Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - antohagg

#1
Har fått kontakt med lader nå, men litt usikker på hva forskjellen er på "!0 25" og "!0 27". Hvilken er best å bruke for å stoppe lading. Funker begge? Har ikke turt å teste. 🫣
#2
Sitat fra: teralv på søndag 03. mars 2024, klokken 14:52Jeg har drevet litt på med gsm, og kraftig-gsm.no så har sett litt ymse kommunikasjonsmetoder.

Joda, vi bruker app - denne sender data til en sentral server, som så pusher ut noe til bilen via 2G. Spørsmålet er om den da mottar infoen på simkort via sms, eller GPRS data. Det er denne dataen som er interessant.

For kunne vi selv satt inn eget sim kort, og visst hva som kommer ned fra GSM nett, enten sms, eller GPRS strenger, så kunne man fått dette sendt selv til eget sim kort.

Det er jo mulig å ta ut sim kort og sette dette i tlf, og se om noe ligger lagret på det i form av sms, men den jobben orker jeg ikke ta nå.

Ellers virker jo alternativet som nevnt over i tråd bra, men jeg sliter med å regne hjem 4k is for å starte varme og lese av strøm.

sett dette? https://media.defcon.org/DEF%20CON%2025/DEF%20CON%2025%20presentations/DEF%20CON%2025%20-%20Jesse-Michael-and-Mickey-Shkatov-Driving-Down-the-Rabbit-Hole.pdf
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rust på infestningsbolt av demper
onsdag 13. desember 2023, klokken 09:26
:+1: Nice takk, blir en slik... Noen spesiell du anbefaller?
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Rust på infestningsbolt av demper
torsdag 19. oktober 2023, klokken 12:59
Er det bare jeg som regart på den klønete avledningen av vann fra frontruten. Kjøpte en brukt leaf 2018 nå i høst og skulle rense for blader ved venstre vindusviskere. Fjernet en liten plastdeksel for å komme åt underifra og ser da at vannet renner rett ned på infestningen av venstre demperbein som er formet som en liten kopp varpå vann blir liggende med betydelig rustangrep som føljd. Nå er bilen desverre utenfor garanti, men jeg mener dette er et konstruksjonsfeil som gjør at bolten og infestningen kommer å ruste bort om ikke altfor lenge. Hvordan ser det ut hos dere andre?
#5
Model Y / Sv: Samme seter som i TM3?
torsdag 25. november 2021, klokken 11:03
#6
Model Y / Neste batch med biler nov-des 2021
fredag 08. oktober 2021, klokken 11:59
Noen som har peiling på når neste batch med biler kommer? 8)
#7
Model Y / Sv: Erfaring med glasstak
torsdag 23. september 2021, klokken 10:13
Sitat fra: Handyman på onsdag 22. september 2021, klokken 23:08
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 22. september 2021, klokken 23:05
Finnes vel et løst trekk til å sette inn ved behov. Men ut fra Model 3 sitt glasstak så er det så mørkt at det ikke er noe problem.
TMY oppleves ikke noe lysere, og det var et løst trekk jeg tenkte på. Jeg brukte det i TM3, men for å isolere på vinteren. Glemte at jeg hadde det, og det ble permanent.

Har du noen eksempler på hvordan det ser ut? Hvordan festes det?
#8
Model Y / Sv: Oppstart i Tyskland i oktober....
onsdag 22. september 2021, klokken 22:59
Sitat fra: lifecycle på onsdag 01. september 2021, klokken 22:32
Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 01. september 2021, klokken 22:14
Tweet fra Musk i dag

Sitat

I was in the Berlin paint shop talking to the team on my last visit. It's gonna be great!

But bear in mind that it takes about a year for a new factory to reach volume production. Production is super hard work, which is why I have great respect for those who do it.


Ikke akkurat lovende for de som venter på Y fra Berlin med 4680 🤔

Får vell bare vente til neste år da... :)
#9
Model Y / Erfaring med glasstak
onsdag 22. september 2021, klokken 22:52
noe jeg fundert litt på er glasstak og hvordan det oppleves i stark sol. Spesielt der bak.
Kidsen liker å sitte å se på Ipad og slik der bak og hvis det blir for lyst blir det mye klaging og det gidder jeg ikke.
Husker ikke helt, men tror ID.4 har mulighet for å trekke for taket hvis man ønsker det mørkt. Antar at det ikke finns i Tesla. Men hva er deres erfaringer?
#10
Model Y / Sv: Takboks til Model Y
onsdag 22. september 2021, klokken 22:47
Sitat fra: daktari på onsdag 22. september 2021, klokken 19:19
Er ikke Motion XT XL litt kort med 215 cm? Eller er den bare så høy at den ser kort ut?
Hva er innvendig max lengde på ski på XL? Ville trodd XXL er en bedre variant?

Hadde vært intressant ja, noen som har lyst å teste?
#11
Model Y / Sv: Takboks til Model Y
onsdag 15. september 2021, klokken 18:46
Noen som testet skiboks og vet om bakluke går å åpne fullt med boks montert.
#12
Sitat fra: patron på tirsdag 17. august 2021, klokken 18:16
Video av MIC Model y i Frankrike:
https://youtu.be/_sfkOt-Ohzo

Noen som klarer å se om dette er de nye lyktene?

Hun sier i videon at rekkevidden er 507 for vanlige og 480 for performance.
#13
Model Y / Sv: Forsikring TMY?
onsdag 04. august 2021, klokken 23:44
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 04. august 2021, klokken 13:06
Det snakkes mye om pris her, men er det store forskjeller i kvaliteten på forsikringene? Jeg er ikke spesielt god til å lese forsikringsavtaler med små skrift. Tesla CoverMe gir meg en pris på litt over 7000,-, mens Bil Pluss fra Gjensidige vil koste litt over 9000,- i året. Betingelsene virker like, men kan det være forskjeller jeg ikke har fått med meg? Hvis ikke, er jo valget enkelt.

Ta en sjekk her: https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/3493-test-av-bilforsikring
#14
Model Y / Sv: Beskyttelse av Model Y
fredag 30. juli 2021, klokken 23:08
Hvor er dette? Vurderer fokusering og hadde vært flott med noen rekomendasjoner på seriøse steder som gjør et godt jobb.
#15
Model Y / Sv: Autopilot
fredag 30. juli 2021, klokken 23:03
Noen som husker (skjermbilde) hva som lå i de ulike alternativene når man reserverte i 2019?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA