Bilen vår står også innesperret i en såkalt "elbilkarantene". Det er iaf det som står på skiltene på inngjerdinga rundt bilen. Selve synet er verdt et bilde i seg selv. Møller sier feilmeldingen betyr at det er lekkasje i batteriet, hvilket betyr at fabrikken skal sende en kar fra Tyskland for å skifte. Jeg antar at Audi/VAG sentralt er redd for erstatningskrav i tilfelle ting eksploderer og brenner ned. Aner ikke. Men inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett en slik inngjerda bil er: Ikke borti! Fare! Egentlig veldig komisk i grunnen.
Jeg tviler ikke på at Møller gjør rett her som importør, de følger garantert det som står i verkstedmanualen. Oppfølginga etter det inntrufne fra Møller har også vært god.
Men om Audi/VAG selger biler med en slik potensiell fare knyttet til det som for de aller fleste av kjøperne er selve grunnen til at de nettopp valgte denne bilen (elkraft lagret i batteri), får de ta konsekvensene av det. Dersom de selv mener de løper en risiko med å slippe ut slike kjøretøy (siden bare fabrikkens folk kan håndtere problemet), blir det regelrett for dumt om det skal gå utover kjøper.
Dessuten må jeg innrømme at jeg synes argumentet er fatalt. Det er tross alt ikke såkalt "rakettforskning" vi prater om. Per i dag seiler skip i diverse størrelser rundt her til lands med tilsvarende teknologi. Bygget og utrustet her. Hva med litt kursing av staben om man velger å selge slikt?
Altså -> Hvorfor skal jeg ta smellen?
Jeg tviler ikke på at Møller gjør rett her som importør, de følger garantert det som står i verkstedmanualen. Oppfølginga etter det inntrufne fra Møller har også vært god.
Men om Audi/VAG selger biler med en slik potensiell fare knyttet til det som for de aller fleste av kjøperne er selve grunnen til at de nettopp valgte denne bilen (elkraft lagret i batteri), får de ta konsekvensene av det. Dersom de selv mener de løper en risiko med å slippe ut slike kjøretøy (siden bare fabrikkens folk kan håndtere problemet), blir det regelrett for dumt om det skal gå utover kjøper.
Dessuten må jeg innrømme at jeg synes argumentet er fatalt. Det er tross alt ikke såkalt "rakettforskning" vi prater om. Per i dag seiler skip i diverse størrelser rundt her til lands med tilsvarende teknologi. Bygget og utrustet her. Hva med litt kursing av staben om man velger å selge slikt?
Altså -> Hvorfor skal jeg ta smellen?