Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Storfe

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Model S / Sv: Vindusvisker skraper i undersiden av panser
« på: ſøndag 21. August 2022, klokken 13:43 »
Holder det å demontere plasdeksler over frunken fot å smøre dette?

2
Model S / Sv: Hovedlys led stripe
« på: Mandag 08. August 2022, klokken 22:50 »
Litt googling peker på at ledchippene brenner ut etter en gitt tid. Lampehuset er vanskelig å åpne og det virker ikke å være mulig å finne samme ledchip for å bare bytte disse.

Har byttet 3 frontlykter på 3,5 år, alle på garanti.

3
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Torsdag 04. August 2022, klokken 21:24 »
Ser det står som dere beskriver i appen.
Det er bilen som senker ladefarten slik jeg ser det.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

4
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Torsdag 04. August 2022, klokken 12:52 »
Har ikke bilen på lading nå, men jeg er ganske sikker på at det bare står ett tall på bilen når den lader i app. Jeg erindrer at det var som du sier og, kan det ha vært noe som forsvant i en oppdatering?

5
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Onsdag 03. August 2022, klokken 21:33 »
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Jeg ser ikke helt sammenhengen her....
Dette er målt fra ladestasjonen, tapet fra den til bil kan ikke være all verden når den er rated for 32a og kjører på 18a.

6
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Onsdag 03. August 2022, klokken 09:49 »
Skal sjekke når jeg kommer hjem, får spenningen i samme format som ladefart, så jeg kan legge grafene oppå hverandre.

7
Lading av Tesla / Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Tirsdag 02. August 2022, klokken 23:49 »
Vi har en Model S 2018/19, og en Model 3 2022.
Når vi lader disse hjemme, så lader alltid S'en stabilt på 3,8 kw/h som ladestasjonen er justert til.
Når vi lader 3'ern, så lader denne veldig ustabilt, ladefart varierer mellom 2,5 og 3,8, i noen minutters intervall på forskjellige trinn.
Har prøvd å kryssbytte biler på de to ladestasjonene, men ustabiliteten følger alltid 3'ern, uansett hvilken lader den er koplet til.

Bilde viser lading av model 3, helt til slutt her kryssbyttet jeg lader fra andre siden av garasjen, men ustabilitet fortsetter.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Dette bildet viser lading av model S vs model 3:
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Noen som har noe tips til hvorfor det er slik? Det medfører at 3'ern lader betydelig tregere enn nødvendig.

Det åpenbare er vel å teste å lade 3'ern på en annen hjemmelader for å se hvordan den lader da. Skal teste på hytta, men der er det 3-fase 400v, så det blir ikke helt sammenlignbart.

Har forøvrig Myenergi Zappi lader i garasjen.

8
Model S / Sv: Model S 11kWh lading
« på: Fredag 11. Februar 2022, klokken 20:52 »
3-fase 230V IT gir vel maks 6,4 kw uansett. Du kan ikke gange med 3 som ved 400V TN, men ganger med kvadratrota av 3.

9
Model 3 / Sv: M3 Long range og tredekor i dører?
« på: ſøndag 23. Januar 2022, klokken 17:32 »
Takker for informasjon! Jeg tenker som nevnt her at 25 000 i besparelse på en bruktbil som er 12-14 mnd gammel og har gått 15-25k er for lite, da er splætt ny en bedre opsjon i mine øyne.

10
Model 3 / M3 Long range og tredekor i dører?
« på: ſøndag 23. Januar 2022, klokken 09:01 »
Jeg er kjent med endringene rundt varmepumpe, elektrisk bakluke, dobbeltglass og ny midtkonsoll som kom på slutten av 2020.
En gang i 2021 kom det også tredekor i dørene. Har disse bilene med tredekor andre endringer? Er tredekor ett tegn på at de kommer fra Kina?

Spørsmålet gjelder Long range: Kommer LR med lfp-batteri, eller er det bare SR?

Sitter og vurderer kjøp av ny M3 LR kontra kjøp av en ca ett år gammel LR. Antar prisforskjellen kan være ca 50k basert på finn.no.
Nybestilling i dag gir levering i august hvis man skal ha 18" felger.

11
Hyundai Ioniq / Sv: Ulemper, feil og problemer med 2017 Ioniq?
« på: Onsdag 08. Desember 2021, klokken 04:57 »
Manglende ladegrense er vel basert på at batterikjemien er av en type som ikke tar skade av å stå på 100%? Generelt kan du sjekke de eldste bilene på finn og se hva det meldes om rekkevidde her.

12
Hyundai Ioniq / Sv: Ulemper, feil og problemer med 2017 Ioniq?
« på: Mandag 29. November 2021, klokken 00:41 »
Mine kommentarer på listen din:

Pluss:
Gode nærlys
Elektriske seter med minne
Kjøling i seter.

Minus:
Litt dårlig til å ta i veien på vinterføre,  men ikke håpløs. Kan slå av antispinn ved behov.
Dårlig "layout" på knapper og funksjoner på rattet.

Annet: ACC fungerer bra, dog litt knotete å aktivere og justere fart.
Du lader alltid til 100%, ingen ladegrense.
En del av tingene her forutsetter høyeste utstyrsnivå.

13
Hyundai Ioniq / Problemer med "comfort access"
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 20:21 »
Hei

Jeg vet ikke hvor lenge det har vært slik, men jeg oppdaget at førersetet ikke går tilbake slik det skal når man går ut av bilen og samtidig har aktivert "komfort aksess" eller noe i den duren. Man kan velge mellom 3 modus, Av, normal eller utvidet. På vår 2020 38kwh Ioniq flytter setet seg like langt med normal eller utvidet. Jeg vet at det ikke har vært slik tidligere. Kan noen melde hvorvidt det er slik på deres 38, eller om setet går lenger tilbake i utvidet modus?
Bilen var på service for en måneds tid siden, og ble da softwareoppgradert, men dette var slik før det, og er fortsatt slik.

14
Hyundai Ioniq / Sv: Priser service Ioniq
« på: Mandag 11. Oktober 2021, klokken 19:11 »
Akkurat hatt 2-års service samtidig med batteri ytterligere på en 2020 38kw bil. 3800,- ink bremseservice. Dette var i Elverum.

15
Tesla SW og AP / Sv: Sintef undersøkelse vedr. fantombremsing
« på: Mandag 26. April 2021, klokken 18:13 »
Kona ble oppringt angående dette i dag fra sintef. Hun var mest opptatt av hvordan de fant henne. (S75D står på henne).
Det har vært litt mediefokus rundt fantombremsing, og VW/Audi har vel merket at de har mer kravstore kunder enn Tesla :)
Noen som vet om sintef går etter teslaeiere eller andre merker og? Hvem er oppdragsgiver bak sintef?

Sider: [1] 2 3 ... 7