Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Tiger123

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Tesla SW og AP / Sv: 2019.8.5
« på: I går kl. 16:51 »

Autopiloten min er fortsatt ubrukelig, bremser for ingenting, mye headbanging, må jo se helt jalla ut.. Savner ACCn jeg hadde i Leafen...

Når kan man forvente en ny oppdatering? Hjelper vel ikke å kontakte Tesla?

2
Model S / Sv: Plutselig fall i batterikapasitet
« på: I går kl. 16:39 »

Jeg ville tatt kontakt med Tesla, høres ikke riktig ut det der. Jeg har fått noen km mer ettersom det blir varmere i været.

3
Tesla SW og AP / Sv: 2019.8.5
« på: Tirsdag 16. April 2019, klokken 20:19 »
Kart, aldri satelitt.
Har i tillegg gjentakende restarter av begge skjermer under kjøring (ikke av meg, men automatisk av bilen), som er rimelig irriterende..
Begynt hos meg også 2019.8.4. Det minste får den ut av fatning. I dag skulle jeg rygge et stykke med båthenger. Lar sikkerhetsbeltet være av med tilhørende plinging. Det resulterte i restart av store skjermen, samt at plingingen fortsatte uavhengig om jeg var i bilen, sårene var lukket og nøkkelen langt vekk. Skikkelig møkka-software denne her...

Jeg har 2018 Model S, og det jeg har merket er at autopiloten bråbremser mye mer, på smale veier kun av møtende trafikk.., veldig irriterende.

Også går skjermen i sort ganske ofte.

Andre som har merket det? Var ikke sånn før 2019.8.5.


Ser nå i andre tråden ja, angående autopilot at jeg ikke er alene om dette.

4
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no
« på: Lørdag 13. April 2019, klokken 13:45 »
Hvis vi sier at april er halvveis nå, er vel litt over det ifht arb dager. Så vil LR/P salget ende på ca 7400 biler pr april.

Så vil vel SR+ dominere resten av året, og kanskje Tesla selger 1000 biler i mnd i snitt ut året, da er vi på 15 000 biler i år, respektabelt det.

Men selvsagt hadde ikke Tesla valgt å produsere SR+ nå, om de ikke hadde hatt kapasitet til det. Hallo, det er under et år siden selskapet var nær store likviditetsproblemer.
Da er det uansvarlig å velge å produsere noe annet enn den mest lønnsomme modellen.

Å kalle det "sliter med etterspørselen" blir litt feil. Men Tesla ser at de ikke kommer til å kunne selge 15-20 000 stk LR/P i Norge i år - OG de har ledig produksjonskapasitet, og åpner derfor for SR+.

5
Model S / Sv: Mengder Tesla Model S og X parkert
« på: Torsdag 11. April 2019, klokken 19:52 »

Det er vel delebiler??   :laugh: :laugh: :laugh:

6
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: Torsdag 11. April 2019, klokken 10:48 »
Trodde at det var lang ventetid i Stavanger for vanlig service, og jeg sendte derfor en mail nå for å sikre avtale i god tid for 120 000 km service som hadde passet i Juli/aug. Fikk time om noen uker??? Da vil jo bilen bare være kjørt rundt 116-117 000 km. Har de fått bort hele køen?

Jeg er nesten sikker på at køene er borte nå. Jeg fikk tid neste uke på Grorud, Oslo Nord heter det vel, da jeg ønsket service på et dørhåndtak som ikke fungerer ordentlig, og 20 000km service.

Den hyggelige damen i tlf sa at de ikke lenger har serviceintervaller, så det er valgfritt å ta service. (Ingenting som heter 20 000, 40 000km service etc.).

7
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Onsdag 10. April 2019, klokken 20:15 »
På vår 85D var det noe tilsvarende, og spesielt fremtredende hvis man "trakk" opp drivverket bakover før man kjørte forover og gav jernet etterhvert. Her ble det byttet en drivaksel når bilen var ganske så ny.

Kjente akkurat det samme i sta for første gang.. Kun på venstre side foran da, og måtte gi på ganske bra for å kjenne det. Nesten så jeg trodde hjulet ikke var skrudd godt nok på.. kan det være noe med hjulet? Skal straks legge om så får jo svaret på det snart.

