Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Tiger123

Sider: [1] 2 3 ... 16
1
Tesla / Sv: Aldri mer Tesla
« på: Mandag 17. Juni 2019, klokken 23:42 »

Å informere Tesla skriftlig om at du går til media om f eks 7 dager kan være en mulighet.

Angående utbetaling av penger så kommer ikke disse pengene fra USA. Tesla Motors i Norge er et norsk aksjeselskap, og alle utbetalinger av en viss størrelsesorden må nok godkjennes oppover i systemet, i Norge, i verste fall av styret(USA).

2
Tesla / Sv: Hvordan hente frem peis og prompelyd
« på: ſøndag 16. Juni 2019, klokken 16:55 »
Ser vel bilde <v en peis og prompepute også? Prøv å kanskje dra skjermen litt nedover.























3
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 19:24 »
Mange NoA-advarsler etterhvert. Betydelig enklere og mindre stressende å slå på blinklys, eventuelt bremse litt og svinge litt. Dette har jeg gjort tusenvis av ganger, og sjelden følt noe stress med den "jobben". Hva er egentlig vitsen med NoA med dagens status på AP?

Kan ikke se vitsen nei.

4
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
« på: Mandag 10. Juni 2019, klokken 02:27 »

Det skal holde angående betaling. Ville nok prøvd å ringe de på tirsdag og sjekke.

Lykke ti!


5
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: ſøndag 09. Juni 2019, klokken 22:14 »
Kan også være problematisk når totalgjennomsnittt består av flere turer. Er nok best å kjøre en tur så langt som mulig når man ønsker å sjekke snittforbruk opp mot batteriprosent.

Ser forøvrig ikke ut til å være noe galt med selve rekkevidden for bilen. Med andre ord ser det som om batteriet inneholder det det skal.

Så da rapporterer kjørecomputeren for lavt forbruk? Og riktig forbruk er?

6
Model S / Sv: De berømte dørhåndtakene
« på: ſøndag 09. Juni 2019, klokken 22:04 »

Jeg reparerte et håndtak 29. mai, på model S 2018 modell, P100D:


7
Tesla SW og AP / Sv: Nå får noen FSD .......
« på: ſøndag 09. Juni 2019, klokken 14:17 »
Før Tesla jobber og prater så mye må de få til ACC først. Den er verre enn en overnervøs 16 åring bak rattet!
AP1 var 1000 ganger bedre i 2015!!

Enig!

Er det ikke ganske naivt å diskutere hvem som får hva til det uendelige? De fikser jo ikke en vanlig ACC engang?.

 Det jeg(smånaiv) lurer på er hva får de som får??

8
Model 3 / Sv: klargjøring av bil ved utlevering
« på: Lørdag 08. Juni 2019, klokken 21:24 »
Klargjøring er mer enn vask og gnukk. Det er en inspeksjon og evt korrigering eller opplakkering ved transportskade.
Og for en bil som ikke har transportskade, forverre Tesla-klagjøringen lakken. Som nevnt over, så jeg "folka i kjeledress" gå med kluter og spruteflasker rundt i lokalet.
Mengden overskytende polish i kriker og kroker på min bil var absurd.
En annen bil jeg så, hadde de glemt sikkelig Wipe-down på etter polering, så en kunne skrive navnet sitt i poleringsoljer som lå igjen.

Å be om å få bilen ikke klargjort, og levere til en detailer kan kun bli bedre.

Tror vi ikke at de gjør det bedre nå i juni, som jo er andre gang de gjør dette?

9
Model S / Sv: Kjøpe inventory TMS 2019 75D eller brukt TMS 2015 70D?
« på: Lørdag 08. Juni 2019, klokken 19:21 »
Akkurat hentet meg en S75D inventory. Helt fantastisk bil!
Selger opplyste om at bilen hadde den minste AP pakken, og at jeg kunne oppgradere til FSD for 50k. Den skulle altså ikke ha oppgradert AP med summon etc.
Jeg ser nå at under Autopilot i settings er både Navigate On Autopilot og Summon skrudd på. Er dette en slags prøveperiode, eller har selger opplyst feil? Er det noen måte jeg kan se fullstendig utstyr på bilen for å bekrefte dette? Bil spec på myTesla lister ikke opp autopilot i det hele tatt.

Gratulerer!

Enten har selger informert feil, eller så er Enhanced Autopilot i minste AP pakken.

10
Model 3 / Sv: Trackday på Rudskogen
« på: Lørdag 08. Juni 2019, klokken 00:56 »
Hva koster det? Finner ikke noe info om egen (el)bil i prislista.

Redigert - Fant det nå, 1990,- for en dag, en fair pris.

https://www.trackday.no/banekjoring

11
Model 3 / Sv: Enormt antall biler i inventory nå
« på: Fredag 07. Juni 2019, klokken 22:27 »
Er vel biler som er produsert ut ifra beregnede fremtidige salg.

12
Model 3 / Sv: Trackday på Rudskogen
« på: Fredag 07. Juni 2019, klokken 21:48 »
Er det nå på søndag i pinsen også? Hadde vært artig, men er litt skeptisk, aldri kjørt på bane.

13
Model S / Sv: Kjøp av inventory nå noen mnd før refresh?
« på: Fredag 07. Juni 2019, klokken 19:56 »
Det er soltak man må ha for å ha skiboks, ikke sant?

Og er det noen som har et regnestykke på en inventory til 700k med rentekampanje i forhold til en brukt til 500k? Hva blir forskjellen i måneden? Hvis man ser bort fra lengre garanti osv, rett og slett hvor mye mer lånet blir på i måneden? Blir det kjøpt brukt eller ny Model 3 for oss så får vi det til 3% rente over 10 år av banken.
Mulig jeg ikke forstår spørsmålet ditt, men rentekampanjen ligger ca. 1% under normal kapitalkost (refinansiering av huslån og eller midler høyrentekonto). Da sparer du ca 7000,- i året. Denne renten er man vel bare garantert i 3år(korriger meg om jeg tar feil). Da er verdien av rentekampanjen 21.000,-. Noen her inne får det til å høres ut som om rentekampanjen er noe helt fantastisk. I mine øyne så er det noe Tesla subsidier som heller burde vært gitt som rabatt på bilen.

Han spør vel om hvor mye mer pr mnd et lån på 700 000 blir, ifht 500 000.

Og det kommer jo an på rente og nedbetalingstid. Med samme nedbetalingstid og rente vil vel beløpet pr mnd øke med 40%?

Så om nedbetalingstiden er 5 år, blir mnd beløp 11 667,- på 700 000. Istedet for 8 333,-.

Renten vil utgjøre en forskjell også, men renteutregninger er jeg dårlig på, bruker det aldri:)

14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Onsdag 05. Juni 2019, klokken 02:16 »

219

15
Model S / Sv: Beregnet rekkevidde
« på: ſøndag 02. Juni 2019, klokken 21:14 »
Selv tesla har vel lite dokumentasjon om hva som skjer med batteriene etter 5+ år.

Mener jeg så et chart over degraderingen ved utløp av garantiperioden, og 99% av bilene/batteriene var innenfor 30%?

Eller om det var Leaf, husker ikke.

Jeg skal prøve å lade fullt noen dager, og se om advarselen vedvarer.

Sider: [1] 2 3 ... 16