Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lunde

#1
BMW i3 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
torsdag 15. mai 2014, klokken 20:20
Sitat fra: Vind på mandag 12. mai 2014, klokken 11:25
Sitat fra: Lunde på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:23
Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
Fikk den litt sent desverre - skulle gjerne ha vært med med en i3, ser gøy ut.  Du både vant og kom sist ser jeg (men tiden var jo bra i forhold til veldig mange)

Er det lademuligheter på banen, eller tar du bilen dit på henger?

Bilene er så forskjellinge og selv om det er en gitt modell er det sjelden den er original. Mange rallyriggede og trimma biler. Listen kan derfor gi et litt feil inntrykk av "hva som er best" .

Derfor er en slik konkuranse som nevnt først og fremst en kamp med seg selv. Knipe hundredeler og etterhvert få jevne runder som er en indikasjon på at du har "skutt deg inn" . I år skilte det 14 hundredeler mellom de to tellende omgangen :-)
#2
BMW i3 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
torsdag 15. mai 2014, klokken 20:15
Sitat fra: Pit på mandag 12. mai 2014, klokken 11:09
Sitat fra: Lunde på søndag 11. mai 2014, klokken 00:12
Hmm hadde jeg hatt en i3 ville jeg ikke gått glipp av en eneste Autoslalom konkuranse. Bilen er jo som skapt for det. Kanskje er den til å med raskere enn TH!NKen, men sikker er jeg ikke enda ;-)
Grattis med bra tid, Lunde! Ser du banket Porsche 911 med Thinken din...
Kanskje jeg skal prøve dette i Bergen når jeg få i3'en. Er det noen risiko forbundet? Velting f.eks.? Stiller folk med nye biler også?

Speakern sa en gang når jeg kjørte NM i Bergen en gang at folk kunne ta det med ro. Selv om bilen ser ut som om den skal velte er det umulig. Hadde det vært mulig hadde Øyvind Lunde klart det for lengst sa han. Det ble litt latter å mange senket skuldrene.

Nå er den nye TH!NKen vesentlig bedre og BMW er ekke langt (etter?) :o) tipper jeg så det er bare å kline til. Det er kjempemorro og gir en unik kjøretrening du fort kan få glede av i en situasjon i trafikken. Ikke alltid brems er det som skal til for å komme unna en situasjon. Da er det veldig greit å vite hva som bor i bilen og lære seg å bruke den ;-)
#3
BMW i3 / Sv: i3 mest effektivt forbruk!
søndag 11. mai 2014, klokken 20:05
Ser at det refereres til Lundetesten :-) Jeg mener jeg skrev at den relativt og overraskende lille forskjellen på forbruk på landeveiskjøring er en ting. Luftmotstanden er langt mer påtrengende på jevn landeveisfart enn vekt. I by derimot stikk motsatt. Der vil garantert lettbente i3 stikke av med en langt større seier. Jeg vil tro at testene det henvises til er en kombinasjon av lav fart og mange start stopp samt noe landeveiskjøring. Da vil vekten plutselig bety mer.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
søndag 11. mai 2014, klokken 17:59
Det var synd. Det stilte biler i alle klasser foruten bobil og SUV (av en eller annen grunn? ;-)  Banen er i kategori "rask" til Autoslalom å være. Dvs en liten bil som min med beskjeden effekt kan slite mot så mangt, men som vanlig kom jeg ikke sist og fikk en grei tid og to besterunder som skilte 0,14sekunder i tid. 1290m og 1min 44,4 sek ca.

Neste runde går i Lillehammer på Birkebeiner stadioen 29 mai . Det er jo ikke så langt unna superchargeren og bør ikke være utilgjengelig for noen.
#5
BMW i3 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
søndag 11. mai 2014, klokken 00:12
Hmm hadde jeg hatt en i3 ville jeg ikke gått glipp av en eneste Autoslalom konkuranse. Bilen er jo som skapt for det. Kanskje er den til å med raskere enn TH!NKen, men sikker er jeg ikke enda ;-)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
lørdag 10. mai 2014, klokken 21:56
Sitat fra: Amper på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:30
i3 kommer til å kunne kjøre i ringer rundt deg...  :o  regelverket i AS er slik at det mye relativt skarpe svinger og relativ lav hastighet som resultat... selv om du har mye krefter tilgjenglig hele veien så er i3 ca. 900 kg lettere og smallere.. men moro lell..

hilsen gammel as-kjører..   

By the way Jeg kjører THINK . I disse konkurransene stiller det veldig mange forskjellige biler. Derfor blir det oftest en kamp mot egne tider på hver av rundene eller mellom de som stiller med like kjøretøy. Det er utrolig mye å lære på Autoslalom. Banekjøring i miniatyr der effektiv brems og sporvalg er kritisk. De sliter litt med lademuligheter der, men dere som har Tesla tar den på strak arm. Kommer tur retur Nittedal Kongsberg selv OM jeg purkekjører, men det blir litt kjedelig. Jeg får strøm på huset der nede så jeg bør klare å kjøre for fullt.