8
Model S / Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?
« på: Onsdag 10. April 2019, klokken 20:03 »
Har du kontraktfestet at bilen blir levert med sommerhjul, og evt skriftlig at de skulle blitt sendt til din nærmeste Vianor, så er det jo null stress. Er det muntlig, så.....
Antar at du kjøpte fra Tesla og ikke privat?

Var inventorybil, så dette løser seg nok greit. Er relativt texas på jobb om dagen, så har ikke fått snakket med de enda.

Jeg kjøpte også inventory, og den skulle stå på sommerdekk når jeg skule hente den i Lillestrøm fikk jeg beskjed om (bare noen uker siden). Når jeg kommer dit så står den på vinterdekk.. Jeg hadde i all fart kjøpt vinterdekk som jeg hadde med meg for å legge om, men slapp det da jeg fikk de som satt på bilen. Sommerdekkene kunne jeg bare hente i oslo sa de, står på reg nr. På vianor fant de ikke noe dekk, så da kom de med  masse 21" turbine dekk. Så og si alle var med flere sår i kantene på felgene, og alt annet enn pene, så de tilbød meg også 19" sonic slipstream, nye. Så da tok jeg det istedet. Tipper du får nye om du har det på ordrebekreftelsen.

9
Model S / Sv: Dele erfaringer med å kjøpe brukte tms hos Tesla
« på: Onsdag 10. April 2019, klokken 05:46 »

Jeg kjøpte en Model S som jeg hentet på lillestrøm for snart en mnd siden. Alt gikk bra egentlig, det eneste var at de sa bilen sto på sommerdekk og at vinterdekk ikke fulgte med. Jeg fant et par (nye) vinterdekk på Finn, og forberedte hjulskift der, utenfor varemessa. men så står den på vinterdekk når vi kommer.. Sommerdekk måtte jeg hente på Vianor senere.
Fikk vinterdekkene bilen sto på gratis, og selger de igjen nå for 8 000, god service det altså.

10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.8.5
« på: Tirsdag 09. April 2019, klokken 11:58 »
Supert, takk for svar! Har en Model S 2018 model P100D, registrert i april 2018. Har jeg dashcam som kan vises da?
Ikke funnet ut av det, finner lett ryggekamera, så den er grei, men ikke dashcam.

11
Tesla SW og AP / Sv: 2019.8.5
« på: Tirsdag 09. April 2019, klokken 10:45 »
Da trilla 2019.8.5 inn her i kveld. Får håpe TACC klarer å kjøre på firefeltsveg nå uten å bråbremse i hytt og pine. X75

Edit: sentry mode en gang til, dog mode en gang til og muligens en opphradering av dashcam til å filme på sidene også. Det er jo bra. Når det gjelder TACC er det same shit in different wrapping. Dagens beste: passerte bil i venstre fil på firefelts motorvei. Rett strekning. Når min front var omtrent på høyde med bakdøra på bilen ble det full abs brems 🙄. Eneste fordelen med dette er at bremsene iallefall ikke setter seg fast. 😂

Fikk 8.5 nå nettopp. Jeg er utenlands på jobb, så ser kun på mobilen. Helt ny på dette, kjøpte en model S i mars. Ser jeg har fått sentry mode, men ikke dog mode(på mobilen ihvertfall)? Får sjekke i kveld når jeg kommer hjem.

Har Valet mode, er det noen som har prøvd den? Er det at bilen finner deg på parkeringsplassen?

Ikke fått NOA heller, (på mobilen).

Veldig nysgjerrig på hva jeg har fått:) Noen som vet hvor man kan se dette?

12
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Mandag 01. April 2019, klokken 16:19 »
Ok - da har jeg kjørt samme strekke med Model S p100d (minus 5 grader i snitt) og e-tron (+5 grader i snitt).

Avstanden er fra Bærum til Teslacharger ved Porsgrunn. Forbruk Tesla: 27,7. Forbruk e-tron 27,2.
Kjørte nok enda litt røffere med Teslaen og det var jo 10 grader kaldere da jeg kjørte Teslaen. Begge startet med 100% batteri. Men en P100D hadde altså 47% igjen og e-tron hadde 52% igjen. Har bilder som jeg sammenligner. Og det blir jo fordel for e-tron temperaturmessig. Men jeg vurderte p100d før jeg kjøpte e-tron og derfor sammenlignet jeg nettopp disse to. Hvordan laster man bilder enklest opp her?

Det høres ikke særlig sannsynlig ut. Er du ute og troller Tesla igjen? Det er jo bevist av kvalifiserte folk at e-tron har høyere forbruk / kortere rekkevidde under like forhold: https://www.tek.no/artikler/tesla-knuser-jaguar-og-audi-i-rekkeviddetest/458690

Han sammenligner med S, ikke X..., men Performance modellen da. Som med mye motorveikjøring (110-120) har ca 45 mil rekkevidde i -1 til +8 grader.

13
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil (300.000++) uten lading (igjen)?
« på: ſøndag 31. Mars 2019, klokken 21:17 »

En brukt Tesla 2-3 år gammel vil da si en Model S. 2-3 år gammel, da får du nok en ny model 3 til samme pris. Et mye bedre valg til ditt bruk.
Nissan Leaf 40kw kan være et alternativ, men husk at den spiser mye av batteriet, (som egentlig er bare 34-35kw), på motorveien.

Det er vel de jeg har erfaring med, hittil i elbilkarrieren.

14
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilke alternativer med ACC og forvarming?
« på: ſøndag 31. Mars 2019, klokken 21:10 »
i3 120ah har fort samme rekkevidde som leaf 60, og fås til 320-330k nå med alt utstyr.

Leaf har ikke aktiv varming/kjøling av batteri og utgår vel ifølge speccen her.

i3 har forvarming via app, og fra nøkkel, fungerer også i motsetning til leaf appen.

Gjenstår vel og se det med kjøling av batteri. Forvarming via app ble mye bedre etterhvert, etter at du solgte Leafen din.
Men ja, om BMW har 35 mil med vanlig kjøring så, kan være bra alternativ det og jeg er ingentrofast misjonær av noe bilmerke.
Hva er WLTP?

15
Model S / Sv: Bruktpriser på ModelS nå etter Model3 entrer markedet
« på: ſøndag 31. Mars 2019, klokken 20:26 »

766k. 36500km, november 2017. Alt valgbart tilleggsutstyr, bortsett fra 7-seter.
Jeg var egentlig på jakt etter en 75D, men jeg synes dette kjøpet var så bra at jeg dro til på impuls.
Kjørte den hjem i går...fantastisk bil :-) 21-tommerne er kanskje litt stivere enn nødvendig, og støyer litt mer, men en kan vel nesten ikke sette på 19 på en P100D...?

Gratulerer ja, om jeg ikke sa det! Og fin pris, koster over 1,1 ny nå. Jeg kjøpte en maken på impuls for noen uker siden. Nærmeste på Finn er vel langt over 800.(ikke at det er salgspriser vi ser der). (Jeg kommer fra en Leaf, så stor overgang til S P100D!)

Angående 19" dekk: Vinterdekk er som regel 19" til model S har jeg skjønt.

Jeg skulle hente sommerdekkene til min bil nå tidligere i uka, på Vianor, 21" Turbine. Jeg kjøpte en brukt demobil/lånebil av Tesla, så regner med noe skader/riper på felgene, og når jeg kommer til Vianor finner de ikke dekkene til bilen. Etter litt leiting finner de et sett og jeg sjekker de kjapt. Helt nye! Hopper i bilen og drar, meget fornøyd(innimellom flere jobbtelefoner dette her..).

Kommer hjem og skal ut og ta ut dekkene fra bilen og jeg begynner å tenke etter; sjekka jeg at bakhjula var bredere enn forhjulene.., nei. Kommer ut, sjekker, og det er 19" jeg har fått.., haha. Må ha hatt et lite drypp eller noe der første gangen.
Drar tilbake dagen etter, og de leter og kommer med ganske mange 21", og felles for alle er at felgene er ganske ille skrapet opp i kantene.
"dette er felger som sitter på lånebilene til Tesla, og da blir de fort sånn, alle sammen", sier den ansatte til meg.

Jeg sa takk for hjelpen men da beholder jeg de jeg fikk i går, så dro jeg hjem med de nye 19".

Så ja, jeg mener ihvertfall at 19" går på en P100D..:)

Og beklager off topic. Nå når Tesla satte opp nybilprisene igjen tror jeg at ihvertfall de nesten nye vil holde seg bedre, altså 2016-17-18, og holder seg bedre jo nyere de er.

Sider: [1] 2 3 ... 12