Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magfred

#1
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
torsdag 21. mars 2024, klokken 20:48
Sitat fra: MinID på torsdag 21. mars 2024, klokken 14:36
Sitat fra: Bakkelicious på torsdag 21. mars 2024, klokken 13:26Det er elendig!  :-1:  >:(  Skjønner man blir provosert da, slik skal det ikke være!

Jeg bestilte en Highline 08.03.24 med hengerfeste, style interiør+, førerassistent+ og infotainment+ pakker.  Fikk melding i dag at bilen har fått produksjonstid i uke 16. De bilene som hadde flere pluss pakker kunne ha en ekstra produksjonstid på 1-5 uker.  Spent på hvor raskt bilen kommer gjennom. 

Er det hipp som happ om bilene blir produsert i Emden vs Zwickau?  (Eller kommer alle nordiske biler fra et spes sted?)

Har inntrykk at bilene kommer fra Emden. Dette ifølge min selger.
Min kom fra Zwickau. Tror det har vært mye fram og tilbake nå som det har vært en del pauser i skiftene rundt jul/nyttår.
#2
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
onsdag 21. februar 2024, klokken 15:59
Sitat fra: MinID på onsdag 21. februar 2024, klokken 10:08
Sitat fra: magfred på onsdag 21. februar 2024, klokken 09:42Vedlagt bilde fra tysk forum av en ID.4 Pure utlevert sist uke. Nå er jo også versjon 5.0 presentert med Id.7 Tourer, så forhåpentligvis en del spennende i vente. Blir moro å hente ut bilen etterpå.


Fint om du kan gi tilbakemelding hvilke sw du får bilen utlevert med.

Det var 4.0 på min også.
#3
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
onsdag 21. februar 2024, klokken 09:42

Vedlagt bilde fra tysk forum av en ID.4 Pure utlevert sist uke. Nå er jo også versjon 5.0 presentert med Id.7 Tourer, så forhåpentligvis en del spennende i vente. Blir moro å hente ut bilen etterpå.
#4
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
tirsdag 20. februar 2024, klokken 13:14
Sitat fra: MinID på mandag 19. februar 2024, klokken 15:17Hentet  i dag :)
Skal hente min imorgen. Ser at det meldes om at ID Software 4.1 er lagt inn, har du det på din?
#5
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
fredag 16. februar 2024, klokken 12:28
Sitat fra: Asterix på fredag 16. februar 2024, klokken 11:31Tar det en måned fra bilen er ferdig produsert til den kan leveres ut?
Virker som at det er den gjennomsnittlige ventetiden hvis ting går som de skal, sikkert avhengig av hvor i landet du skal ha den utlevert. Har hørt om noen som har vært heldige med transporten og fått den utlevert på 3 uker fra fabrikk, men kortere enn det er nok lite sannsynlig. Er jo både tog, båt og lastebil involvert.

I tillegg har Møller en form for klargjøring når bilen kommer til deres havn i Oslo, og til slutt skal jo sikkert lokal forhandler gjøre litt før du kan kjøre avgårde.
#6
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
mandag 12. februar 2024, klokken 11:41
Da var min bil lastet av båten i hvert fall  ;D
#7
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
torsdag 08. februar 2024, klokken 13:03
Ja, alle ID-biler med 77KWh batteri eller større har den nye motoren bak (unntatt ID.3 foreløpig), men motoren foran skal visstnok være den samme som tidligere. Det er dog litt vanskelig å bli helt klok på hvordan VW har valgt å sette opp samspillet mellom motorene. Tidligere var det jo slik at 204hk bak pluss 109hk foran, minus litt "overhead/overlapp", ble totalt 299hk. Med den nye motoren har man jo potensielt 82hk ekstra bak, men "bare" 41hk ekstra totalt kontra den gamle GTX.
#8
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
torsdag 08. februar 2024, klokken 10:26
Sitat fra: amstray på onsdag 07. februar 2024, klokken 23:39Men APP550 er på både firehjulstrekk og bakhjulstrekk -biler? Om det er den de mangler, er det vel ingen grunn til at det bare er 4wd -biler som er forsinket?

Er det bekreftet at det bare er 4wd som er forsinket, min forhandler har like mye forsinkelser på alle ID.4/5? Iflg dem skal frontmotor på 2024-modellene være den samme som tidligere (men tunet noe noe forskjellig), så rart at de plutselig skulle få produksjonsproblemer med denne.

Men det kan jo være at det er forskjellig prioritering avhengig av hvilken fabrikk som skal få motorene. ID.4/5 produseres både i Emden og Zwickau, mens ID.7 kun produseres i Emden. Vet ikke om det produseres 4wd av ID.4/5 i begge fabrikker, men kan jo tenkes at det kun produseres 2wd i Emden og at motorer er prioritert dit pga ID.7?
#9
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
onsdag 07. februar 2024, klokken 09:48
Fra diverse tyske kilder har det vært meldt at VW har slitt med å få opp produksjonen på den nye APP550-motoren, og har kun klart å produsere ca 30% av forventet antall motorer. De som har blitt produsert har vært prioritert til ID.7.

Id.4/5 produksjonen ble derfor stoppet i tre uker i november, samt at de visstnok tok en ekstra lang juleferie på fabrikken siden de har manglet motorer.
#10
ID.4 / Sv: Bestilling og levering av 2024 modell
tirsdag 06. februar 2024, klokken 12:35
Min står også i Bremerhaven, bestilt 13.09.23, forventet levering uke 52, men meldt ferdig fra fabrikk 23.01.24. Men ser kanskje ikke ut som at Auto Eco kommer denne torsdagen. Den skal ankomme Bremerhaven natt til 07.02.24, og da rekker den vel ikke til Norge til 08.02.24?

I tillegg sier min forhandler at han håper min bil er med den 12.
#11
ID.4 / Sv: ID 4 Facelift 2024
mandag 27. november 2023, klokken 09:07
Ligger en del ute nå, men de fleste er på tysk. Denne kom igår, og det virker som den første som ikke er gjennomført på et VW-arrangement:
https://www.youtube.com/watch?v=d5TmFqqpRCs
#12
ID.4 / Sv: Kjetting
søndag 26. november 2023, klokken 13:05
Sitat fra: Zubzero på fredag 24. november 2023, klokken 20:59
Sitat fra: magfred på tirsdag 14. desember 2021, klokken 20:26Jeg har god erfaring med König Easy Fit SUV: https://www.youtube.com/watch?v=0-0ofh8y2FE

Bruker under ett minutt å sette på begge dekkene, og så og si det samme på å ta de av. De kommer også i en bag som funker som kneunderlag når du legger de på.

Ikke de billigste eller letteste å få tak i, men for 19" fikk jeg de til ca 2600 svenske kroner på amazon.se. Finnes i en haug av ulike dimensjoner, så sjekk hvilken versjon som passer dine dekk. De jeg har passer også for 20" med følgende dimensjon: 245/50-20, 255/45-20, 235/55-20
Hva er dimensjonen på dine hjul og hvilken kjetting dimensjon på kjettingen valgte du? Jeg har 255/50R19, og finner ingen easy-fit kjetting for 255. Lurer på om det går ann å velge en annen dimensjon
Jeg hadde også 255/50R19, og KÖNIG Easy-FIT SUV 255 skal passe. Jeg kjøpte de riktignok på Amazon, så mulig at utvalget ikke er like bra i Norge.
#13
ID.4 / Sv: ID 4 Facelift 2024
søndag 01. oktober 2023, klokken 11:41
Sitat fra: Moas på fredag 29. september 2023, klokken 14:17
Sitat fra: RJK på fredag 29. september 2023, klokken 09:45WLTP er 500 km ifølge Elbil.no, så øker den til 505 km, så er det en endring på 5 km. Ikke voldsomt mye, om dette stemmer.

https://elbil.no/elbiler/volkswagen-id-4/
Altså verdens minste ev "oppgradering" når det gjelder rekkevidde? ;)

For Enyaq er det antydet ca 15-25 km ekstra rekkevidde. F. eks har eksisterende RS Coupe 523 km WLTP, mens ny skal ha 547 km. Nå er det jo ikke nødvendigvis et en til en forhold mellom ID.4 og Enyaq, men bør kunne gi en pekepinn...
#14
ID.4 / Sv: ID 4 Facelift 2024
fredag 15. september 2023, klokken 09:55
Sitat fra: Svk på torsdag 14. september 2023, klokken 22:21Så samme pris for 24mod ut sep?
Litt sånn som tesla.

Samme startpris, noen prisendringer på pakkene. Infotainment+ har gått opp noen tusen, sikkert pga Harman/Kardon anlegg osv.
#15
ID.4 / Sv: ID 4 Facelift 2024
onsdag 06. september 2023, klokken 11:43
Sitat fra: daktari på tirsdag 05. september 2023, klokken 20:52Fra CarManiac

Ny standard 12,9" skjerm.
Bakgrunnsbelyst slidere
Ny sw, virker raskere, men mye av den gamle menyene
Optimalisere før hurtiglading
Viser antatt hurtigladefart med gjeldende batteriparametre
Ny ruteplanlegger

Nytt ratt (men ser likt ut).
Ny girspak
Nytt Harman Kardon anlegg
Ny taleassistent Ida

Nye motorer fra versjon Pro 286 vs 204 hk
GTX før 299, nå 340 hk 0-100 på 6 vs 6,4
Før 310 NM nå 545
Enda lavere forbruk
Ikke nye batteriet på 86 kWh
DCC dempere og oppheng ytterligere forfinet

Travel Assist også oppdatert? Litt uklart.

Ikke endret:
interiørpaneler
Utseende
Pris?


Layout av de kapasitive knappene er ny, og nå lik det en del andre VW-modeller har hatt. Volum er bl. a. nå nederst på venstre side, mens spor fram/tilbake er på høyre. Den største forbedringen er dog at rattvarmen har fått en egen knapp på rattet, slik at man slipper å rote i menyene.

Noen testere nevner også oppdatering av AR-HUD, f. eks at man kan se forbruket sitt der.

De har ikke sluppet oppdaterte tall for rekkevidde og 0-100 (men som nevnt her antydes det under 6 sekunder).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA