Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Langbein Rise

#1
Hmm. Opptatt av standardisering og så kan Elbilforeningens brikke kun registreres hos enten Fortum eller Koble, ikke begge samtidig. Bommert!
#2
Går an å tenke alternativt også. I Lillehammer kan man stoppe på Fortum Vingnes i stedet for overfylte Strandtorget, kjøpe en kurv jordbær e.l. på Kiwi og vandre over Vingnesbrua 816m lang, bygd i 1934, sprengt under 2. verdenskrig og nå stengt for biltrafikk. Så kan man gå strandpromenaden inn til sentrum.
#3
Elbiler i media / Sv: Dyrere forsikring
fredag 12. juli 2019, klokken 10:09
Noe som ikke er nevnt er at den gjennomsnittlige elbilkjøperen er yngre og andelen menn høyere enn for fossilbil (i følge tall fra 2017). Begge disse er faktorer som gir fler ulykker.
#4
Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 04. april 2019, klokken 12:49
Vi opplevde forskjellen som så stor at vi ikke en gang spurte om å prøvekjøre iPace.
Selv med setet helt bakerst manglet jeg 1-2cm benplass, noe som rimer med høydeforskjellen vår på 8cm :)

Vi har kjørt en Toyota Avensis stasjonsvogn til nå (bruker Nissan Leaf daglig, Avensis til lengre turer) og bilen før den var en VW Touran syvseter med skiboks. Vi er nok vant til en del plass :)

Hvis vi var litt kortere, ville vi nok trivdes godt i en iPace :)

Tror nok det har mer med kroppsfasong å gjøre. Jeg er 190 cm, men har lange bein. Alle biler jeg har prøvd må sjåførsetet settes på bakerste hakk, men jeg må ha setet mer rettoppogned enn de fleste for å nå frem til rattet. Ikke noe problem å sitte bak meg selv i en I-Pace.
#5
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbiler krasjer mer enn andre biler
mandag 11. mars 2019, klokken 10:13
Det er større andel menn som kjøper elbil enn fossilbil og de som kjøper ny elbil er yngre enn gjennomsnittet for nybilkjøp. Begge deler bidrar nok til at ulykkesrisikoen øker.
#6
Eller du kan prøve en I-Pace og komme ned på 2,2 tonn  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA