Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sitcom

#1
Model 3 / Sv: Hva liker du best med din TM3?
torsdag 19. november 2020, klokken 12:08
-Oppvarming gjennom app
-sentry mode
-autopilot (genial for pendling. Virker så unødvendig å ratte samme rute på motorveien dag inn og dag ut)
-stor frunk og rom under trunk (som virker å være vanskelig for andre produsenter)
-kontinuerlig forbedring (ota updates)
-at du kan låne noen bilen uten å måtte låne bort nøkkel/nøkkelkort (start//stopp funksjon gjennom app)
-bra aks (til og med SR+)
#2
Model 3 / Sv: Bruktbilpriser Model 3
torsdag 19. november 2020, klokken 11:58
80% av kjøperne vil nok ikke tenke på om mattene er der eller ikke. Det som er viktig er at matter om det så er gummi eller stoff er rene og pene, det samme med pedaler. Ser ofte biler i bilsalongene med møkkete gulv, trekker ned visuelt synes jeg.
#3
Model 3 / Sv: Livet med en TM3
lørdag 31. oktober 2020, klokken 11:17
Hvis du kjører til jobb-kan du høre med arbgiver om du kan lade på jobb. Jeg har mulighet til å bestille zapteclader på min p plass i borettslagets kjelleranlegg for 22k. Har også mulighet til å lade gratis på gateparkering (Oslo) men slipper begge deler da jeg lader på jobb. Pendler 40km t/r plus privatkjøring og årlig strømkostnad er vel 2600kr.
#4
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
onsdag 29. juli 2020, klokken 10:31
Enklere å sette på musikk eller bruke øreklokker/ørepropper.
#5
Model 3 / Sv: Advarsel, amerikansk Model 3 til salgs på Finn
mandag 27. juli 2020, klokken 10:49
Enig. har kjørt 8000km, hurtigladet 2-3 ganger og egentlig var det ikke behov. Skjelden man kjører over 400km på en dag og stopper et sted man ikke kan lade over natten.
#6
Model 3 / Sv: Bil "sover" ikke like raskt som før
torsdag 23. juli 2020, klokken 13:58
Er det ikke Sentry Mode som fort kan sluke 1-2% i timen. Muligens mest hvis det er aktivitet rundt bilen (trær som vaier, biler/syklister/fotgjengere som glir forbi.
#7
Hvor mange GB trekker Tesla sånn snitt per måned og over hvor mange km? Lønner det seg istedenfor å bare betale for PC?
#8
Model 3 / Sv: Kjøleboks.
tirsdag 07. juli 2020, klokken 08:47
På vår 3 dagers biltur puttet vi all mat samt to kjøleelementer i en bag i frunken. Var veldig overrasket over hvor kaldt alt holdt seg, selv om det var en del sol på dagtid. ufattelig praktisk var det også. Unngikk å ha kjøtt der. Kjører hvit tm3.
#9
Model 3 / Sv: Lakkslitasje ved bagasjelokket
mandag 22. juni 2020, klokken 17:06
Jeg hadde min bil inne på service bla. pga dette i dag. (slitasje på hjørnene av bagasjelokket og hjørnene av bakfangeren). Ble ordnet på garanti (tipper justering og polering eller lakkering). Er ikke helt fornøyd.. ble igjen noe lyserød hardt belegg på fangeren. men men.. Mitt bagasjelokk er ikke borti når det er igjen, så må være at det kommer borti hfangeren når man smeller igjen eller mens man kjører nedi og vekten presses ned.
Har sett flere bemerke dette på div fora. Anbefaler alle å sjekke sin bil.
#10
Model 3 / Sv: Støydemping
mandag 08. juni 2020, klokken 21:05
Det går noen rykter om at Tesla jobber med utvikling av bedre (mer støysvake) kulelagre. At det er disse som forplanter hjulstøyen fra dekk videre inn i karosseriet og kupeen. Kanskje det stemmer, siden ingen har klart å forbedre støyisolasjonen selv med all verdens forsøk, typ dyre isolasjonsmatter.
#11
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
onsdag 11. mars 2020, klokken 20:20
Sitat fra: TøddiVedder på onsdag 11. mars 2020, klokken 18:41
@mondeo. Hvor er den knappen?

Samme lurer jeg på! Hvor er den knappen??
#12
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
onsdag 11. mars 2020, klokken 14:09
Sitat fra: knegg på onsdag 11. mars 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Sitcom på onsdag 11. mars 2020, klokken 12:46
Sitat fra: jsa061 på onsdag 11. mars 2020, klokken 09:44
SitatJeg lader på jobb, forlater ofte jobben til forskjellige tider. Batteriet er ladet til 85% på 2 timer normalt. Hvordan kan jeg skru på slik at bilen varmer batteriet feks siste timen før jeg reiser? Bilen kan være koblet til 11kwh hele tiden. Kupeen er fin og varm, men er jo teit å forlate jobb med varm bil, ladet batteri men kaldt batteri.. forbruket blir jo mye høyere pga kaldt batteri.

Som regel vet jeg ikke når jeg forlater jobben. Derfor hadde det vært fint om batteriet var holdt varmt hele tiden. Eller så må jeg lade til kun 70% og så sette på lading igjen timen før jeg «tror» skal reise. Men så skal jeg reise etter 5 minutter og da er batteriet kun 70% og heller ikke varmet. De facto lav batteristatus og kaldt batteri. Løsningen din forsobler potensielt problemene. (Ikke ta det personlig)
Fasiten bør være: trykk en knapp så lades batteriet (det valget har vi). Trykk en knapp så varmes batteriet.

Er ganske sikker på at om du setter på forvarming via appen så varmer den batteriet også. Det kan du jo sjekke enkelt. Hvis du f.eks setter på forvarming en time før du går fra jobb så kan du sjekke om du får mer regen enm om du ikke hadde gjort det.

Avhengig av hvor langt du skal kjøre så vil du vel bruke mer kWh på forvarming av batteri enn økt forbruk på grunn av kaldt batteri?  ???
Eksempelvis jeg som bor 7km fra jobb trenger virkelig ikke å bruke 10kWh på å forvarme batteriet (1 time på full forvarming) for å få 30-50% bedre forbruk på de små kilometerene. Det må vel vere et punkt hvor det lønner seg eller ikke.

Tror du misforstår. Jeg vil varme batteriet mens bilen er tilkoblet lader. Akuratt nå står min bil tilkoblet lader og er ladet til 80%. Når jeg begynner å kjøre er batteriet kaldt og jeg mister effelt og rekkevidde. Hvorfor ikke en knapp så bilen kan varme batteriet mens det står koblet til lading.
Siden den muligheten mangler må jeg gamble på ladetid eller kjøre av gårde med kaldt batteri noe som hverken er gunstig eller bra for batteriet. Man kan jo ikke planlegge alle turer en/to timer i forveien.
#13
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
onsdag 11. mars 2020, klokken 12:46
Sitat fra: jsa061 på onsdag 11. mars 2020, klokken 09:44
SitatJeg lader på jobb, forlater ofte jobben til forskjellige tider. Batteriet er ladet til 85% på 2 timer normalt. Hvordan kan jeg skru på slik at bilen varmer batteriet feks siste timen før jeg reiser? Bilen kan være koblet til 11kwh hele tiden. Kupeen er fin og varm, men er jo teit å forlate jobb med varm bil, ladet batteri men kaldt batteri.. forbruket blir jo mye høyere pga kaldt batteri.

Som regel vet jeg ikke når jeg forlater jobben. Derfor hadde det vært fint om batteriet var holdt varmt hele tiden. Eller så må jeg lade til kun 70% og så sette på lading igjen timen før jeg «tror» skal reise. Men så skal jeg reise etter 5 minutter og da er batteriet kun 70% og heller ikke varmet. De facto lav batteristatus og kaldt batteri. Løsningen din forsobler potensielt problemene. (Ikke ta det personlig)
Fasiten bør være: trykk en knapp så lades batteriet (det valget har vi). Trykk en knapp så varmes batteriet.

Er ganske sikker på at om du setter på forvarming via appen så varmer den batteriet også. Det kan du jo sjekke enkelt. Hvis du f.eks setter på forvarming en time før du går fra jobb så kan du sjekke om du får mer regen enm om du ikke hadde gjort det.
#14
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
tirsdag 10. mars 2020, klokken 23:55
Jeg lader på jobb, forlater ofte jobben til forskjellige tider. Batteriet er ladet til 85% på 2 timer normalt. Hvordan kan jeg skru på slik at bilen varmer batteriet feks siste timen før jeg reiser? Bilen kan være koblet til 11kwh hele tiden. Kupeen er fin og varm, men er jo teit å forlate jobb med varm bil, ladet batteri men kaldt batteri.. forbruket blir jo mye høyere pga kaldt batteri.
#15
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
tirsdag 25. februar 2020, klokken 19:18
Fikk også sms i dag om levering 4/3 Oslo. Bestilt 10.jan. Sr+ hvit.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA