Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KonaEier

#1
Hyundai KONA / Sv: Batteribytte.
lørdag 29. januar 2022, klokken 22:43
Sitat fra: Tormod Beck på fredag 28. januar 2022, klokken 18:46
Hvem fikk du svar av ang rekkefølgen?

Kontaktet Hyundai Norge direkte. Kundeservice direkte
#2
Hyundai KONA / Sv: Batteribytte.
fredag 28. januar 2022, klokken 12:39
Jeg fikk brev om batteribytte i Overgang okt/november 2021. Jeg har ikke fått nytt batteri i bilen.
Etter to purringer på epost fikk jeg svar i starten av januar  om at jeg da var nr 178 på liste, og kunne forvente batteribytte i februar / mars. Men at det ikke var avklart.
#3
Hyundai KONA / Sv: Batteriet lader ikke fullt opp lenger
søndag 29. november 2020, klokken 12:47
Jeg har en Kona fra September 2018.
Vi hadde den på 30k service i Juni 2020, og etter det har vi følt at bilen har mistet rekkevidde. (Gjettometeret har mistet en del rekkevidde)
Vi har ikke tenkt nevneverdig over det, ettersom det har vært hjemmekontor, vi har flyttet, og bilbruken har endret.

Etter to episoder ble vi mer bevisste og startet å måle.
I juli kjørte vi T/R Bærum - Valdres som er totalt ca 340km, og vi hadde behov for lading på vei hjem.. Dette er et strekk vi har kjørt på vinterstid uten lading.

I Oktober kjørte vi Bærum - Sørlandet en vei. En strekning vi også har kjørt før. Beste tur sommeren 2019 var med 40%  igjen. Men da var ikke det ikke motorvei hele strekningen. Nå måtte vi hurtiglade på turen . Det kan skyldes motvind og vesentlig kaldere vær.

Når vi dro hjem fra sørlandet til Bærum kjørte vi en innom oslo og hadde 45km på 60km strekning, øvrig 90-110kmt og vi fulgte fartsgrensen.
Erfaring:
94% forbruk av strøm.
24km gjensående (6%)
272.8km kjørt - gj.snitt forbruk 15.9
LAdet til 100% (94% ladet opp) Eaase appen ga oss 49kw

Erfaringer fra batteristatus i bilen til 100% - sjekket mot Eaase Appen
6%->100% -> 49kw ladet
19% -> 100% -> 43kw ladet
45% -> 100% -> 29,94kw ladet

Gjettometeret står nå konstant på +- 300km.
Har fra 15.10 til nå nullet telleren for forbruk og har følgende data.
732km kjørt med et gj.snittlig forbruk på 16.8 km.

Ved å ta 64kw/16,8kw pr 100 -> så bør gjettometeret være på ca 380km.
Basert på mine beregninger på oppladet strøm, og gjetometer så har vi en reell batterieffekt på 56+- kw.

Noen som har noen tanker / erfaringer?
Vi er kaldt inn på service for batterisjekk, og tenker å ta opp dette da. Men ønsker å forhøre meg her først, for å sjekke om beregningene mine er rett.

Oppdatert: 2022 - Var defekt på battericelle, og resulterte i høyere forbruk og lavere batteri. Det ble byttet (tok 1 uke), så var bilen tilbake med rett rekkevidde og forbruk igjen
#4
Hyundai KONA / Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
søndag 09. september 2018, klokken 09:29
29X - utleveres tirsdag 11/9.
Gala-G m/ skinn
#5
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
fredag 17. august 2018, klokken 16:41
Var i kontakt med Hyundai direkte og skrev dette:

Hei, Jeg har bestilt en bil igjennom BNH.
Jeg har kønummer under 300.
bestilt en Galactig Grey. Ser andre farger har fått levering med kønr langt over 700.
Har dere mulighet til å spore om min bil er på båten som er på vei. Evt når neste båt kommer med biler.
på Forhond takk.


Svar fra Hyundai
Vi har nå sjekket i våre systemer, og det er én kunde med samme spec og farge før deg som fortsatt venter på tildeling av bil. Du får beskjed fra din forhandler når din bil er tilgjengelig fra produksjon.

Det kan være flere grunner til at noen med høyere kønummer enn deg har fått bekreftelse på levering av bil:
•   Bilene (VIN-nummer) tildeles kunder i produksjon. Vi har deretter ingen mulighet til å påvirke hvilke biler som blir satt på de forskjellige båtene fra fabrikken. I tillegg er båttrafikk, rutevalg og hastighet utenfor vår kontroll. En båt bruker ca. 55 dager fra Korea til Norge.
•   I noen tilfeller kan kunder med lavere kønummer, av uvisse grunner (f.eks manglende finansiering) gå fra kontrakt. Det vil medføre at disse bilene fristilles, og fordeles til neste kunde på ventelisten med tilsvarende bestilling/spesifikasjoner, men som ikke har fått tildelt VIN-nummer enda. Dette vil kunne føre til noen avvik i forhold til kønummer og utleveringstidspunkt.
•   Når bilene ankommer Drammen, losses båten og klargjøring starter. Her blir fysisk plassering av bil og ikke kundens kønummer avgjørende for hvilken rekkefølge bilene blir klargjort og satt til transport til forhandler.
•   Frakt fra Drammen til de forskjellige forhandlerne i landet vil også kunne påvirke utleveringstidspunkt grunnet store avstander.

Mvh. Hyundai Motor Norway

Her er kanskje svaret på hvorfor enktelte kønr får levering før andre mtp plassering på båt, eller at de har produsert en god del av en farge.

Kan se ut slik svaret fra Hyundai at min bil ikke er produsert enda, og dermed er en stund unna.
#6
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
onsdag 15. august 2018, klokken 17:36
Galactig Grey med Skinn
Kønr 29x
opprinnelig forespeilet levering sep/okt.
Ingen ny informasjon

Var i kontakt med BNH i dag kl 16, og de har ikke noe oppdatert informasjon vedrørende levering / om den er på båt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA