Så Premium handler mest om markedsføring. De ønsker å innbille kjøper at han tilhører en eksklusiv gruppe ved å betale mer for samme bilen. Min forrige bil var en Audi. Nå kjører jeg Skoda. Forskjellen er at på Skoda var alt utstyret på plass, mens på Audi måtte jeg krysse av på en uendelig lang liste først. Den største forskjellen i bruk var at på Audi måtte jeg bruke mobilitetsgarantien og taue inn bilen en del ganger. På Skoda fyller jeg bare drivstoff og spylervæske.
Ser nå på ID.4, Enyaq og Q4. Bilen passer bra i størrelse. Det eneste må ha er firhjulstrekk. For Enyaq iV80x er det bare å velge farge og krysse av for hengerfeste. For ID4. er det en del ferdigkonfigurerte modeller å velge mellom. Mens for Premium Q4 starter du på en ikke-Premium bil og krysser av på den uendelig lange lista.
Er det ikke rart at de lanserte en versjon av Audi e-tron uten varme i forsetene. Jeg har hatt en del biler i årenes løp. Men uten varme i forsetene kan jeg ikke huske. Må kanskje opp på Premium for å det til?
Vel før elbilene kom så var skoda som regel en generasjon bak audi, altså når begge kom med ny modell så hadde skoda som regel gamle versjon av motor samt infotainment og audi fikk det nyeste og mest moderne.
Men ja jeg tipper hvis det hadde vært lov så hadde nok audi solgt biler uten side speil og

Fordelen med audi at man kan skreddersy bilen slik man sjøl vil i motsetning til id4 hvor du må kjøpe pakker for å få ting man vil ha som ryggekamera, litt snodig at skoda har lagt seg i midten nå, hadde nesten forventet at skoda fikk ferdig pakkene og id4 kunne skreddersys litt.
Folk driver å klager på at alle tesla er så like, få valg av farger og 2 valg av interiør, hos bmw kan man vel til og med bestille spesial lakk hvis man ikke vil ha de som er tilgjengelig