Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - nyogusikker

Sider: [1] 2
1
e-Golf / Sv: Møller har ødelagt bruktmarkedet for e-Golf reg før Deres kampanje
« på: onsdag 27. november 2019, klokken 20:41 »
Hvem og hvor selger til 260k?
[/quote]

Gumpens auto (vw skien/bamle?) har black week til 269 000 nå

2
e-Golf / Sv: Gjenkommende ladeproblemer e-golf 2015 - mulig å ordne eller heve kjøpet?
« på: tirsdag 22. oktober 2019, klokken 21:43 »
Aldri opplevd lignende på min 2016-modell. Som det fremgår av forbrukerkjøpsloven § 30 har ikke selger "rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel". Derav har du fullt krav på heving av kjøpet, noe som ikke burde medføre store problemer.

Du glemmer en setning i loven, har ikke lovdata oppe, men den er noe alla; så lenge det ikke blir urimelige kostnader for selger. Dvs, at en selger tar i retur en bil til antagelig noen hundre tusen, er en urimelig kostnad for selger.

MEN! jeg har selv hatt mange mandagsting, og hadde utvilsomt krevd heving av kjøp om det er slik at du stadig ikke har fått rettet feilen enda.

Jeg merker selv at det letteste er å legge frem saken og dokumentasjonen, og henvise til forbrukerkjøpsloven.
Er selger vrang, så ikke nøl med å henvise til forbrukerråde, eller melde inn sak.

3
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 11:47 »
Toyota auris kombi. Er jo en «safe» bil sånn sett.

4
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 11:40 »
Hehe, jeg vet. Derfor jeg må ha noen gode prute argumenter!
Jeg er avhengig av bil daglig, og kan heller ikke sitte med to lån 🤷🏻‍♀️

5
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 11:20 »
Jeg følger litt med på finn og ioniq, og mange biler bruker lang tid på salg. Vil tro du kan få en bra bil til 180000-190000.

Ikke kjøp for prisen på finn i hvertfal. Det er jo bare å ta kontakt og si at du kommer og henter for 10000-30000 mindre. Så får du nok napp snart.

Ja jeg vet det kan være «så lett» med private, men jeg har en bil jeg også må bli kvitt. Som jeg har restlån på, så tenkte det letteste var å bytte den inn når jeg en ny hos forhandler.

6
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 11:18 »
Jeg søker på 2016-2018 ca. De aktuelle bilene i 229-250 k var 2017/2018 mod. Km 26000-43000.

Når jeg har tatt regnestykket som vist over her vil disse bilene ligge på mellom 5,33/km-9.03 😳

Desverre er budsjettet stramt og jeg har ikke råd til ny ny bil :(

7
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 00:46 »
Du kan bruke kampanjeprisene som nå ligger ute og regne ut kostnad per kilometer ved å ta utgangspunkt i 200.000 km levetid. Dersom bruktbilen gir høyere gjenstående kostnad per km enn nybil så forsøker bruktbilselgeren å selge til for høy pris. Du kan også bruke overgangen til ny modell som argument.

Hvordan gjør jeg det? Mulig jeg ikke skjønte hva du mente...

8
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
« på: søndag 08. september 2019, klokken 00:40 »
Km stand? Prisforlangende?

Jeg ser på flere, men ca 229-259 000, mellom 20-50 000km.

9
Hyundai Ioniq / Prute argumenter
« på: lørdag 07. september 2019, klokken 00:27 »
Vurderer å kjøre ett stykke for å sjekke ut en ioniq, egentlig rett over mitt budsjett, men den har alle mine krav😂

Dårlig på pruting/dealing; hva er de beste prute argumentene om dagen?

Er en norsk 2017 mod, sknn\ teknikk  om det har noe å si🤷🏻‍♀️

10
Hyundai Ioniq / Sv: Fått et tilbud på ny Ioniq, Er dette et godt tilbud?
« på: lørdag 07. september 2019, klokken 00:18 »
Jeg har leita mye på ioniqen og ser at BNH driver med import. Husker ikke om det er svensk eller nederlandske de har, men de jeg har sett på har jeg funnet ut er import, og det er ikke info i annonsene.

 Vurderte også 269k tilbudet, Men trur jeg heller velger en bruk 2016-2018 som er norsk med teknikk og skinn +

Rett å slett fordi jeg er redd for verdifallet nå.2020 er jo elbilåret!

11
e-Golf / Golf 85kw - Hvor ofte lader dere
« på: søndag 04. august 2019, klokken 22:29 »
En 85kw golf skal vel teoretisk gå 190 km +/-, hvor langt går deres ca og hvor ofte lader dere?

Kjører dere mye 80+ sone, by eller både og?

Lader dere når dere kommer til reservetanken, eller uansett hvor mye som er igjen?

12
e-Golf / Sv: Import vs norsk
« på: torsdag 18. juli 2019, klokken 20:18 »
Takk for svar! :)

Er en privat som selger, men jeg trur jeg rett å slett dropper og velger norsk bil, så er jeg sikker :)

13
e-Golf / Import vs norsk
« på: tirsdag 16. juli 2019, klokken 21:18 »
Jeg har funnet en egolf med alt jeg trenger og riktig farge ++ men nå fikker jeg ut at den er import.

Noen som vet hvordan garantien til VW er på import?

Er det styr unna eller ok?
Virker som den har alt den norske har.

Er 2016 mod om det har noe å si :)

14
Leste noe om det på dinside, bla så får elbiler skader som kanskej ikke ser store ut, men en skade på batteripakke eller ledninger gjør at de må bytte hele elsystemet og batteripakkene på bilene.
Når bilen kanskje koster 150-160-170 000 og batteripakka koster 70 000 + så velger forsikringen å vrake de. Da det er billigere for forsikringen.

Derfor vil det også bli dyrere forsikring da "småskader" på en elbil gjerne blir veldig dyrt, kontra en fosilbil som man kanskje bare ka bytte noen skjermer ol "ytre kosmetisk" på.

Leste også at elbiler krasjet oftere, da de har større moment og folk mister lettere kontroll over bilen. :o

15
e-Golf / Sv: Hvordan se batterikapasitet egolf?
« på: onsdag 19. juni 2019, klokken 19:28 »
tåpelige greier  :-1:


Sider: [1] 2