Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - beniva

#1
Ladeplasser og ladekabler / Parkering før skifestivalen
tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:19
Skal en tur til Holmenkollen til lørdag, og trenger et sted å sette bilen før vi skal hive oss på t-banen. Kan noen anbefale meg et sted langs linje 1 hvor det gjerne er ladeplass og så billig som mulig å stå? Det må absolutt ikke være lading tilgjengelig, prisen er viktigst.

Tenker i nærheten av stasjonene Slemdal, Ris eller Gaustad.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
søndag 20. januar 2019, klokken 00:27
McDonalds i Porsgrunn i dag, lørdag. 8% igjen på bilen. Begge plassene på hurtigladerene var opptatt. En Golf som akkurat hadde begynt, og en Ioniq som sto på 22 min og 78%. Ti minutter senere var Hyundaien full og ingen eier å se. Ikke var det plass til å trykke min bil inn heller. Gikk inn på McD for å etterlyse eier, men ingen som ga seg til kjenne. Et søk på regnr. ga bare en bank som eier. Ikke mye hjelp der heller, altså.

Etter ytterligere 20-25min kom endelig eier av Hyundaien ut. Ga vennlig, men klar beskjed om at det var ganske frustrerende å måtte vente så lenge, og at det er greit å flytte bilen når man er ferdig ladet. Fikk beskjed om at han bare hadde handlet på Meny og hadde lov til å stå parkert så lenge han handlet. Ga da en litt mindre høflig beskjed om at det gjelder parkeringsplasser og ikke hurtigladeplasser.

#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Tesla på vanlig ladeplass
lørdag 29. desember 2018, klokken 23:09
Der kom den. Har vel aldri sagt at jeg vet bedre. Er vel det stikk motsatte jeg faktisk sier, men dersom du hadde fått med deg det, ville du jo ikke fått noe å hisse seg opp over selv.

Jeg skjønte ikke helt vitsen med hvorfor han sto der, og lurer på om det kan være noen grunner til det. De grunnene har jeg fått, og aksepterer. At jeg ble en smule irritert var dermed feil. Det har jeg ingen problemer med å innrømme.

Dessverre rakk jeg ikke spørre ham direkte, da han forsvant inn på butikken før jeg rakk å tenke så mye...

Dette har heller ikke noe med ett bestemt bilmerke annet enn at jeg trodde alle Tesla kunne lade på Superchargere, det kan de da altså ikke.

Må gå an å stille et spørsmål her inne, basert på uvitenhet uten at folk skal bli hissige fordi jeg prøver å lære mer.
#4
Jeg har denne. Synes ikke den ser helt forj...ig ut, men mye plastikk på den...
#5
Ladeplasser og ladekabler / Tesla på vanlig ladeplass
lørdag 29. desember 2018, klokken 21:06
Opplevde i dag at en Tesla tok opp en av to vanlige hurtigladeplasser fra Fortum på en stasjon langs E6. Det jeg reagerte mest på var at det ved denne stasjonen også er 16 superchargere fra Tesla. Flere av disse var ledige. Hadde veldig lyst til å be han om å flytte seg, men ble usikker på om det kanskje var en grunn til at han ikke kunne bruke Teslaladeren.

Tok jeg feil da jeg ble en smule irritert, eller kunne jeg bedt ham om å bruke Teslaladeren i stedet?
#6
Lade hjemme / Sv: Aktivere Elvi. EvBox.
tirsdag 18. desember 2018, klokken 21:45
Fikk svar i dag. Det var en feil hos leverandør som ble fikset ganske kjapt. Ellers er den innstilt på 32ampere som default. Dette må de også fikse fra leverandør dersom du har mindre kurs slik som jeg har. Det står at dette skal kunne fikses i appen, men det stemmer ikke. Heldigvis virker det som at de er tilgjengelige på telefon til de fleste tider i døgnet, så dette ble fikset på få minutter. Ellers står bilen nå og lader, og til tross for et noe knotete grensesnitt på appen, virker alt som det skal :-)
#7
Lade hjemme / Aktivere Elvi. EvBox.
søndag 16. desember 2018, klokken 19:36
Har installert EvBox hjemme nå, men når jeg skal aktivere den i appen får jeg kun opp "invalid station ID", så stopper det der. Noen som har vært borti dette?
#8
Oslo og Akershus elbilforening / Langtidsparkering i Oslo
mandag 10. desember 2018, klokken 21:37
Tenkte jeg skulle snike Leafen inn i Oslo fra lørdag til søndag. Skal bo på Karl Johansgate. Noen tips til hvor vi kan sette bilen trygt?
#9
Vestfold og Telemark elbilforening / Sv: Hurtiglader i Revetal
fredag 30. november 2018, klokken 08:15
Nå er jo stasjonene på plass, men ikke i drift. Noen som vet når disse vil åpne?
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
søndag 11. november 2018, klokken 14:58
Noen som kan fortelle meg litt i det jeg ser via Leaf Spy? Noe dere legger merke til?
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
fredag 09. november 2018, klokken 18:42
Da har bilen fått den nye oppdateringen og jeg har kjøpt Leaf Spy. Var ikke så altfor ille likevel etter at oppdateringen tok seg av mye av det. Skjønner ikke helt hva jeg ser her, men det kan kanskje noen av dere hjelpe til med.

Så er det kanskje lurt å skaffe seg en Leaf Spy før man kjøper bilen, men skal man virkelig måtte bli ekspert på bildiagnostisering bare fordi man skal kjøpe seg elbil? Skal man ikke kunne stole på at en forhandler har mer peiling og peiling nok på produktet denne selger?

Det er vel ganske klart at jeg ikke har all verdens peiling på dette med bil...
#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
mandag 05. november 2018, klokken 20:49
Bilen har heller ikke gått mer enn 11 500 km. Vill tro at den ikke skulle ha mistet så mye etter så kort kjørelengde.
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
mandag 05. november 2018, klokken 20:47
Som skrevet over har den 11/12 streker. Kan da være en 30KW som har mistet mye. Bilen er etter hva jeg har erfart blitt importert fra Spania. Sikkert derfor den har mistet såpass. På grunn av varmen. Den ble uansett beskrevet av selger som 100% på batteri, noe som uansett ikke stemmer. Dette er ifølge advokat grunn til å heve kjøpet. Avventer test hos Nissan for å se resultatet
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
mandag 05. november 2018, klokken 20:00
Veldig spennende å se til fredag når den skal på batteritest. Den er nemlig solgt for to uker siden som en 30KW...
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Har jeg en 24KW eller en 30KW?
mandag 05. november 2018, klokken 19:49
Det er en 2016-modell. Den er importert gjennom forhandler. Den ene gangen den har vært på 100% etter at jeg fikk den, sto GOM på 147km, men de kilometerne forsvinner i alarmerende fart, selv med et gjennomsnittsforbruk på 14.5 pr. 100km.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA