Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hxax

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Møller evner ikke å skifte batteri selv
mandag 10. desember 2018, klokken 18:47
Bilen vår står også innesperret i en såkalt "elbilkarantene". Det er iaf det som står på skiltene på inngjerdinga rundt bilen. Selve synet er verdt et bilde i seg selv. Møller sier feilmeldingen betyr at det er lekkasje i batteriet, hvilket betyr at fabrikken skal sende en kar fra Tyskland for å skifte. Jeg antar at Audi/VAG sentralt er redd for erstatningskrav i tilfelle ting eksploderer og brenner ned. Aner ikke. Men inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett en slik inngjerda bil er: Ikke borti! Fare! Egentlig veldig komisk i grunnen.

Jeg tviler ikke på at Møller gjør rett her som importør, de følger garantert det som står i verkstedmanualen. Oppfølginga etter det inntrufne fra Møller har også vært god.

Men om Audi/VAG selger biler med en slik potensiell fare knyttet til det som for de aller fleste av kjøperne er selve grunnen til at de nettopp valgte denne bilen (elkraft lagret i batteri), får de ta konsekvensene av det. Dersom de selv mener de løper en risiko med å slippe ut slike kjøretøy (siden bare fabrikkens folk kan håndtere problemet), blir det regelrett for dumt om det skal gå utover kjøper.

Dessuten må jeg innrømme at jeg synes argumentet er fatalt. Det er tross alt ikke såkalt "rakettforskning" vi prater om. Per i dag seiler skip i diverse størrelser rundt her til lands med tilsvarende teknologi. Bygget og utrustet her. Hva med litt kursing av staben om man velger å selge slikt?

Altså -> Hvorfor skal jeg ta smellen?
#2
Plugg-inn hybrider / Møller evner ikke å skifte batteri selv
mandag 10. desember 2018, klokken 15:53
Jeg kjøpte en Audi A3 Etron 2015-modell i juni i år. Hadde da 43000km på telleren. 6000 km og tre måneder senere opplever den batterihavari. Det var i begynnelsen av oktober. Etter at bilen nå har stått over 2 måneder hos Møller i påvente av at folk skal komme fra fabrikken for å skifte, prøver jeg nå å heve kjøpet. Møller kan heller ikke garantere at jeg har bilen tilbake før jul. I tillegg har jeg opplevd at Møller avviser feil på MMI Connect (som stadig ikke fungerer) som brukerfeil, noe de også ville at jeg skulle betale timen for, og at ladekladden gikk fra hverandre da jeg skulle skifte den ene kabellenden til industrikontakt. (Kontaktene satt bom fast, plasten ga etter i begge ender. Sikkert eiret fast pga fukt.)

Altså-> Møller har ikke lov til/mangler kunnskap til å skifte batteriet selv i følge verkstedmanualen, de trenger folk fra fabrikken til å gjøre det. Har nå ventet over to måneder på en løsning.

Hvor god er saken min? Vurderer å gå til media siden jeg mener saken er horribel/latterlig og det at årsaken til at bilen ikke har blitt reparert for lenge siden er patetisk. Nytt batteri var visstnok hentet inn uken etter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA