Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HKH

#1
Nei, ingen smartapper, selv om man skulle trodd jeg hadde gjort det. Jeg har satt incontrol ladetid 00.00 - 23.45, men den har stått sånn lenge.
Som sagt så har jeg ennå ikke oppdaget at den har stoppet lading hjemme, hvor jeg lader med hjemmelader og 32A egen kurs, så det kan være at bilen har blitt mer følsom, men jeg likte den bedre da den ladet både med nødladere og på jobb.
#2
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 28. mai 2022, klokken 17:45
For å ta WattCat så gir den deg det bilen fikk fra fabrikken, og oppdateres ikke. Ikke wattcats's feil.
Takk, mindre forvirret.
#3
Sitat fra: Trapper på lørdag 28. mai 2022, klokken 17:24
Jeg har fått byttet ombordladeren (230VAC) på min 2019 modell, da den feilet sporadisk fram til den ikke lenger fungerte. DC lading fungerte, da ombordladeren kun benyttes for 230 volt. Det ble først forsøkt å oppdatere programvaren for lading, det fungerte ikke.
Takk, godt å høre at det kan være en kjent problemstilling. Det er så mange på nett som snakker om at de får bilen i retur fra verkstedet fordi den lader uten problemer når de tester den der. Jeg vil tro jeg har en sterk sak siden dette inntraff 3 steder samtidig.
Forøvrig så begynte bilen å lade nå og er inne i en god trend. Den har nå ladet i ca. 90 minutter, uten at jeg har gjort noe som har endret forutsetningene for lading. Sånn går dagene.

Jeg vil benytte sjansen til å nevne at dette er det eneste problemet jeg har hatt med bilen.
#4
Hei
Jeg har I-Pace 2019 siden februar 2019.
Lading har fungert fint frem til for ca. 3-4 uker siden.

Jeg sliter med lading fra 3 forskjellige steder med 3 forskjellige ladere, det eneste felles for ladestedene er bilen. Alle stedene fungerte fint frem til 3-4 uker siden.

Det startet på sted 1 med hjemmelader, bilen gikk etter en periode fra lading til 'Forbereder lading'. Når jeg trekker ut kontakten og setter den inn igjen, starter ladingen en kort periode (det varierer hvor lenge) før den faller tilbake til 'Forbereder lading. Det samme mønsteret har jeg de 2 andre stedene, hvor det er 2 forskjellige nødladere, som jeg har brukt tidligere på samme sted med samme kontakt uten utfordringer.
På ett av stedene fikk jeg i gang ladingen ved å bytte skjøteledning, men om det var tilfeldig vet jeg ikke. Hovedpoenget er at dette har fungert fint på alle stedene tidligere.
Sted 1 hjemmelader (jobb).
Sted 2 nødlader av merket 'Inferno'
Sted 3 nødlader av merket 'Juice booster'
Felles for alle stedene er at det er lading på lav effekt, den legger til ca. 2% i timen. Uten at jeg har sett noe sted at det er relevant.
Hjemmeladeren der jeg bor har fungert så langt, den har en 32A kurs.


Jeg har ikke forsøkt DC lading siden problemene startet.

Såvidt jeg vet har jeg samme sw versjoner som før problemet startet.
Jeg er litt forvirret av versjoner over sw, men dette er det jeg har.

Ifølge bilen:
Vehicle connectivity system 18.2
Battery energy control system: BP-AAE-BC-AC-BE

I følge Wattcat:
TCU software-versjon J8A2-70712-AS(14.2)
TCU config-versjon J7A3-70713-AS

Andre som har opplevd lignende? Jeg har ikke kontaktet verkstedet ennå, men jeg må gjøre det mandag, utfordringen nå er at jeg ikke får ladet der jeg er, så tips og triks tas i mot med takk.
#5
i-Pace / Sv: Tester og medieomtaler
torsdag 25. april 2019, klokken 14:27
Beklager hvis denne er delt tidligere, kul filming av bilen.
TheStraightPipes:

