Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Roy Aasen

#1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
I går kl. 19:31
Det har du rett i. Ser det blei en del "smør på flesk" der.👋
#2
Tesla / Sv: Tesla aksjer
I går kl. 18:51
Tesla bør vel snart komme med litt mer moderne modeller kanskje? Begynner t bli gamle greier de serverer etterhvert. Hva med en mindre hatchback til max 350 tusen?.
I tillegg ett mer moderne design enn det som er på markedet idag hadde kanskje ikke skadet.
Med den tullingen som nå styrer butikken så ser ikke ut til at det stort å vente på.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Prisutvikling på elbiler fremover
tirsdag 16. april 2024, klokken 21:00
I Tyskland finnes det ingen som helt grunn til å kjøpe elbil. Bilene er dyrere i innkjøp. Ladepriser begynner å bli hinsides. Når kostnaden på langtur blir 18 - 19 kr pr mil (og tildels betydelig høyere) så frister det selvsagt ikke. I tillegg krangle med lading og ladere som ikke virker.
Har bileier solpaneler og hjemmelading og kjører bare "rundt huset" så er det adskillig bedre. Unten solpaneler på taket, så ligger en i beste fall på rundt 3.75 kr kilowatten.
Forutsetter det slik så dør elbilene ut i Europa, før det er kommet riktig i gang.

Den som lever får se👋

#4
Tang EV600 / Sv: Bagasjematte?
søndag 14. april 2024, klokken 21:50
#5
Tang EV600 / Sv: Bagasjematte?
søndag 14. april 2024, klokken 20:30
Kan også sjekke Aliexpress. Fant skvettlapper der til vår ID7 til en billig penge.

Bagasjeromsmatter finnes til forskjellige modeller, men frakten blir litt kostbar såvidt jeg kunne se.
#6
Er ikke helt sikre på hvordan Ionity planlegger. Ingen ladere mellom Namsskogan og Ulvsvåg for eksempel..

Derimot 12 ladere på Kirkenær og 12 på Magnor🙄.
Er jo en sjeldenhet å se mer enn en ladende bil på de lokasjonene. Kjører ofte forbi der og det er like dødt uansett.
#7
Elbiler i media / Sv: Elektriske busser - fungerer det egentlig?
lørdag 06. april 2024, klokken 15:00
Vil ikke tro at noen politikere eller andre, har interesse av å eskalere dette.

Er altfor mye penger og politikk ute og går 👋
#8
Nja...
6x300kw og 2x50kw Rena.
2x50kw Evenstad.
2x200 og 2x180 Koppang.
6x209 og 2x150 Shell Koppang.
2x50kw Hanestad.
6x200 og 4x150 Shell Alvdal.
4x360, 8x200 og 4x180 Extra Alvdal.
36 x Tesla ved Extra Alvdal.
6x Ionity Cirkle K Alvdal.
12 x 50 til 200kw Tynset
2x50kw Kvikne.
Og tar vi med Berkåk (E6) 43x150kw og mer.
Og Elverum 85 x (noen få 50kw)
Så er det da ikke helt ødeland.

Men når folk ikke kan planlegge så...
#9
Ser vel ikke problemet.
Den som trodde at det skulle være mye å spare "i all evighet" tok skikkelig feil. Har vært klart lenge at staten ikke kan fortsette å tape skatteinntekter på grunn av subsidier av elbiler.

Jeg vil tro at neste år kommer fulle avgifter (moms) i tillegg. Fulle bomavgifter kommer garantert, men kan kanskje ta ett år eller to lengre.
Da er det billig strøm for de som kan lade hjemme som er eneste trøsten. Har en ikke billig hjemmelading finnes det ingen      (økonomisk) grunn til å kjøpe elektrisk drevet kjøretøy.
#10
ID.4 / Sv: Feil/Mangler
onsdag 20. mars 2024, klokken 17:42
Det er tydeligvis stor spredning på antal feil som oppstår.

Hvorfor er vel noe man aldri vil få svar på.
Vissen kvalitetssikring eller er det loven om tings iboende faenskap 🙂?
#11
ID.4 / Sv: Feil/Mangler
onsdag 20. mars 2024, klokken 10:17
Jeg kjøper glatt VW hvilken dag som helst.
Hadde selv 1.Max kjørt over 80000km på to år. Eneste feil var ett "klapperstag", ett dørhåndtak måtte byttes samt hjulstilling måtte justeres, i den forbindelse mye dekk. Alt fikset på garantien.
Kommer kanskje an på forhandleren hvor mye styr det blir.
Hadde også en Enyaq ett halvt år...byttet til Id.7. Regner med betydelig mindre styr med den👋
#12
I Tyskland var det også gått ut men en melding om prisstigning på 2000€.
Denne meldingen ble reversert i dag. Altså de ble det ingen kostnadsøkning.
Hvorfor er ukjent.
#13
Skoda ENYAQ / Sv: Ingen frunk?
lørdag 16. mars 2024, klokken 10:33
Helt frivillig med gassfjær. Blir noe enklere enn å løfte panseret og sett under støtten "manuelt".
#14
ID. 7 / Sv: ID.7 lansering
mandag 11. mars 2024, klokken 18:48
Aaahja...så ikke GTX'n🙂.

Skal vi tippe på 610 tusen? 👋
#15
ID. 7 / Sv: ID.7 lansering
mandag 11. mars 2024, klokken 18:17
Versågod:

https://albjerk.no/volkswagen/kampanjer/id-7/

579000 med alt utenom glasstak og luftseter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA