Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jan-Atle

#1
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
torsdag 08. juni 2023, klokken 10:07
Hva har du gjort for å få SMS varsling?
Ladeplanlegging fra appen fungerer ikke hos meg. Må noe gjøres for å få det til å fungere?
Jeg får lest ladestatus.
#2
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
søndag 12. februar 2023, klokken 09:35
Sitat fra: minibiti på fredag 10. februar 2023, klokken 13:33
@iDriver: I am glad to here that you have the same problem as I have with myr.renault.no. I will report it.
What saved me was that I could renew the contract via the French .fr site. But there you need a French card for the payment.
You could/should take the problem with your dealership and see what they say.

@Jan-Atle: How did you renew your contract? Via myr.renault.no?

No, I logged in using this link https://no.rlinkstore.com/
#3
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
fredag 10. februar 2023, klokken 12:37
Jeg har en Zoe fra 2018.
Jeg har fornyet abonnementet mitt to ganger nå. Gratis begge gangene.
Men det kan jo ha endret seg siden jeg kjøpte bilen.
#4
Zoe / Sv: Appen fungerer ikke lenger
søndag 18. desember 2022, klokken 14:58
Thanks @minibiti  :)
#5
Zoe / Sv: Appen fungerer ikke lenger
lørdag 17. desember 2022, klokken 13:20
Sitat fra: minibiti på fredag 16. desember 2022, klokken 21:42
Ok I can confirm that the problem is the latest version of the app!
I rolled back to the previous version (v4.40) and it is working again :(
Noe I got this problem too 😠
How did you roll back to older version?
#6
Zoe / Sv: Varmeaapparat/varmepumpe har kutta ut
torsdag 08. desember 2022, klokken 14:47
Sitat fra: Svein_H på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:58
Muligens litt søkt, men jeg vasket bilen i maskin dagen før dette skjedde, og jeg bruker veldig sjelden maskinvask. Kan det være en sammenheng her, eller kun tilfeldigheter?

Jeg har opplevd at temperatursensor har oppført seg rart etter maskinvask.
Jeg mener at det har skjedd flere ganger på vår bil, så jeg tenker at det er en sammenheng her.
#7
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
lørdag 06. november 2021, klokken 22:39
Sitat fra: Svein_H på lørdag 06. november 2021, klokken 15:38
Sitat fra: Svein_H på fredag 05. november 2021, klokken 06:14
Gjentatte ganger, har mistet oversikt over antall ganger jeg har slitt med dette. Sendte ny mail med bilder i går, for n'te gang, de skal ta det videre med Renault. Bilen er på nett, appen har kontakt og sier alt er OK, men bilen tar ikke til seg kommandoene. Tidligere funket hvertfall ladeplanleggeren i bilen, så jeg fikk brukt den uten app, men nå er den deaktivert og grået ut.
Da har jeg funnet årsaken. Det viser seg at My ZE Inter@ctive også må fornyes, da denne sørger for betjening av forvarming og ladeplanlegger gjennom appen. Forvarming funker også uten Inter@ctive ved betjening direkte på konsollet i bilen, mens ladeplanleggeren blir deaktivert. Litt inkonsekvent og merkelig der altså, men det er jo fransk, så hva annet kan man forvente... Uansett, nå er Inter@ctive fornyet for 1 år, og planleggeren funker igjen! Har ikke testet appen ennå, men den bruker jeg aldri likevel, det viktigste var at planleggeren i bilen ble aktivert :)

:+1: :+1:
Dette var nyttig info.
#8
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
torsdag 04. november 2021, klokken 21:29
Ser at noen har problemer med ladeplanleggeren. Den har fungert for meg, så jeg har igjen forslag du kan prøve.
Har du vært i kontakt med forhandler?
#9
Zoe / Sv: Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
tirsdag 02. november 2021, klokken 21:12
Ja, fikk dette til å fungere for et par dager siden.
Jeg får kontakt med bilen. Får lest av ladestatus. Har ikke prøvd ladeplanleggeren enda.
Mine problemer med fornyelse av abonnementet, var nok forårsaket av meg selv.
Tidligere har jeg gått inn via menyvalget "Mine Tjenester", og her prøvd å fornye tjenesten.
Denne gangen gikk jeg via valget "Katalog over tjenester". Her fant jeg tjenestene jeg var på jakt etter. De fleste så ut til å være gratis.
Her fikk jeg fornyet mine abonnementer.
#10
Zoe / Hvordan fornye abonnementet på Z.E. Connect/Mobilapp
tirsdag 07. september 2021, klokken 19:54
Jeg har en Zoe som ble tre år i august. Da sluttet også min mobilapp og oppdateres. Jeg får ikke lenger batteriets ladestatus. Kan heller ikke programmere ladetider.
Sjekke rlinkstore. Her står det at abonnementet er utløpt, men det står og at kjøp ikke er mulig.
Har også prøvd å fornye abonnementet fra bilen, uten å lykkes.
Har vært i kontakt med forhandler. De hadde og hatt problemer med dette. De mente at Renault hadde problemer med sine nettsider.
Er det noen her som har noen tips?
Som har prøvd å fornye abonnementet nå nylig, og lykkes med det?
#11
Zoe / Sv: Tom Tom updatefor R-Link to install before April 2019
tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:08
Thanks for the tip.
Updated R-Link in my car now.
#12
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
torsdag 18. oktober 2018, klokken 21:08
Fikk samme respons enten jeg trykket på knappen på rattet, eller sa Ok Google.
Men skal prøve å trykke på mikrofonen.

Takk for enda et tips
#13
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
torsdag 18. oktober 2018, klokken 20:00
Ok. Så stemmestyringen er ikke 100%?
Da jeg sa "Ok,Google", fikk jeg en melding om at jeg måtte trykke på varsel når det var trygt. Så mottok den ikke mer av mine kommandoer.
Skjønte ikke hva jeg skulle trykke på
#14
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
torsdag 18. oktober 2018, klokken 18:30
Installerte Android Auto på mobilen nå. Koblet den til R-Link med USB-kabel, og det ser ut til å fungere. Android Auto dukket opp på skjermen i bilen. Stemmestyringen fikk jeg ikke til. Fikk beskjed om at jeg måtte trykke på et varsel når det var trygt. Hadde ikke tid til å undersøke nærmere.
Noen som kjenner til dette?

Var ikke nødvendig å aktivere det via ODB.
Jeg har softwareversjon 11.343 i bilen.
#15
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
torsdag 18. oktober 2018, klokken 16:15
Aaaah da skal jeg få gjort det.
Takk for tipset.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA