Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Duefar

#1
Det var visst flere som tenkte at den Ioniqen til 279k var et bra kjøp, der var den solgt. De fleste andre tilsvarende ligger en del høyere, rundt 300k.
#2
Sitat fra: Zimon på fredag 25. mai 2018, klokken 14:53
Om du går for Ioniq så er det ganske lang ventetid på nybil 6-9mnd ca, men du får dem på finn.no som ofte parallell import, men sørg da for at den ikke er overpriset + at det er varmepumpe på den, den blir gull verdt på vinterstid.

Har gjort litt research og ser at Ioniq seiler opp som et lovende alternativ. Skal få prøvekjørt den snarlig. Har ikke anledning til å vente i 6-9 mnd, så det må bli via finn.no i så fall. Hva ligger i overpriset? Ser dette rimelig ut, for eksempel? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121090203
#3
Hei godtfolk,

Vi er i tenkeboksen for kjøp av vår første bil, og ønsker litt input fra mer erfarne elbilister før vi treffer et endelig valg. Vi er en familie på fire med to barn på 2 og 4 år. Daglig pendling til jobb (Skedsmo til Oslo) er ca 5 mil tur-retur, dertil kommer helgeutflukter på gjennomsnittlig 4 mil og fire-fem turer i året til hytta i Nord-Gudbrandsdalen (37 mil unna). Det skulle bli rundt 18k km i året pluss minus.

Vi liker Leafen, har vært og testet den nye utgaven. Likte bilen godt, ikke minst bagasjerommet (435 liter), men vurderer også å spare 100k på å kjøpe en brukt 30kwh-variant, som vi også har prøvekjørt og vært fornøyd med. Imidlertid har jeg inntrykk av at disse nå selges for nær samme pris som de ble solgt for på grunn av høy etterspørsel (se http://www.side3.no/motor/brukte-elbiler-selges-til-nesten-full-pris/3423385678.html). Sånn sett sparer vi kanskje lite på å kjøpe brukt, og gjør klokere i å spytte inn litt mer for nye Leaf? Hvordan tror dere verditapet de neste to-tre årene vil være for nye Leaf vs 2016-2017-utgaver?

Jeg sikler litt på brukt Tesla også, men da må vi betydelig opp i pris og det er kanskje overkill når det kun er noen få ganger i året vi kommer til å kjøre virkelig langt... Når det gjelder disse lange hytteturene har vi også alltids anledning til å låne fossilbil via Nabobil eller liknende, særlig vinterstid for å unngå evt. rekkeviddeangst.

På forhånd takk for alle begrunnede råd!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA