Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andness

#1
BMW / Sv: Støyete sommerdekk
lørdag 04. mai 2019, klokken 09:45
Takk for svar alle. Det virker iallfall ikke som noe er hårreisende galt. Jeg tror rett og slett ikke jeg gidder ta jobben med å snu felgene med mindre noen mener det kan føre til ekstra mye støy? Er det noen som har erfaring med samme dekk på standardfelgene kontra turbin-varianten. Er det noen grunn til å tro at å bytte til standard felger kan redusere støyen? Er det eventuelt andre typer dekk som vil støye mindre?
#2
BMW / Sv: Støyete sommerdekk
fredag 03. mai 2019, klokken 19:16
Bil:
[ You are not allowed to view this attachment ]
Dekk:
[ You are not allowed to view this attachment ]

Samme dimensjon på alle dekkene såvidt jeg kan se. Mitt eneste holdepunkt på retning på felgene er bildet av bilen som er i appen, der peker alle samme vei.
#3
BMW / Støyete sommerdekk
fredag 03. mai 2019, klokken 13:52
Har akkurat skiftet til sommerdekk etter at jeg kjøpte meg en i30 (94ah) i februar. På veien hjem fra dekksenteret syntes jeg at bilen støyet langt mer enn vanlig, og jeg måtte skru volumet på lydanlegget til nesten max for å høre noe som helst av podcasten jeg hørte på. Jeg pendler 40 minutter i bilen hver dag så dette er nesten litt krise. Vinterdekkene hadde sånne ordinære felger mens sommerdekkene har den "fancy" typen.

Jeg stusser også på at felgene peker motsatt vei foran og bak, kan dekksenteret ha montert feil?
#4
Zoe / Sv: Life eller Intense
lørdag 12. januar 2019, klokken 13:22
Sitat
Forumet sorterer etter siste aktivitet. Den linkede tråden fikk siste svar for ett år siden og står derfor ikke på førstesiden.

Haha, gjett hvem som ikke helt har fått med seg at vi er i 2019. Jeg så bare at sisteposten var fra Januar 2018 og tenkte at den var jo helt ny. *facepalm*

Takk for info om ryggesensorer, det var det jeg så for meg. Og at man kan starte oppvarming fra nøkkel er perfekt for oss, bilen står rett utenfor døra.

Det blir nok prøvekjøring av en Life til uka.
#5
Zoe / Sv: Life eller Intense
lørdag 12. januar 2019, klokken 10:20
Takk for svar. Dette er et litt rart forum som sorterer trådene etter når de ble startet og ikke når det sist var aktivitet. Jeg ser jo at den tråden du linket til har nye meldinger så den burde jo vært på førstesiden.

Dette med lyssensor var veldig nyttig å vite. Det høres veldig rart ut at man må fikle med å slå lys av og på i en norsk bil i 2019, så det ville jeg aldri tenkt på engang. Jeg hadde faktisk ikke hørt om Ditec før heller, men etter en kjapp tur innom Google høres det veldig lurt ut. Det er lenge siden jeg gadd polere en bil.

Hvis forhåndsinnstilling av varme gjennom app krever pakken til 25.000 ekstra så skal jeg nok leve med å gjøre det i bilen, men egentlig ganske irriterende at en såpass liten funksjon krever Intense :/

10.000 mindre for life høres fornuftig ut. Om verditapet på bilen som helhet er 50% så må man vel anta at verditapet på pakken er likedan, så et tap på 12.500 (med utgangspunkt i pris på 25.000).

Et siste spørsmål: En ting jeg ikke har forstått er om sensorpakken til Life inneholder ryggekamera eller om ryggekamera bare finnes på Intense?
#6
Zoe / Life eller Intense
fredag 11. januar 2019, klokken 07:06
Jeg skal begynne i ny jobb og trenger en pendlerbil, etter å ha vinglet fram og tilbake mellom å gå for en billig bensinbil og en elbil har valget falt på elbil, og Zoe virker være den som passer bruken min best.

Men hva slags utgave skal jeg velge? Intense ser ut til å koste 25.000 mer. Det er ikke noe av utstyret jeg er veldig ivrig på, selv om ryggekamera selvfølgelig er ok og handsfree nøkkel er digg.

I en tidligere post her var det snakk om at Life utgaven ikke har mulighet for forvarming av bilen. Det synes jeg høres veldig rart ut? Jeg ser også at Intense har litt større motor, men her er ingen veier med mer enn 80-sone, så jeg kan ikke helt se at det gjør den store forskjellen for meg. Kanskje greit til forbikjøringer. Kan det påvirke forbruket?

Hvordan er det med verditap? Kan Intense gi en fordel her?

Håper på noen innspill

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA