Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - christian.vig@online.no

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Hjelp til å dekode VIN
onsdag 19. august 2020, klokken 14:18
Gammel tråd, men jeg prøver her likevel.

Jeg kikker på en 2015 LEAF og iflg selger skal det være utgaven med 30 kwt. Har vin nummer og klarer å søke opp bilen. Jeg finner derimot ikke ut hvilken batteripakke det er. Noen som kan hjelpe?

Vin nummer er 1N4AZ0CP3FC309865.
#2
Du rekker nok tur/retur uten varme i bilen på vinterstur.
#3
Gikk denne i innbytte?
#4
BMW i3 / Sv: Prisforskjell på 94ah
onsdag 13. mai 2020, klokken 14:12
Ser prisene stadig blir mer gunstig. Vi er på jakt etter en minimum 2017 modell 94 Ah. Veldig lite som skiller mellom forhandlerpris og privatpris nå. Noen som har noen tanker om prisutvikling på 94 Ah fremover?
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til pendlerbil til ca. 100000?
søndag 11. august 2019, klokken 15:53
Sitat fra: Thomas Parsli på søndag 11. august 2019, klokken 15:43
Nissan Leaf 24kw har fra 80 til 150km rekkevidde avhengig av batteriet og føre/temperatur.
Kjøper du en uten tap av batterikapasitet kan du anta at 90km går greit, men hvis bilen har mistet en eller to streker må dere nok lade om vinteren enkelte ganger.
Å kjøre 30mil med en slik bil tilsier to lengre ladestopp. Hvis dere har tålmodighet til å bruke 1,5t mer på turen er det helt ok.
Denne har vel i praksis ikke lenger rekkevidde enn en trilling.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#6
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til pendlerbil til ca. 100000?
søndag 11. august 2019, klokken 12:22
Sitat fra: christian.vig@online.no på søndag 11. august 2019, klokken 12:21
Jeg har en Toyota Rav4 EV. Denne klarer nok kravene dine. Batteriet er vel på rundt 42 kW og jeg klarer 160 km på vinter og rundt 220-230 km om sommeren på langkjøring. Veldig god plass, men jeg er usikker på antall NCAP stjerner.

Denne har motor fra Tesla modell S og batteri fra Tesla Roadster. Lang kjørelengde betyr gjerne et drivaksellager må byttes på rundt 100 000 km.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Så ikke at du hadde en grense på kr 100 000. Da utgår nok denne modellen.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#7
Kjøpe elbil? / Sv: Hjelp til pendlerbil til ca. 100000?
søndag 11. august 2019, klokken 12:21
Jeg har en Toyota Rav4 EV. Denne klarer nok kravene dine. Batteriet er vel på rundt 42 kW og jeg klarer 160 km på vinter og rundt 220-230 km om sommeren på langkjøring. Veldig god plass, men jeg er usikker på antall NCAP stjerner.

Denne har motor fra Tesla modell S og batteri fra Tesla Roadster. Lang kjørelengde betyr gjerne et drivaksellager må byttes på rundt 100 000 km.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#8
Finn.no er din venn. Ville lagt meg lavest på 2017 modeller. Da blir den solgt først. Må vel ned mot kr 600 000?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Mercedes-Benz B 250 e
tirsdag 21. mai 2019, klokken 08:39
Sitat fra: Måkemannen på mandag 20. mai 2019, klokken 22:37
Sitat fra: Trekkoppbil på søndag 12. mai 2019, klokken 19:28
B250E bør vurderes opp mot Rav4 Ev.
Begge bilene har samme drivlinje,men Rav4 Ev har større batteri og med extended charge skal den være på 41,8kwt, og på bruktmarkedet finner du mange eksemplarer som har Chademo-port. Den hurtiglades mens bilen står på, så det er kjappt å starte og stoppe lading.
Rav4 EV er en romslig nordamerikansk bil med muligheter til å justere baksete bakover og framover, så det passer fint for langbeinte å sitte baki. Batteriet har kjølevæske.

250E likeretter på 16A 3-fase som kan være nyttig ved lading fra TN-nett, mens på IT nett tipper jeg du får max 16A, og det  kan ta 10 timer å lade opp til range plus,  mens Rav4 EV har 40A enfase.

Bilen er deilig på rolig landeveiskjøring, men jeg ville ikke tørre å bruke den til hard småkjøring med mye start og stopp og knuffing i køkjøring, siden jeg ikke veit hva som sliter den slarkete motoren. Det gjelder B250 E, Rav EV og model S som har samme drive unit.
Chademo originalt på rav?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk
Er nok ikke originalt til RAV4. Men kan ettermonteres. Endel av bilene som går i Norge nå har ettermonterte superlader. 

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#10
Kjøpe elbil? / Sv: Mercedes-Benz B 250 e
lørdag 11. mai 2019, klokken 19:39
Hm. Når forsvinner evt Chademo?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#11
Kjøpe elbil? / Sv: Vil kjøpe brukt EL-bil. Hjelp!
fredag 10. mai 2019, klokken 18:58
Ligger fremdeles noen Rav4 EV til salgs på finn.no. Også noen i nærheten av budsjettet ditt. Den burde greie å dekke behovet ditt mht rekkevidde.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#12
Kjøpe elbil? / Sv: Mercedes-Benz B 250 e
fredag 10. mai 2019, klokken 18:56
Her er testen fra elbilforeningen:

https://elbil.no/test-av-mercedes-benz-b250e-komfortvinner-men-ikke-mest-effektiv/

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#13
Kjøpe elbil? / Sv: Trenger hjelp til Tesla kjøp.
onsdag 01. mai 2019, klokken 18:28
Sitat fra: Måkemannen på onsdag 01. mai 2019, klokken 17:06
Sitat fra: Pittah på onsdag 01. mai 2019, klokken 10:42
Jeg er veldig fersk på elbil markede, jeg og dama vurderer og kjøpe en tesla s85kwh.
om det er en P eller ikke spiller ingen rolle. Den skal bruker til pendling fra Sandefjord til Rogaland samt hverdags kjøring som til butikken, jobb osv.

Så hva jeg egentligt trenger hjelp til er tips til hva jeg skal se etter på tesla s85 på prisklassen 350000,-
samt om noen her selger en, kjenner noen som gjør ?
350K er ikke så veeeldig langt unna en splitter ny TM3 SR+ ?

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk
Hvorfor? Får med 2 års forhandlergaranti.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

#14
Meg og min elbil / Sv: i miev å tesla
søndag 21. april 2019, klokken 17:54
*hikk*
#15
Tesla selger jo disse brukt til en mye lavere pris. I tillegg får man da 2 års garanti. Tror tidene for gode Tesla salg er over.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA