Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Chimp

Sider: [1] 2 3 ... 42
1
Mach-e / Sv: Forsinket levering av Mach-E
« på: Onsdag 27. Mai 2020, klokken 21:47 »
Gode poenger

2
Mach-e / Sv: Forsinket levering av Mach-E
« på: Onsdag 27. Mai 2020, klokken 17:35 »
Gitt at det blir høy mvasats så er alternativet dyrere for den norske forbrukeren: 25% prisøkning
Men tror selv ikke på at det innføres høy sats med en gang.

3
Jaguar i-Pace / Sv: Test fra TeslaBjørn H280
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 22:06 »
Forøvrig så vil batteriet aldri bli skikkelig fullt ved hurtiglading. Skal man få det fullt må batteriet få nødvendig tid til å balansere cellene.

Overraskende at TB fortsatt ikke har fått med seg dette. Gjorde samme greia første gang han testet bilen også. Må lade over natten på saktelader slik som 90% gjør før en langtur

4
Jaguar i-Pace / Sv: Test fra TeslaBjørn H280
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 22:01 »
Alle kan bli medie stjerner i sitt bitte lille univers nå. Men jeg skulle uansett gjerne forstått hvor mye batteridegradering Jaguar har over tid og hvordan det i praksis slår ut i rekkevidde. Ser det er noen som rapporterer opp mot 10 prosent på amerikansk forum. Ser også at wattcat har en proxy som tilsynelatende få anser som relevant. Hvis man resetter GOM og ser på rekkevidden - gir det noen indikasjon? Eller noen annen måte å finne ut av det på enn verkstedrapport?

Kunne med fordel vært en egen tråd her om temaet.

Er ikke wattcat det mest relevante man kan finne da? Er veldig happy med at jeg fortsatt har ca 84,5 kwh iflg wattcat ved 100 %, når enkelte andre her havner under 80-tallet. Tar det som et tegn på nesten ingen degradering på 1 år og 20k

5
Mach-e / Sv: Forsinket levering av Mach-E
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 21:54 »
https://www.nettavisen.no/nyheter/eus-elbilsatsing---dette-kan-presse-fram-billigere-og-bedre-elbiler/3423973462.html


Plutselig blir det mvafritt i hele EU og da kommer det ikke mva på elbil i norge heller på en god stund. Lets hope

6
Jaguar i-Pace / Sv: Bremser og kalippere
« på: Tirsdag 21. April 2020, klokken 17:03 »
Jeg har ikke antydning til rustne skiver. 20 tusen km på 1 år. Parkerer i garasje og kjører med lav regen konstant.
Lav regen for å holde skivene blanke, eller er det en annen grunn? Altså at blanke skiver er en hyggelig konsekvens.
Hyggelig konsekvens:)
Liker ikke høy regen, er ikke glad i at bilen bremser så mye uten at jeg gir beskjed om at den skal bremse. Liker at jeg kan trille litt.
Har forøvrig hyggelige forbrukstall og opplever god reell rekkevidde

7
Jaguar i-Pace / Sv: Bremser og kalippere
« på: Tirsdag 21. April 2020, klokken 15:04 »
Jeg har ikke antydning til rustne skiver. 20 tusen km på 1 år. Parkerer i garasje og kjører med lav regen konstant.

8
Jaguar i-Pace / Sv: Skjule lokasjon i appen
« på: Tirsdag 21. April 2020, klokken 10:18 »
Bytt passord og si at appen ikke fungerer lenger  :police:

9
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace på finn.no
« på: Torsdag 16. April 2020, klokken 20:31 »
Den bilen til Egil var jo rålekker og bra priset. Hadde kjøpt den selv. Mener fortsatt den burde hatt pano, men man kan svelge noen kameler for å få 18veis med ventilasjon og matrix lys pluss alt annet som følger med en HSE

10
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace på finn.no
« på: Onsdag 15. April 2020, klokken 18:55 »
Mangler panorama og de felgene plasserer jeg under standard 18tommer i utseende når du ser dem in real life. På bilder ser begge fæle ut men 18tommerene hever seg noe i virkeligheten. Veldig subjektivt her.. :)
Mangler vel også premium led. Vet ikke om forskjellen kontra vanlig led er stor, da vanlig også har adaptiv. Er vel noe bedre lysstyrke med premium(merkbart eller gimmick?)

Men den har vel ellers ok utstyr. Såfremt du får prutet ned litt ikke så dum selvom jeg er enig i at det kan være lurere å legge i 40-50 til så får du en HSE med matrix ++

11
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace på finn.no
« på: Tirsdag 14. April 2020, klokken 21:48 »
Ja det er en nydelig funksjon, men 18veis blir bilene dyre og skinnet som brukes på disse er mykere - blir raskt pløsete. Skulle gjerne hatt det selv allikevel, men er ikke must på en bil som har remote control hvor du kan sette på AC før du går inn i bilen

12
Jaguar i-Pace / Sv: I-Pace på finn.no
« på: Tirsdag 14. April 2020, klokken 18:43 »
Panorama er essensielt. Mye mer støy uten når du kjører i tunnel. Har kjørt begge deler.
Matrix er kjekt men ikke must have. Luft er enda mindre viktig, går fint uten (har luft selv)
Støvfix er snakk om nye pakninger i dørene. Forhandler ordner hvis du kjøper fra dem. Kjøper du privat så havner du nok bak i køen der. De sier de pr i dag har sluppet opp for pakninger som følge av korona.
Det er forøvrig så lite støv at jeg aldri ville ofret det en tanke ved valg av bil.

Og så må du være klar over at ladehastigheten er så som så. Det er en utmerket bil som går relativt langt med 18tommer, men som krever at du lader mest hjemme.

Husker jeg var kjemperedd for 12v problemer i starten, aldri opplevd. Har 2019modell og stemmer ikke i forrige taler - ser at det klages på begge årsmodeller

13
Jaguar i-Pace / Sv: Bakseteplass
« på: ſøndag 05. April 2020, klokken 22:58 »
Det er ikke hans mening, det er fakta. Det er du som kommer med din mening om at etron er så mye større. Etron er bygd på q7 plattformen, den er som kjent ikke laget primært for elbiler. Bilen er mye lenger enn ipace, men det er egentlig først og fremst panseret som er lenger. Der skal det jo være en motor...  :P
Ipace har lenger wheelbase allikevel (2990 vs 2928mm) og får dermed like god innvendig plass fordi kupeen er flyttet frem. Panseret ser du er mye kortere, derav ikke den største frunken (men ca like stor som audi)

Det er jo plass til en håndball over hodet mitt når jeg på 183 sitter baki, bak mitt eget sete.
For min del kunne vært lavere. Plass er det nok av. Men jeg sitter ikke stiv som en stokk

Hvor langt bak du må ha sete avhenger også av proposjoner. Si at du har litt sær fasong, kort overkropp og lange bein, da må jo setet lenger bak. Da ryker barnesetet i enhver bil, men det er ikke pga bilen  ;D

14
Polestar 2 / Sv: Bilder og media
« på: Onsdag 26. Februar 2020, klokken 20:30 »
Jobbing med programvare skjer nok kontinuerlig uansett, det er jo produksjonen som er den store flaskehalsen, og hvis det stemmer at de nå får en backlog på 11 000 biler så kan det nok fort drøye mange måneder ekstra før kundeleveringene starter. Jeg skjønner at det ikke er et budskap de ønsker å kommunisere, men å ikke gjøre det er som sagt uredelig etter min mening.

Leste at Norge stod for 2/3 av bestillingene. Det er 1800 personer i polestar sin Facebook gruppe og kanskje 50-70% av disse har bestilt? Og så kan du doble/tredoble antallet av facebook folket, minst, og si at Norge står for 5-6 tusen bestillinger maks?
Da hørtes 11 tusen mye ut allerede. Antakelig det de skal produsere på 1 år liksom:)

15
Polestar 2 / Sv: Bilder og media
« på: Onsdag 26. Februar 2020, klokken 18:57 »
Spørs hvor mye de egentlig skulle gjøre nå i februar. Kanskje er det ikke så gæli at selve produksjonen stopper litt, men at de får mer tid til planlegging, programvare osv. Altså selvsagt er det negativt, men kanskje ikke SÅ ille

Sider: [1] 2 3 ... 42