Hadde vært kjempemorro om det kom mange TMS . De har pokalene klare for elbilklassen å da synes jeg det er litt kipt om de må makuleres :-)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Full fres i Kongsberg i morgen
lørdag 10. mai 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Amper på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:30
i3 kommer til å kunne kjøre i ringer rundt deg...  :o  regelverket i AS er slik at det mye relativt skarpe svinger og relativ lav hastighet som resultat... selv om du har mye krefter tilgjenglig hele veien så er i3 ca. 900 kg lettere og smallere.. men moro lell..

hilsen gammel as-kjører..   

Høres spennende ut, ta en tur da vel ;-)
#8
BMW i3 / Full fres i Kongsberg i morgen
lørdag 10. mai 2014, klokken 21:23
Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
#9
Model S 2013 - 2022 / Full fres i Kongsberg i morgen
lørdag 10. mai 2014, klokken 21:22
Om det finnes noen lokale helter bør lufte sine elbiler i morgen. Jeg stiller som vanlig og det ville vært stas med konkuranse i klassen elbil :-) http://autoslalom.no/wp/?p=1283
#10
Det MÅ jo ha vært det utrolig lave energiforbruket bilen kan ha om man lar bilen styre effekten og man holder seg på matta i forhold til fartsgrensene  8) Ja også var den ikke direkte fæl å kjøre selv om jeg er godt vant med 320 000Km i TH!NK over de siste tretten og et halvt år  :o
MEN til alle dere som vil lufte vidunderet med elektronisk tidtagning vil vi arrangere autoslalom i regi av Elbilforeningen til våren, så får vi se hvem som er raskest når det kommer til stykket   :-) 

http://www.elbil.no/kjope-elbil/lundetesten/1205-myteknuser-lunde-tester-model-s
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bøter med Tesla Model S
onsdag 19. februar 2014, klokken 19:01
Sitat fra: Olatho på onsdag 19. februar 2014, klokken 17:24
Dette har vært diskuter i MC-kretser i årevis, og jo. Det er sånn reglene er og skal tolkes. Mosseveien inn til Oslo er et kroneksempel, der man som MC-fører (og elbilist) må kjøre slalåm inn og ut av kollektivfeltet hvis man skal kjøre lovlig.
Der veksler det mellom kollektivfelt og "påbudt avkjøring til høyre" - med undeskilt "gjelder ikke buss og taxi".

Åpenbart dårlig for trafikkflyt og skaper farlige situasjoner, men reglene er ganske soleklare. Hvor ofte de blir fulgt opp av politiet skal jeg dog ikke uttale meg om.

Likevel er det en ubegripelig klønete praktisering av en regel som åpenbart er malplasert. Har vi ikke en ny regjerning nå da med en samferdselsminister som ikke liker urimeligheter?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bøter med Tesla Model S
onsdag 19. februar 2014, klokken 16:58
Helt utrolig konsekvens av en regeltolkning som neppe var ment slik i utgangspunktet. Kollektivfeltet opphører for at de som skal til høyre IKKE skal "kjøre" i kollektivfelt. De som hører hjemme i kollektivfeltet får jo lov uansett bortsett fra at de ikke svinger til høyre, men det er det vel ingen andre brukere av kollektivfeltet som gjør heller? Motorsykler, busser og Taxi har da aldri praktisert dette, er de unntatt av en eller annen grunn? Om nå Politiet i Bærum skulle tolket reglene på samme måte blir kaoset komplett. Vi har tatt dette opp før, men så ble det stille. Trodde praksisen opphørte i sin tid :-(
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Aldri mer Tesla
mandag 10. februar 2014, klokken 16:42
"Litt" pussig å ramle så langt ned i kjelleren fordi selve overleveringen ikke ble akkurat der på det tidspunktet den ble forespeilet.  Det er en grunn og om et par måneder blir det åpenbart for alle.

Jeg satte meg på liste for å kjøpe ny elbil i 2002 og fikk den ikke før i 2009. Ikke fikk jeg hornmusikk, mediadekning eller ordføreren med på den store dagen når nøklene ble overlevert heller, men bil skulle jeg ha.  :o
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Energistasjoner?
lørdag 08. februar 2014, klokken 13:42
Hvis "bensin" stasjonene selv ikke innser at verden forerandrer seg er det ikke rett å rimelig at noen skal tvinge dem til det. Hvorfor skal "vi" på død og liv fylle energi side om side med bensinpumper? Av hensyn til infrastuktur på strømnettet er det mer naturlig å sikte seg inn på steder høy effekt er lett tilgjengelig. Det er nok desverre sjeldent at en bensinstasjon er stedet i med tanke på den lille viktige detaljen. Jeg tror og antar at energibransjen våkner i løpet av få år og ser sitt snitt til å bli en aktør i bransjen ;-) 
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spetalens løgner
fredag 07. februar 2014, klokken 20:00
Det er bare en ting Spetalen IKKE kan gjøre nå eller siden uten å få massiv mediadekning....... Nemlig å kjøpe elbil. Fy så kjedelige fremtidsutsikter  :o
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA