Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - mohpet

Sider: [1] 2 3 ... 38
1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Nicometer i Nye Think
« på: Tirsdag 09. Februar 2021, klokken 17:40 »
Muligens litt off det du spør om, mitt Zebra batteri tok jo kvelden høsten 2017. Jeg kom den gangen over en Enerdel Li Think delebil med flere feil som gjorde at den verken ladet eller startet. Jeg overtok den og fikk satt batteriet over i min, og det viste seg at dette var et full funksjonelt batteri, uten ødelagte eller svake celler, til tross for at bilen hadde stått ute på tunet i 12-15 mnd på det tidspunktet. Heldigvis var den ikke fulladet, lå på ca 60% som vel er ideelt ved langtidslagring. Nå, mer enn tre år senere går fremdeles bilen 16 mil ved pen kjøring sommer/høst. Bilen har gått nesten 110' og Li batteriet nesten 100'. Så for min del virker Enerdel batteriet utrolig solid bygget.

2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Baksete-kit til Think
« på: Torsdag 05. November 2020, klokken 21:47 »
Jeg _tror_ det er alle 2011 modellene, evt alle fra en viss dato i slutten av 2010/begynnelsen av 2011. Min 4-seter skulle bli levert i feb 2011, men ble utsatt, deretter kansellert i april grunnet konkurs som R&S så komme. Så jeg fikk tak i en av de aller siste, fra annen forhandler, fikk min i mai 2011. Det var noe som ble gjort med stivhet bak under bilen, ikke sikker på hva, og de ble da klargjort for sete bak. Man ser det på stripene på c-postene bak, for setebelter.

3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Mistet bremser i regnvær
« på: Mandag 12. Oktober 2020, klokken 23:33 »
Bilen er nå fraktet til elbilmek. Men jeg skulle gjerne visst om det var et sted å henvende seg hvis det skulle vise seg å være fabrikasjonsfeil..
Hei, dette var nytt for meg. Men om det er fabrikasjonsfeil eller ikke, alt av Think er jo konkurs så det hjelper lite. Mulig noen kan kommentere på denne feilen her. Når jeg leser artikkelen så gjelder jo dette bilene før denne siste modellen, før 2008.

4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte til Type2 ladeinntak på City
« på: Fredag 28. August 2020, klokken 10:29 »
Det er jo selvsagt alternativet, men det gir deg jo ikke tilgang til ladebokser med fast kabel
Nei stemmer, men det finnes kanskje en type 2 hun-hun overgang? Når jeg lader eksternt så har jeg bare kommet over der jeg plugger inn i ladestasjoner.

5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Bytte til Type2 ladeinntak på City
« på: Fredag 28. August 2020, klokken 08:03 »
Nei, men jeg har laget meg en Think til type 2 ladekabel, for å kunne bruke på offentlige ladeplasser. Mode 3 virker helt strålende på bilen. Jeg vil anta at å lage en slik kabel er enklere enn å bytte inntaket på bilen? Eneste er å finne en slik Think plugg.

6
Elbilen i Samfunnet / Sv: EL-bil og "gjelder ikke el-motorvogn".
« på: Fredag 07. August 2020, klokken 22:49 »


...
... innunder motorvogn så inngår jo også moped og MC.
...
Tenker jeg feil?

Ei vogn har vel meir enn 2 hjul?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
https://no.wikipedia.org/wiki/Motorvogn_(kj%C3%B8ret%C3%B8y)

8
Elbilen i Samfunnet / Sv: EL-bil og "gjelder ikke el-motorvogn".
« på: Fredag 07. August 2020, klokken 13:03 »
Utfordringen i det logiske er at det står "EL motorvogn", og innunder motorvogn så inngår jo også moped og MC. Så det står jo da, tenker jeg, at i denne perioden 7-9 så har alt av EL ikke lov til å kjøre der. Det gjelder jo da forsåvidt også EL taxi, som det vel finnes noen av nå.

Tenker jeg feil?

Det er et poeng det der at kategorien med EL er ulovlig på det tidspunktet, men for MC (og taxi) så har de egne kategorier så det vil fremdeles være lov for dem.

9
Elbilen i Samfunnet / Sv: EL-bil og "gjelder ikke el-motorvogn".
« på: Fredag 07. August 2020, klokken 09:16 »
Hei, ref diskusjon over.
Vil en elektrisk MC ha lov til å kjøre innover på E18 i kollektivfelt, også mellom kl 7-9, til tross for at EL-kjøretøy ikke har lov (ref underskilt)? En bensin MC har jo denne tillatelsen.

10
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Girspake låst?
« på: Onsdag 10. Juni 2020, klokken 12:31 »
Kun en bryter. Den er justerbar.
Se: https://www.evmonitor.info/2018/05/brake-light-switch-on-think-city.html
Hei ja, jeg fikk skiftet den bryteren igår, har kjørt endel etter det og lysene har holdt seg rolige. Så antar at dette løste utfordringen  :+1:  :)

11
Hello together,

I registered in this forum hoping to draw from your experience on charging cables for the Think City.

Do you know where I could order a Type 2 for Mode 3 cable?
Unfortunately, DEFA does not seem to have some left (https://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/ladekabel-think). Also, I struggle a bit to navigate on Norwegian websites :)

I'm thankful for any hint and highly appreciate your help!

Best from Germany
Janik
Hi,
I made this cable myself, for my car.

1) I ordered the type2 plug here:
https://www.jpson.com/product/x_p1042.html

2) Then I got hold of a second-hand Think charging plug with the grey cable, from this market place (you will need to look a bit around to find one I suppose, or buy a dead charging box and use the plug and cable):
https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.90&filters=&q=Think

3) Then I used available info to produce the mode3 cable:
https://elbilforum.no/index.php?topic=41877.0

12
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Girspake låst?
« på: Lørdag 06. Juni 2020, klokken 22:21 »
Girspaken er koblet til bryteren på bremsepedalen, jeg måtte bytte den på min da jeg hadde samme problem.
Min var også sånn at feilen kom og gikk.
Forøvrig kan du vippe opp dekselet rundt girspaken, der er det en gul hendel for manuell nødutløsning av girspaken.
Men, bremselysene virker, så da virker vel den bryteren også? Eller er det flere brytere?

13
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Girspake låst?
« på: Lørdag 06. Juni 2020, klokken 21:40 »
Takk for info, idag skjedde det igjen to ganger. Ene gangen da jeg kjørte, men da jeg parkerte hjemme startet og kjørte bilen greit igjen uten at lysene kom på. Andre gangen låste giret seg en gang, men da jeg prøvde å starte på nytt gikk det. Utfordringen med slike feil er jo at de kommer og går, så det er jo vanskelig å feilsøke.

14
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Mitt zebra batteri feil
« på: Fredag 29. Mai 2020, klokken 22:58 »
Om bilen er ny nok ville jeg ha forsøkt å finne en delebil med Li batteri, eller et Enerdel Li batteri i seg selv. Vær aktiv mot huggerne, jeg kom over et da jeg holdt på for to tre år siden. Kom også over noen i utlandet. Det å gå for et brukt Zebra blir bare å gå gjennom det samme igjen, tenker jeg. Det vil jo ryke det også. Lykke til!

15
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Girspake låst?
« på: Torsdag 28. Mai 2020, klokken 20:30 »
Idag skjedde det noe som jeg aldri har opplevd tidligere. Kjørte, så begynte plutselig ABS og ESP lampene å lyse oransje samtidig. Dum som jeg var stoppet jeg bilen, slo av tenningen, i håp om at lysene ikke skulle starte å lyse igjen. Det stemte jo ikke, og når jeg da skulle sette giret ut av P så fikk jeg ikke inn knappen på siden, så fikk ikke kjørt. Litt fortvilet tok jeg av tenningen, og prøvde igjen noen ganger. Ventet litt mellom hver gang jeg slo av, før jeg slo på. Enkelte ganger startet bilen uten at de to lampene kom på. Men giret var likevel låst i P. Googlet litt og kom inn på en sak her på forumet, om mulig bremsekontakt som hadde løs kontakt. Gikk ut av bilen, det samme gjorde passasjer, for å se om bremselyset kom på når jeg presset pedalen.  Det gjorde det. Vi satt oss inn, og da virket det! Hva dette skyldes vet jeg ikke, og hva som løste det vet jeg heller ikke. Har noen opplevd noe slikt?

Sider: [1] 2 3 ... 38