https://www.youtube.com/watch?v=uOZB0OUOPfA
#6
i-Pace / Sv: Bør jeg kjøpe i-Pace eller vente?
lørdag 13. april 2019, klokken 21:40
Oslo Larvik har mitt fobruk  de siste ukene ligget på 22-26. 2-4 i bilen. Hastighet 100-130 på speedometeret når ikke kø. Ut av Oslo til Asker på fredager er det en del kø, gass og brems. Jeg vil tro at med 130 på speedometeret kommer forbruket opp i rundt 29, men det blir spekulasjon. Snittfarta ender gjerne på 80- 90 i appen på disse turene. Poenget mitt er at jeg støtter at 29 høres høyt ut, og kjenner meg igjen i Tellus' tall. Jeg har forøvrig 18", målingene er med vinterdekk.
Forøvrig er min mening om I-Pace at den innfrir på rekkevidde, ankepunktet er ladehastighet, får de orden på den har de levert. 100Kw ladeeffekt 0 - 80 er drømmen, det er snittet som teller.
#7
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
lørdag 06. april 2019, klokken 20:29
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 04. april 2019, klokken 12:34
Det hevdes hardnakket at dette er en endt ladesyklus på en I-Pace i Østerrike for 2 uker siden på en Ionity-lader.
Om dette blir den endelige fasiten når den endelige softwaren kommer skal jeg ikke klage.
Jeg finner ut at den har hatt ca 118kw i snitthastighet fra ca 40% SOC til endt lading. Det er e-tron hastighet og trolig betydelig mer enn M3 har i dette intervallet.
Bilen ble levert 19.mars og ladestasjonen var liek ved Magna-fabrikken,men det skulle ikke bety noe siden det er bilen som bestemmer hva den kan ta imot og ikke laderen. Dvs både bil og lader må være enige om hastigheten.

[ You are not allowed to view this attachment ]
Rart ikke flere kommenterer denne? Er det fordi det er for godt til å være sant? Vi hadde vel fått sannhetsvitner om det stemte.
#8
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
lørdag 09. februar 2019, klokken 21:51
Luxtec sies å være ok, det får i hvert fall jeg håpe, siden min kommer med det om noen uker. Slitesterkt og holder fasongen
#9
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
lørdag 09. februar 2019, klokken 11:30
Ekte skinn da den har Driver Assist Pack, skinn er en forutsetning.
#10
i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
lørdag 09. februar 2019, klokken 09:17
Ja. Vinterhjul 21500,- Hengerfeste 19000,- Så antagelig litt mer, såvidt jeg kan forstå.
#11
i-Pace / Sv: Hjemmeladestasjon til i-Pace EV400
søndag 27. mai 2018, klokken 14:36
Apropos hjemmelading, om man ønsker å være fremtidsrettet. Artikkelen er nok litt preget av en leverandør som fremsnakker sine løsninger, men kan være noe å vurdere:
https://www.tu.no/artikler/velger-du-feil-ladelosning-i-dag-kommer-du-til-a-bytte-den-om-tre-ar/435848
#12
i-Pace / Sv: Hvilken eksteriør farge har du valgt/skal velge?
onsdag 09. mai 2018, klokken 12:42
Sitat fra: Hårek på torsdag 03. mai 2018, klokken 22:28
Hva er det "Premium Metallic Paint" (dvs Silicon Silver) går ut på i forhold til vanlig metallic? Prisforskjellen er jo ganske stor.

I følge en selger jeg snakket med er grunnen til høyere pris at det oftere blir feil under påføring av f.eks. Silicon Silver, m.a.o. krevdes oftere flere lakkeringer. Derfor høyere pris.
Det var i følge han ingen kvalitetsforskjell.

Om dette stemmer og hvorfor det er slik, må andre svare på.

Selv har jeg bestilt Silicon Silver til tross for prisen, fordi kona ville ha det. Så det blir en S med premium lakk ;-)
#13
i-Pace / Sv: Hjemmeladestasjon til i-Pace EV400
søndag 22. april 2018, klokken 08:49
De som har 400V TN, har vel noen muligheter for utnyttelse her? http://www.setec-power.com/products
#14
i-Pace / Sv: Hvilken eksteriør farge har du valgt/skal velge?
lørdag 21. april 2018, klokken 14:48
Charles har visst Silicon silver, så saken er oppklart.
#15
i-Pace / Sv: Hvilken eksteriør farge har du valgt/skal velge?
lørdag 21. april 2018, klokken 11:19
Indus silver eller Silicon silver?

[ You are not allowed to view this attachment ]
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA