Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Vaduz

Sider: [1] 2 3 ... 9
1
Hvis det er noen fysikk-lærere her må de printe ut de siste to sidene i denne tråden så man kan vise elevene, her det mye underholdning!

Alt arbeid krever å omforme energi fra en form til en annen, det er alltid et tap, som regel et ganske stort ett.

Jeg vet ikke om den med å gå i bane på jordens overflate var humor eller ikke, men det var i alle fall sykt morsomt, jeg lo høyt!

2
Model 3 / Sv: "Drift mode"
« på: onsdag 05. februar 2020, klokken 14:37 »
Ser sykt gøy ut! For å kunne sladde på glatta med min S må jeg sette på slip start, gassrespons normal, litt sving også gi et hardt støt på gassen. Overstyrer som f... Om man gjør det litt roligere vil 4wd bare understyre bilen med antiskrens med mindre det er ekstremt glatt. Virker dette trikset på S også?

3
Model S / Sv: Bruktmarked kollaps etter model Y?
« på: onsdag 05. februar 2020, klokken 14:26 »
Når Tesla S plaid kommer (til sommeren?), vil nok den gamle modellen synke en del i pris.
Og sånn går no dagan :D

Haha det er egentlig denne tråden godt oppsummert!

4
TAYCAN / Sv: Videoer av Mission E
« på: mandag 03. februar 2020, klokken 17:37 »
Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k.
Tror du misset hele poenget.
Taycan har fått en EPA på 201 miles.
Model 3 LR AWD har en EPA på 322 miles, altså rundt 60% lengre.
Men i praksis i denne testen var forskjellen altså rundt 5%. Taycan nådde nesten sin EPA i 150 km/t, det er nok ingen annen bil som er i nærheten av å klare det :) Så poenget her er at EPA er veldig misvisende og et dårlig sammenligningsgrunnlag, og at de som måtte være skeptiske til rekkevidden på Taycan ikke har noe å frykte.

Nei, tror du må lese kommentaren igjen! Men det blir i alle fall gøy når uavhengige får testet bilen:)

5
TAYCAN / Sv: Videoer av Mission E
« på: søndag 02. februar 2020, klokken 21:45 »
Litt rart å sammenligne en bil til 2mill med en bil til 500k. Den enkle grunnen er nok at i 150kmt blir de fleste forskjeller i drivverk visket ut og luftmotstand teller mest. Da gjør bilen med mest batteri det relativt sett bedre. Tapte allikevel med 30km. En Long range model S ville nok hatt ca samme forbruk som model 3, kanskje en tanke mer, og gått 100km til, minst. Så det er vel grunnen til den rare sammenligningen med model 3 da 300km vs 450km høres ille ut:p
Taycan er rå, men gleder meg til uavhengige medier får testet!

6
Rekkevidden til eqc var jo elendig, og skuffet over etron også, går jo kortere enn gamle S75D selv i lav fart, veldig overraskende men ikke rart tesla aksjer eksploderer. Hyundai kona ekstremt bra for den prisen, imponerende. Når man ser etron 50 forstår man hvorfor diskusjonen om dens rekkevidde er på 40 sider:p

7
Model S / Nydelig salgsannonse
« på: mandag 27. januar 2020, klokken 20:12 »
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167863060

«Meget pen og strøken Tesla Har hatt 20000km service i høst.»

«Får du hodepine av pipelyd? Da er desverre ikkje dette bilen for deg. Er høg pipelyd ifra drivverk, men Tesla Kokstad seie dei ikkje høyre noko så e vel ikkje noko da.» 

«Råeste lydpakken fekk eg beskjed om, men du kan sammenlikne det med det billigste til BMW eller vw» 

«Er sånn fin knapp på nøkkelen som åpner panseret, denne fungerer heller ikkje»

Det blir bare bedre utover i annonsen, fantastisk at noen faktisk har brukt penger på å lage en slik annonse, virker som om selger har fått sen en skikkelig mandagsbil:p

8
Har vanskelig for å tro at det er grunnen, burde vært avklart for år side . Mer sannsynlig en etterspørsel greie.

9
Model S / Sv: Bruktmarked kollaps etter model Y?
« på: søndag 19. januar 2020, klokken 18:08 »
Kollaps var å sette det litt på spissen selvfølgelig, og hardest rammet vil alle ikke-tesla biler være med dyr hurtiglading og lav effektivitet, men jeg tenkte at flere har kjøpt s for plassen og hovedargumentet mot å kjøpe s vil være borte med Y. Føler at den er mest utsatt.

Forstår ikke helt argumentet med at det er folk som har «strukket budsjettet» som skulle bry seg så mye om bruktpris. De har kjøpt bil med god kampanjerente og sikkert gratis superlading, så om de selger den bilen for å kjøpe en annen før det er gått 5-6 år minst vil jeg si de ikke har strukket strikken, men heller har det ganske romslig!

Gleder meg til å teste ut Y, ville vært perfekt bil nummer 2 (før CT selvfølgelig)

10
Model S / Sv: Bruktmarked kollaps etter model Y?
« på: lørdag 18. januar 2020, klokken 21:04 »
Men forskjellen er at X5 er større enn X3, model Y vil muligens være større innvendig. Dessuten er det vanlig at de dyreste/største modellene har mer utstyr, mer motor, mer tech. Men i elbil verden er vi inne i den bratte eksponensielle delen av utviklingskurven, og en 2020 model Y vil være bedre enn en 2018 model S på nærmest alle punkter: rekkevidde, ladefart, pris, tech, plass, tilhengerfeste, inn/utlasting særlig fra bakdørene og 3-delt baksete. Hvilke reelle fordeler har model s? Ytelse? Instrumentpanel? Jeg har model s 75D som jeg er ekstremt fornøyd med, bare så det er sagt.
Model 3 er nok ikke like truet, den er rekkevidde-kongen, litt mindre og ellers lik. Model X kannibaliseres nok litt mer.

Det at folk ikke selger for hva som helst er sant, også har du P100D bilene som har litt mer rekkevidde og en del mer ytelse, men ville du kjøpt en 2-3 år gammel P100D eller en ny Long range Y for samme pris? Personlig skulle jeg nok gått ganske langt ned i pris før jeg gadd å kjøpe bruksmessig ganske lik men underlegen bil for samme pris.

11
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
« på: lørdag 18. januar 2020, klokken 20:48 »
Se på model S. de raskeste bilene er i best stand.
De trege bilene blir kjørt av dårlige sjåfører som treffer alt av kanter og hull.

Shit, tenk hvor jævlig stand den gjengse Skoda octavia 1.6l er da, må nok fremstilles logaritmisk! Ikke bare er de utrolig trege, men det er jo vanlige folk og til og med noen fattige som kjører dem!

12
Model S / Bruktmarked kollaps etter model Y?
« på: lørdag 18. januar 2020, klokken 17:58 »
Litt ulike tråder har diskutert dette, men tenker at model Y kommer til ramme model s mest så tar det her også.
Hvem vil kjøpe en model s pre-raven brukt foran en model Y? Hittil har model s vært mellomtingen for de som trengte mer plass en 3 men ikke trengte/ønsket en x. Så hva blir <2018 modeller sin nisje nå? Model Y vil være en ideell bil for de fleste, og hvem vil betale mer enn 350k for en S når du får Y for 450k-ish? Model s vil nok fremdeles være den peneste bilen i lineupen da:) er det noe jeg glemmer?

13
Model Y / Sv: Vil salgs-tallene til Y gå ut over TM3?
« på: mandag 13. januar 2020, klokken 20:32 »
Model Y vil kannibalisere alle eksisterende tesla modeller, verst 3, deretter S og X. Men om du ikke kannibaliserer produktene dine vil andre gjøre det som Jobs sa. Model Y vil gå verst utover konkurrenten, den er bedre og billigere enn alle konkurrenter. Selvfølgelig vil mange eldre kjøpe leaf og Ford av gammel vane fordi det er det de finner på sin faste bilforhandler, men objektivt sett kommer Y til å gjøre rent bord over 400k klassen.

14
Audi e-tron / Sv: e-tron er Norges mest solgte elbil (og bil?) hittil i år
« på: mandag 13. januar 2020, klokken 20:26 »
e-tron 50 Er vel eneste nye bilen der? Sikkert mange som har ventet på den.

15
Dette er mer merkbart jo mindre batteriet et er, fordi den prosentvise andelen av batteri som går med til å varme opp kupé, batteri og drivverk er større..

Nei. Den prosentvise andelen som går med til dette er den samme. Men du kan ha flere "kaldstarter" før det er tomt. Om det skal være noen forskjell så skulle prosentandelen være mindre fordi det er et mindre batteri som må varmes hver gang.

Så 1% av 90 er det samme som 70? Eller bruker 55 mer på å varme kupé og batteri?

Vil dessuten lansere en tommelfingerregel: «Rekkevidde/pris ratio til en elbil er invers proporsjonal med lengden på rekkevidde-tråden på elbil forum»

Sider: [1] 2 3 ... 9