Vi var på en tur till Sthlm i helgen. Mellan 0 och -6 grader både dit och hem.
Det var inga problem med værme i bilen, men det var enligt mig nåt rart med førværmning av batteriet.
Bilen høll konstant på med pre-conditioning och førbruket låg på c:a 250-270wh/km.
Preconditioning børjade redan vid start från semikallt garage (ca 7 grader). Då var det fullt batteri och 3h kørvæg till SUC i Karlstad.
Detta fortsatte sedan i stort sett hela resan førutom sista biten både dit och hem nær vi då såklart inte skulle till en SUC. Då sjønk också førbruket till mer vettiga nivåer (c:a 200wh/km på motorvæg).
På min førra TM3 från 2019 var det pre-conditioning sista biten in mot laddstationen. Framførallt nær det var en lång kørning innan i relativt høg hastighet.
Nån som har upplevt liknande? 2021.40.6
Det var inga problem med værme i bilen, men det var enligt mig nåt rart med førværmning av batteriet.
Bilen høll konstant på med pre-conditioning och førbruket låg på c:a 250-270wh/km.
Preconditioning børjade redan vid start från semikallt garage (ca 7 grader). Då var det fullt batteri och 3h kørvæg till SUC i Karlstad.
Detta fortsatte sedan i stort sett hela resan førutom sista biten både dit och hem nær vi då såklart inte skulle till en SUC. Då sjønk också førbruket till mer vettiga nivåer (c:a 200wh/km på motorvæg).
På min førra TM3 från 2019 var det pre-conditioning sista biten in mot laddstationen. Framførallt nær det var en lång kørning innan i relativt høg hastighet.
Nån som har upplevt liknande? 2021.40.6