Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Madmax

#1
Jeg fikk logget meg inn via både pc og app nå, men null kommunikasjon med bil. Mens jeg skriver dette, så varsler plutselig appen at nå startet klima som jeg testet med for 10 min siden. Og tror dere ikke også at den viser batteri %, så da er den magisk kurert. Ikke veldig stabilt dette app greiene til Nissan, men glad det fungerer litt igjen ;)
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Appen kommuniserer ikke med bilen
tirsdag 23. februar 2021, klokken 10:56
Siste oppdatering i min app var 13. feb, har ikke fått kontakt siden da.

Har prøvd å logge av og på og det ser ut som at man er logget ut. Ved ny pålogging feiler den, men hvis man avslutter appen og går inn igjen er man inne. Fortsatt like lite kommunikasjon med bilen.

Noen som har denne feilen nå også?
#3
MG ZS EV / Sv: MG ZS EV fra 229.900
onsdag 18. desember 2019, klokken 10:56
Hva med støtte for app'en i Norge? Ser ut som en bra app med mange gode funksjoner der det er støttet (Thailand er støttet ser jeg hos Bjørn N). Vet at app'en ikke er på plass i UK, så hva med Norge? Finner ikke noe info om app på de norske sidene, så da spørs det vel om det er på plass nå. Kommer kanskje på et senere tidspunkt......
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: System fault
mandag 25. februar 2019, klokken 13:56
Jeg har også hatt samme problem og måtte bytte radar to ganger før de klarte å fikse det. Skal heller ikke mye skitt til foran på bilen før radar og cruise kobler ut.
#5
Testet å slette buffer og data på min Nokia 8, men dette hjalp ingen ting  :-1: Hvilken telefon med Android 8 bruker du?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Førersetet, erfaringer?
fredag 13. april 2018, klokken 12:52
Hurra for forum  :+1:
#7
Ved bruk av Android Auto eller Carplay slipper man å trykke ok på kjøreinformasjonen, som er det som irriterer meg mest.
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekordsalg av Leaf
onsdag 04. april 2018, klokken 09:34
Ja, nå viser Nissan hva de kan levere av biler og knuser de andre konkurentene http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49707 Dette er før de har begynt å levere Tekna modellen som vi vet mange har bestilt.
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Foliering / styling av min leaf
mandag 12. mars 2018, klokken 12:47
Skal du ha Nismo style på panseret?
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Alternative felger
fredag 09. mars 2018, klokken 14:27
Jeg kjøpte denne pakka https://www.megahjul.no/nb/produkter/felger-og-dekk/271636-Nissan-Leaf-Electric-18-UP-tilbud på Megahjul for 8.900,- og har kjørt med dem i noen uker nå, veldig fornøyd. Selv om dette er et ukjent dekkmerke fungerer de svært bra og er veldig støysvake. Fungerer også bra på is da jeg har en bakke utenfor huset med is der det er vanskelig å kjøre igang med den andre bilen som også har nye Nokian dekk, men med Leaf'en drar jeg igang uten problem hver gang :) Felgene er mye finere enn Pulsar felgene spør du meg (syntes de er direkte gammeldagse og triste i forhold). Ser prisen ligger på 9.600,- nå da det ikke er kampanje lenger.

Se forøvrig denne detaljerte testen til TeslaBjørn der Nereus dekkene er med og scorer bra (litt dårligere på forbruk, men man kan ikke få både pose og sekk alltid) https://www.youtube.com/watch?v=DOABLgDf3N0&feature=youtu.be
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf-spy
tirsdag 06. mars 2018, klokken 14:30
Sitat fra: thomasski på tirsdag 06. mars 2018, klokken 13:52
Har dette noe med den meldingen man får hver gang bilen startes og må velge OK for å starte skjermen? Forøvrig fryktelig irriterende, hadde holdt med å fått en slik hver 100.gang eller liknende. Noen som vet hvordan meldingen kan slås av?

Den kan vist ikke slås av, så vidt jeg vet. Når jeg bruker Android Auto forsvinner meldingen når AA slår inn automatisk ved å plugge inn USB-kabel. En god grunn til å bruke AA spør du meg :)
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
tirsdag 06. mars 2018, klokken 14:25
Sitat fra: meitran på tirsdag 06. mars 2018, klokken 14:21
Sitat fra: thomasski på tirsdag 06. mars 2018, klokken 13:55
Sitat fra: Joltus på søndag 04. mars 2018, klokken 18:33
E-pedal er ikke for å kjøre mer økonomisk nei. Comfort.
Lader ikke bilen hver gang man slipper gassen om du har den i B?

Det var min erfaring fra prøvekjøringen.

Epedal er for Comfort (bremser da også med bremsene hvis man slipper opp nok på gasspedal) og fungerer veldig fint til bykjøring. Mens B er kun ladebrems for mest mulig økonomisk kjøring, bremser da mindre enn ePedal når gassen slippes.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
mandag 05. mars 2018, klokken 20:27
Jeg måtte nesten teste anbefalinger for redusert forbruk. Satte på forvarming av bilen 1 time før avgang og bilen var ladet til 100%. Det var mellom -5 og -3 grader og jeg kjørte en blanding av 70 vei, motorvei og bykjøring. Temperatur i bilen sto på 21 grader på Auto og jeg kjørte uten epadal og med drive setting i B og CC på 100 km/t på motorveien.

Det går mye mindre strøm til varme nå når det ikke er -10 lengre
[ You are not allowed to view this attachment ]
Etter 39 km lå snittet på 1,65 kwh/10km
[ You are not allowed to view this attachment ]
Jeg brukte da 19% batteri nå, mot 25-30% da det var kaldere. Så det er stor forskjell på kjøring i minus 10-15
og minus 5. Kjører på 16 toms piggfrie hjul med 2.8 bar lufttrykk.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: CarPlay - plug and play?
mandag 26. februar 2018, klokken 08:36
Jeg var på Oslotur nå i helgen og parkerte både på Vulkan og Festningen. Ingen av dem fantes på den innebygde navigasjonen. Vulkan fant jeg heller ikke på Carplay, så foreløpig vinner AA her hos meg!
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Android Auto
torsdag 22. februar 2018, klokken 15:34
Ja, du må plugge i hver gang!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA