Clever i Hjørring, men trengte ikke så mye som 20kWh som vel er det minste som kan kjøpes uten brikke? Ser noen har hatt problemer med SMS lading også. Noen som kan dele positive erfaringer? Ser jeg kan velg den laderen i Plugsuring-appen. Kan jeg bruke denne og lade bare 10-12kWh for eksempel og betale for forbruk? Har ikke brukt Plugsurfing før.

Kjøpte meg hybridstikprop hos Harald Nyborg Hjørring, men er dessverre for langt til stikkontakt på hytten...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA