Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Oliver Vasvik

#1
Model S 2013 - 2022 / Siste sjekk før garantien utløper
mandag 01. april 2019, klokken 12:26
Hei

Jeg har en Tesla Model S 85D, 2015 modell med luftfjæring, autopilot og panorama tak.
Jeg kjører 5000 km i måneden og bikker 100k om ca 3 måneder.  Før jeg gjør dette vil jeg bestille en grundig gjennomgang av av bilen. Ved forrige service ble deler av fjæringen byttet på garanti, og da gikk det opp for meg at jeg kan fantastisk lite om bil generelt.


Spørsmålet mitt er derfor:
Hva skal jeg be verkstedet om å sjekke?

Alle tips mottas med takk.  :+1:
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Problemer med lading og lys
fredag 22. februar 2019, klokken 22:33
Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 22. februar 2019, klokken 12:20
TS, har du ny bil eller brukt fra 2013???

Jeg har en TMS 85D 2015 modell

#3
Model S 2013 - 2022 / Problemer med lading og lys
fredag 22. februar 2019, klokken 11:47
Hei

To ting:

1. Lyset inne i bilen slår seg på når jeg kjører på humpete vei. Den står på Auto. Jeg har prøvd å slå av de mange lyset om for så å slå tilbake til Auto mens jeg kjører og da er lyset fortsatt på. Dørene er lukket og det kommer ingen indikasjon på at de oppfattes som åpne.

2. Ved lading på Supercharger for to dager siden begynnte hele bilen og vibrere så kraftig av viften at jeg faktisk trodde der var en massasjefunksjon i setet. Viftelyden var for høy til å føre en samtale i bilen. Jeg koblet ut laderen og bråkungen sluttet  koblet den så inn igjen, og det Lyste rødt ved ladeporten. Jeg koblet den så inn og ut en siste gang og da ladet den normalt. Jeg har ladet to ganger til etter dette uten problemer, hvorav en gang på Supercharger.
Jeg pratet med Tesla og de skulle komme med en tilbakemelding men det kan sikkert ta lang tid.

Med en viss fare for å høres dum ut må jeg innrømme at jeg faktisk ble litt skremt av hennes og i et øyeblikk lurte jeg på om hele forbannede bilen skulle eksplodere. Det bør også gi en indikasjon på hvor kraftig denne vifte aktiviteten faktisk var.

Er det noen som har opplevd lignende, og hvis så vet dere hva dette kommer av?

#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde på vinter med 7 % strøm
søndag 20. januar 2019, klokken 01:36
Sitat fra: knut.aulie på fredag 18. januar 2019, klokken 14:28
Ville ikke 4% holdt til å komme seg til Skøyen verkstedet, de har jo superlader?
Det visste jeg ikke noe om. Tesla support sa nærmeste var i Lier.

Jeg valgte å dra direkte til Supercharger fordi jeg hadde et møte jeg måtte rekke (og rakk med 2 minutters margin
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde på vinter med 7 % strøm
torsdag 17. januar 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Muffinman på onsdag 16. januar 2019, klokken 14:20
Litt kjedelig med så lavt nivå, bilen slutter å vedlikeholdslade 12v batteriet et sted rundt 5%. Dauer det får du ikke start på bilen. Jeg ville sagt at den må kjøres til nærmeste strømuttak og settes på lading NÅ før man prøver å kjøre til hurtiglader. Det har faktisk skjedd at biler har stoppet med litt indikert rekkevidde igjen pga ukalibrert BMS.

Jeg ville ikke tatt sjansen på noe annet, men folk har jo tatt sjansen og lyktes med det smått utrolige også :)

Da jeg kom i land i morges hadde jeg 4 % strøm.
Jeg var forberedt på det og hadde fått en transportør til å stille med henger. Han kjørte oss fra Oslo Color Line til Supercharger i Lier.

Serviceinnstilt og hyggelig kar. Da vi kom til Lier begynte vi å ta ned bilen. Mens vi gjorde det kom en eldre kar som var meget oppsatt på å benytte akkurat den plassen vi skulle rygge inn  på. I sin iver holdt han på å rygge ned min samboer,og må da ha oversett alarm fra ryggesensor!

Dette beviser at idioter finnes overalt, selv blant teslaleasere (har foreløpig ikke truffet noen idioter blant teslaeiere...
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde på vinter med 7 % strøm
onsdag 16. januar 2019, klokken 14:31
Hei

Jeg har pratet med Tesla, og se slo av både WiFi, mobil access og always connected. De satser på at jeg klarer å komme meg til Fortum på Skøyen som er 5 km unna.. Jeg skal oppdatere dere i morgen. Jeg vil lade der med type 2 i 20 min før jeg drar til Supercharger




Jeg har et annet spørsmål mens jeg er i gang.

Jeg kjøpte min 2015 Tesla Model S 85D  brukt.

Jeg har lest brukerhåndbok,  og diverse på nettet, men som dere sikkert forstår av ovenstående så er jeg en temmelig uvitende nybegynner.


Mitt spørsmål blir derfor:
Finnes det noen i området Grimstad - Risør som kunne tenke seg å forbarme seg over en uvitende nybegynner og gi en time eller to av sin tid for å vise meg bilens mange finesser?

#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rekkevidde på vinter med 7 % strøm
onsdag 16. januar 2019, klokken 10:54
Sitat fra: Klykken på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:39
Slå på range mode, også.

Jeg har slått på Range mode,men nå er strømnivået nede på 6 %!

Hva er det som trekker strøm på en avslått bil?
#8
Model S 2013 - 2022 / Rekkevidde på vinter med 7 % strøm
onsdag 16. januar 2019, klokken 09:30
Hei


Jeg kjøpte en Tesla S85D i forrige uke.

I går reiste jeg og min samboer til Kiel med fergen. Da jeg parkerte hadde vi 12% strøm.

I morges våknet jeg til en melding om at vi hadde 7% og ble bedt av appen om å lade bilen.

Dennne står i parkeringshuset til Color Line. Der er ikke lademuligheter.

Hva bør jeg gjøre? Klarer jeg å komme meg til Supercharger i Lier i morgen? Det er 35 km.

Bør jeg ringe bilberging og få de til å hente bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA