Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trapper

#1
Jeg har fått byttet ombordladeren (230VAC) på min 2019 modell, da den feilet sporadisk fram til den ikke lenger fungerte. DC lading fungerte, da ombordladeren kun benyttes for 230 volt. Det ble først forsøkt å oppdatere programvaren for lading, det fungerte ikke.
#2
i-Pace / Sv: SIM kort støttes ikke
lørdag 08. januar 2022, klokken 12:56
Pin er ikke påkrevd
#3
i-Pace / Sv: Feil på 12v batteri
onsdag 05. januar 2022, klokken 20:35
Har aldri hatt problemer med 12V batteriet (2019 modell) og har ofte sett høye spenninger på det, i øyeblikket 16,4V.
#4
i-Pace / Sv: Brukt i-Pace
torsdag 16. desember 2021, klokken 15:09
Incontrol abonnement er inkludert for de 3 første årene, deretter må det betales. Gjelder kjøretøysporing og remote control.

Eget SIM-kort gir også tilgang til Here/Google maps satelittbilder med sanntid trafikkinformasjon.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken elbil er bedst om vinteren?
mandag 13. desember 2021, klokken 21:27
Min erfaring i I-Pace er at det er mindre kald trekk når Smart Klima er slått av når jeg kjører alene i bilen.
#6
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
tirsdag 30. november 2021, klokken 15:08
Ja, det er ventilasjon i begge setene med kulde i tillegg til varme, og begge hjulene lar meg velge trinn 1 til 3 både for kaldt og varmt. I tillegg vises blått eller rødt sete(r) i infotainment skjermen på øverste statuslinje når kulde/varme er aktiv.

Men,  dersom du mener manuell vifteinnstillig for klimaanlegget, så er det kun tilgjengelig for fører ved å dra hjulet opp på førersiden.
#7
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
tirsdag 30. november 2021, klokken 14:17
Jeg har en 2019 HSE (ikke launch edition) og begge seter framme har både varme/kjøling. Fungerer uten at  noen sitter i setet.
#8
i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
lørdag 21. september 2019, klokken 09:26
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på fredag 20. september 2019, klokken 22:17
Sitat fra: Trapper på fredag 20. september 2019, klokken 16:08
Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.
Vet du hvilken versjon av telematikkmodulen du har? InternettetTM sier at løsningen på svarte skjermer er telematikkversjon 16.2.
Nei, telematikkinformasjonen vises ikke. H228 + et par andre ble utført for 1,5 mnd. siden og etter det vises ikke versjonsnummeret.
#9
i-Pace / Sv: InControl 19B SOTA incoming!
fredag 20. september 2019, klokken 16:08
Har hatt 19B siden i går og nå er alle ikoner/informasjon tilstede i flisene "Min EV", "Økodata" og "Kjøretøyinnstilling". Fikk svart infotainment- og klimaskjerm de første ca. 5 minuttene etter oppstart ved retur fra jobb i dag, tror det har med at USB-minnepinne med musikk var valgt som kilde for media. Oppstart etter tur innom butikken etter å ha skiftet kilde til DAB gikk i hvert fall som normalt. Nå husker bilen hvilken låt som ble spilt siste kjøretur. Men, svart skjerm en god periode etter oppstart er ikke bra.
#10
i-Pace / Sv: SOTA på plass
søndag 08. september 2019, klokken 20:48
Hadde 18D fra utlevering av bil i februar og oppdaterte til 19A forrige uke. Min erfaring er:

- Menyvalgene "Min EV", "Øko-data" og "Prekondisjonering (husker ikke helt hva denne heter...)" mister abolutt alle ikoner og informasjon når jeg starter bilen om morgenen, ved retur hjem etter endt arbeidsdag er som oftest alt på plass igjen.
- Ryggekameraet oppleves som noe bedre, men har sporadisk hikke som på 18D, dvs. at det ved enkelte anledninger ikke er aktivt ved oppstart av bil og kun oppstartsskjerm vises.
- Ryggesensorlydnivå er på full pupp ved oppstart - bilen burde vært levert med hørselvern, når bilen har bootet opp går lyden ned til brukerinnstilt nivå. 18D og 19A - samme problem.
- Infotainment skjerm har så langt ikke gått i svart på 19A. På 18D har det skjedd 2 ganger (kom tilbake etter 5-10 minutter).
- Telematics versjonen vises ikke lenger. Den var 14.2. Bilen har fått H228 og et par andre oppdateringer, men hvilke moduler dette omfatter aner jeg ikke.
- Jeg benytter ikke creep og har bilen stilt inn på lav regen, og dette bli beholdt mellom oppstartene.

Bruker ikke wifi. Nedlasting av 19A tok kun 15-20 minutter, og jeg har mer enn nok at data på SIM-kortet.

Ved utlevering av bil anbefalte selger å ikke legge inn brukerprofil(er). Har ikke hatt problemer med at app faller ut.
#11
i-Pace / Sv: SIM kort støttes ikke
onsdag 24. april 2019, klokken 19:18
Har du sjekket at SIM-kortet fungerer i en annen enhet (mobil, nettbrett, eller lignende)?
Hvis det gjør det kan det være feil på SIM-kortleseren i bilen.
#12
Snittforbruk med tilhenger - til og fra påskefjellet.

Henger med last:   590 kg
Høydeforskjell:    843 m
Avstand:           174 km (én vei)
Snitthastighet:    68 km/t
Kjøreforhold:      Tørr vei
Vind:              Nei 
Dekk/hjul:         Vinter/18"
Prekondisjonering: Nei
Kjøremodus:        Comfort
---------------------------------------------------
Snittforbruk
   - tur (temp. 9°C):       36,25 kWh/100 km
   - retur (temp. 12-21°C): 23,30 kWh/100 km

En kommentar til å kjøre med tilhenger bak I-Pace: kulevektbegrensning på 45 kg gjorde at lasten måtte plasseres mer sentrert på henger enn det jeg har vært vant til tidligere. Jeg ble overasket over hvor høy kulevekten ble med lasten plassert helt fram på hengeren, ca. 120 kg!
#13
i-Pace / Sv: Nødkjørefeltassistanse og LKA
torsdag 18. april 2019, klokken 16:39
Det slår inn før jeg er i grøfta med høyre hjul. Vibrering kommer et stykke før den hvite linja, overstyring når det er tett på den hvite linja.
#14
i-Pace / Sv: Nødkjørefeltassistanse og LKA
torsdag 18. april 2019, klokken 11:12
Vi får bare konkludere med at det er forskjeller på bilene, sannsynligvis pga. software versjon.

Min bil oppfører seg sannsynligvis som Hjertis og RayBombs. Dvs. at knappen "II" til høyre på rattet slår av og på veikantregistrering. Trykker jeg på denne knappen uten at Adaptiv Cruise Control er aktiv lyser den orange, og veikantregistrering aktiveres. Vel og bra, da får jeg et varsel med vibrering når jeg kjører mot en side av kjørefeltet. Men, uansett slår Nødkjørefeltassistanse (hardt og brutalt) inn når det går for langt ut til siden. Den eneste måten å deaktivere Nødkjørefeltassistansen er å gå inn i menyen med rullehjulet på venstre side av rattet og fjerne avhukingen for dette valget. Da synes jeg det er greit å kjøre uten at "II" er aktivert også, hater vibrering og motstyring på smale veier.
#15
i-Pace / Sv: Nødkjørefeltassistanse og LKA
søndag 07. april 2019, klokken 17:39
Ikke for min del, verken i park eller i fart.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA