Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dfuruvar

#1
Hyundai Ioniq / Erfaringer med importert Ioniq 2020 38kwh premium
lørdag 24. april 2021, klokken 15:36
Hei!

Jeg har kanskje kjøpt meg ny bil, en Hyundai ioniq 2020 modell premium, vi får se til mandag :) MEN!! i min egen lykke, glemte jeg å sjekke om bilen har Varmepumpe, i annonsen står det ingenting om dette, men bilen har oppvarmede seter foran og bak, samt oppvarmet ratt noe jeg mener å tro vil si at den har Cold Climate package, eller tar jeg helt feil? Er det noen av dere som har erfaring med importere ioniq og vet om alle 38kwh har varmepumpe eller er det avhengig av hvor bilen er kjøpt?
#2
Brennes skulle ha 411500 med de 17" felgene.
#3
Takk for svar alle sammen! Jeg har gått noen virkelig runder med meg selv og det ble en 2019 Leaf 62kw med rødmetallic med sort tak, lyst skinn og diamant slipte darkgrey 17" alufelger.

Så får en bare ha tolmodighet til å vente, og innse at det ikke blir ny MC i år....
#4
Takker og bukker for alle svar, det tilbudet jag her fått for 2019 modell av Leaf så er prisen 64000 mer for 60kwh kontra 40kwh, begge leaf er topputgaven med tekna, skinn, metallic lakk og vinterhjul. 64000 er på en måte ikke SÅ mye mer når en kjøper bil, men samtidig går det prisen på leaf ganske så høy i forhold til hva bilen er. Og det faktum at de har bittelitt å gå på når det kommer til ergonomi, mer justering av sete og ratt er vel den eneste innvendingen jeg har mot denne bilen. Men sitter likevel OK.

ANG kona så må jeg ærlig si at jeg synes den ser helt forferdelig ut! 
#5
Hei!

Dette blir min første elbil hvis det blir noen bil i hele tatt da, fordi jeg har fått låne en Nissan leaf et helt døgn nå og må si jeg liker egentlig bilen, relativt god å kjøre og har nok plass til meg. MEN! Jeg klarer helt å bestemme meg for om jeg skal gå for en Leaf, vente litt til til andre modeller kommer på markedet og i så fall hvilken Leaf jeg skal gå for 40 eller 60 kwh.

Hvis vi ser for oss at jeg går for Leaf så synes jeg prisen for den med 60kwh er noe høy for en såpass "enkel" bil, jeg har i dag en Mercedes C350E hybrid så jeg er nok litt bortskjemt med den med tanke på opplevd kvalitet, kjørekomfort etc. Men sannheten er at jeg ikke trenger en slik bil, vi er bare 2 mennesker så plass er ikek et kjempe issue. Derimot går jeg for en 40kwh utgave av leaf så er jeg redd at det blir en modell ingen vil ha om noen år når den med lengre rekkevidde er mer utbredt selv om prisen er en del høyere ved kjøp av ny.

En annen betenkelighet jag har med Leaf er at den har CHAdeMO lading, som jeg forstår nå bare er NIssan igjen som leverer på nye biler og det er visstnok en standard som ikke kommer til å bli like utbredt her i Norge eller Europa, da alle andre går over til CSS ser det ut som.

Til de som vil anbefale meg Tesla så er ingen av modellene dems aktuelle en gang.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA